Site icon IAS

אל על מטמיעה תוכנת תחקור טיסה הראשונה מסוגה במזרח התיכון

תוכנת ה-CEFA AMS באל על. צילום יח"צ אל על

כחלק מביקורה בישראל של חברת התוכנה המובילה CEFA, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחום התעופה, נחתם הסכם בין החברה לבין אל על. במסגרת ההסכם תספק חברת CEFA שירותי תעופה ניידים (AMS) לצורך תחקור ואימון טייסים.

אל על היא חברת התעופה הראשונה במזרח התיכון שתשתמש בתוכנת ה-CEFA AMS  אשר מייצרת הדמיה מותאמת לצורכי תעופה מסחריים, שמטרתה לשפר את בטיחות הטיסה ולהעצים את מיומנויות הטייסים. החברה מתמחה בפיתוח תוכנות טכנולוגיה תעופתיות והתוכנה מבצעת שחזור מונפש של הטיסה, הניתן לצפייה לאחר הנחיתה.

מדובר בכלי ייחודי שמצטרף לארגז הכלים התעופתיים של החברה, המשתמש במידע המוקלט מהטיסות עצמן כדי ליצור אנימציה מציאותית ב-D3 של מהלך הטיסה. התוצר הסופי הוא כלי עוצמתי לתפעול בטיסות קו, שנשלח לטייס באופן ישיר ומיידי לאחר הנחיתה. התוכנה תאפשר לטייסים לצפות בנתוני הטיסה במהירות ובדיסקרטיות וכך להסיק מסקנות על ביצועיהם, להגיע לתובנות כחלק מהתחקורים הקבועים לאחר טיסה, וכדי לספק דיווחים מדויקים.

"מאז ומתמיד שמה חברת אל על דגש על בטיחות ועל מקצועיות, בכל תחום בעבודתנו. לכן ביצענו הערכה מקיפה לתוכנה כדי להבטיח את שילובה לצד הסטנדרטים הקפדניים שלנו" אמר קברניט אודי ילון, הטייס הראשי וראש המבצעים באל על, והוסיף: "תוכנת ה- CEFA AMS ענתה על ציפיותינו באופן מרשים מבחינת בטיחות ויעילות, ואף התעלתה עליהן. אני סבור שיש לה משמעות גדולה בתחקור הטיסות בקרב טייסי החברה והיא תסייע לנו לחתור לשיפור מתמיד. יש לנו טייסים מעולים והכלי הזה יאפשר להם להיות במעקב אחרי ביצועיהם בטיסה. אנו נרגשים להטמיע את התוכנה בקרב מעל ל-500 טייסי החברה המטיסים מטוסים שונים בציי החברה".

"זה כבוד עבורנו לעבוד עם אל על ואנו מודים על ההזדמנות לעבוד יחד לשיפור האימון ותחקירי הטייסים" אמר מנכ"ל ומקים חברת CEFA, דומיניק מינאו, והוסיף: "הצוות שלנו עבד מסביב לשעון כדי לפתח אפליקציה המנגישה מידע המוקלט בזמן אמת על מנת לספק לטייסים שחזור וירטואלי של הטיסה ובכך להגביר את מודעותם המצבית דרך שחזורים מונפשים של כל חלק בטיסה. הכלי הזה מפשט את הבנת תהליכי הטיסה וניתן להשתמש בו לטובת שיפור התחקירים, שיפור עצמי של הטייסים או איסוף מידע באופן עצמאי על מנת לטייב את דיווחיהם". מוניאו אף הוסיף: "רשויות התעופה שמו להן למטרה לאכוף אימונים המבוססים על ראיות (EBT) ואנו נרגשים מיתרונותיה של תוכנת ה-CEFA AMS שכעת מוצעים לחברות תעופה בין לאומיות ובמזרח התיכון".

החתימה על החוזה עם אל על היא אבן דרך משמעותית לחברת CEFA שממשיכה את עבודתה ואת שיתופי הפעולה עם חברות תעופה מובילות וגופים רגולטורים כדי לחזק את תחום הבטיחות בתעשיית התעופה.

מימין אודי ילון, הטייס הראשי של חברת אל על וראש אגף מבצעי אוויר ודומיניק מינאו מייסד ומנכל חברת CEFA. צילום יח"צ אל על

אודות חברת CEFA

חברת CEFA היא חברה פרטית מצרפת, המציעה פתרונות חדשניים ומונפשים, המבוססים על מידע ישירות מהטיסה. הפתרונות נועדו להעצים את תחום הבטיחות בטיסות של חברות התעופה ואת אימון הטייסים, עם יותר מ-22 שנות ניסיון בתחום. מהנדסי החברה ומיטב המוחות בעולם התעופה עיצבו פתרונות חדשניים המדמים טיסות מורכבות ומדויקות על-ידי הנגשת המידע שתועד במהלך הטיסה מהמקלטים של המטוס.

מאות חברות תעופה גדולות ואזוריות, מפעילי תובלת מטען ורשויות חוק שונות משתמשות ביישומון הליבה של החברה ובתוכנת האנימציה לטיסות (FAS) לצורך אימון טייסים וניתוח בטיחותי של הנתונים. תרגום הנתונים מהטיסה לתמונה חזותית מדויקת דורש הבנה מעמיקה של המערכות במטוס ושל מורכבות הנדסת התוכנה. מאז שהמייסד דומיניק ינאו הקים את החברה בשנת  2000, היא מתפקדת כחלוצה בתחום המידע הנגיש מהטיסה באמצעות אנימציה. תוצאות הצלחתה היציבה נובעות מתשוקה לתעופה ולחדשנות, הקשבה ללקוח ומתן תמיכה ברמה הגבוהה ביותר. משרדיה הראשיים של חברת CEFA ממוקמים בקולמאר, צרפת.

במהלך התערוכה האווירית בדובאי בשנת 2017, הציגה חברת CEFA כלי חזותי פורץ דרך שנועד להעצים ולהתאים את הליך אימון הטייסים ושמו שירות אווירי נייד (Air Mobile Services) מבית CEFA.

Exit mobile version