Site icon IAS

אל על: רווחים והסרת הערת עסק חי

מטוס אל על צילום דוברות אל על

הרבעון השלישי של 2022 הינו הרבעון השני ברציפות מאז הוסרו מגבלות הקורונה וחלה התאוששות בתעופה העולמית. החזרה המהירה לביקושים הגבוהים לשירותי תעופה הובילו את אל על לגידול במכירות ולקצב הכנסות שנתי הדומה לזה של שנת 2019. אל על עברה לראשונה ברבעון השלישי של 2022 לרווח נקי, ורושמת רווח תפעולי תזרימי גבוה בהשוואה לתקופות המקבילות בעידן טרום קורונה ב-2019. השיפור בא על רקע  היקף פעילות (כושר הייצור של החברה, במונחי ASK) של72% בלבד ביחס להיקף הפעילות ברבעון השלישי לשנת 2019, טרום למשבר הקורונה.

אל על מדווחת על גידול בסך ההכנסות ברבעון השלישי של 2022 שהגיע ל-626 מיליון דולר, ומשלימה רבעון שמיני ברציפות של גידול עקבי בהכנסות.

במקביל, החברה ממשיכה לשפר בעקביות את המדדים התפעוליים, ומדווחת ברבעון השלישי על EBITDAR  חיובי של 167 מיליון דולר, גידול של יותר מ-150% בהשוואה לזה ברבעון השני של 2022 ובהשוואה ל-EBITDAR של 3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם ברבעון השלישי של 2022 ב-103 מיליון דולר, יותר מפי 10 בהשוואה לזה ברבעון השני של 2022.

ברבעון השלישי של 2022 רשמה החברה לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה רווח נקי, הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2022 מסתכם בכ-67 מיליון דולר, וכולל רווח חד פעמי של כ-38 מיליון דולר.

השיפור המתמשך במדדים התפעוליים, תהליכי ההתייעלות שעוברת החברה ושמירה מוקפדת על ההוצאות, לצד חתימת הסכמי העבודה החדשים, מובילים להמשך גידול ברווחיות החברה, חרף הרמות הגבוהות במחיר הדלק.

אל על מדווחת על שמירה של תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ונזילות יציבה כתוצאה מהגידול בפעילות וסגירת עסקת הפניקס. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון השלישי של 2022 לכ-56.9 מיליון דולר. החברה שומרת על בסיס הון חזק, ויתרת המזומנים של החברה, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2022, מסתכמת בכ-316 מיליון דולר.

דינה בן-טל, מנכ״לית אל על: "אנו מדווחים על רבעון נוסף של שיפור משמעותי בכל הפרמטרים העסקיים והפיננסיים שלנו, זאת הודות ליישום נחוש ושיטתי של תוכנית ה- RESTART; אנו ממשיכים להקפיד על הנושאים הפיננסים והתפעוליים השוטפים שלנו בראיית המגמות הגלובאליות. במקביל, אנו ממשיכים עם הפנים לעתיד ומקווים להשלים בקרוב את גיבושה של  האסטרטגיה החדשה של אל-על לשנים הבאות אני מבקשת להודות ללקוחות הנאמנים שלנו על הבחירה באל על, אנו נוסיף ונשאף להשתפר ולהצטיין עבורכם וכן תודה מיוחדת לאנשינו המסורים המניעים את החברה קדימה ״

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים: "המעבר לרווח נקי משמעותי, מעיד יותר מכל על הצלחת מהלכי החברה במיקסום המומנטום בענף וניהול יעיל והדוק של צד ההוצאות; האיתנות הפיננסית של אל על עם סגירת עסקת הפניקס לצד הקדמת פירעון ההלוואה למדינה יוצרים את התשתית להמשך הפיתוח העסקי, הצמיחה וחיזוק מעמדה התחרותי של החברה"

Exit mobile version