Site icon IAS

אם אתם מתכננים לטוס לאירופה בקיץ הזה – צפו לעיכובים

נמל התעופה שארל דה גול בפריז. גם צרפת שותפה לרצון להטיל מיסים על חברות התעופה. צילום עירית רוזנבלום

לעומת גל החום שתוקף השבוע את אירופה ואמור לחלוף – לא כך עיכובי הטיסות ברחבי היבשת. Eurocontrol –  ארגון המייצג את בקרת התנועה האווירית של 41 מדינות ביבשת אירופה (ושתיים מחוצה לה – מרוקו וישראל) – צופה קיץ עמוס שיכלול עיכובים בתעבורה האווירית אף יותר מאלה שארעו בשנה שעברה. רוב העיכובים בקיץ 2018 נגרמו בשל מחסור בצוותים לצד מחסור בקיבולת מושבים במטוסים, ועל פי היורוקנטרול, לא נראה שחל שיפור בבעיות אלו בקיץ הנוכחי.

השנה כבר החלה עם לא מעט מהמורות. בחודש אפריל שבר המרחב האווירי האירופי שיא מר: מספר העיכובים הרב ביותר ביום אחד. במרחב האווירי האירופי דווח על 307,433 דקות של עיכוב, ממוצע של 14.4 דקות עיכוב לכל טיסה אחת ביבשת ב-9 במאי

חברי ארגון קבוצות התעופה האירופי The European airline group  הכולל את בריטיש איירווייס, את easyJet ו-Ryanair, כבר התלוננו על "ניהול גרוע ותכנון רע" בקרב ארגוני בקרת התנועה האווירית.

המערכת של המרחב האווירי האירופי אינה פועלת כישות אחת. צילום Depositphotos

פגיעה באירופה כיעד תיירותי אמין

תומאס ריינרט, מנכ"ל קבוצת הלובי איירליינס לאירופה (A4E), אמר בסמינר התעופה הבריטי בלונדון בחודש שעבר, כי מספר העיכובים שנגרמו בעיקר בשל מחסור בצוותים במרכזי בקרת התנועה האירופי (ATC) גדל ב- 40% כמעט בחודש אפריל לעומת מרץ. "בממוצע, למעלה מ-750 טיסות ביום היו בעיכוב של לפחות 15 דקות על המסלול, ב-7% יותר לעומת אפריל בשנה שעברה", אמר, "מגמה זו מדאיגה במיוחד עם כניסתנו לחודשי השיא של הקיץ, שכן יש לה השפעה ישירה על הנוסעים שלנו".

ריינרט גם מתח ביקורת על השביתות של פקחי התנועה האווירית בצרפת, שהיוו שלושה רבעים מהפעילות של ATC באירופה, ואמר: "למטיילים היו מספיק נסיעות שנהרסו על ידי שביתות של בקרת תנועה אווירית ואני יכול להוסיף שהדבר גם מתחיל לפגוע במוניטין של אירופה כיעד תיירותי אמין". בנוסף, המערכת של המרחב האווירי האירופי אינה פועלת כישות אחת, אלא בשיטות בקרה אווירית שונות ממדינה למדינה. כך, עומס תנועה בצרפת משפיע לא רק על הטיסות בצרפת, אלא על כל הטיסות שעליהן להמתין לקשר עם הפקחים בעוד הן חולפות מעליה.

A4E דורש שחברות תעופה יוכלו לדרוש פיצוי עבור כרטיסי טיסה שנאלצו להחזיר את תמורתם ללקוחות, על הסטת מסלולים של מטוסים וטיפול בנוסעים שטיסותיהם עוכבו או בוטלו בשל השביתות. אנליסט של חברת המידע התעופתי OAG אמר לאתר טרוול וויקלי כי בדומה למחסור החמור בטייסים בחברות התעופה ברחבי העולם, יש מחסור חריף גם בבקרי תנועה אווירית באירופה.

בקיצור, לקראת הטיסה הבאה כדאי להצטייד בספר או או שניים ובמטען לנייד, שכן קיימת אפשרות שזו לא תסתיים כל כך מהר.

Exit mobile version