Site icon IAS

אל על וכנפיים משכו את עתירתן בבג"ץ

אל על וכנפיים משכו את עתירתן בבג"ץ. צילום Depositphotos

אל על וכנפיים משכו את עתירתן בבג"ץ. צילום Depositphotos

אל על וכנפיים, בעלת השליטה בחברה, הודיעו היום כצפוי בית המשפט הגבוה לצדק, כי הן מושכות את עתירתן נגד ההיתר שניתן לחברת אייר אינדיה לטוס לישראל בנתיב קצר העובר מעל ערב הסעודית. משיכת העתירה בוצעה בתום הארכה בת שבוע שבג"ץ נתן לשתיהן.

בדיון בבג"ץ בעתירת אל על וכנפיים שהתקיים ביום רביעי לפני שבוע המליץ בית המשפט לאל על למשוך את העתירה שהן הגישו בעניין הטיסות להודו ולבקש מהממשלה לפצות את אל על בגין אי יכולתה לטוס מעל ערב הסעודית. בג"ץ נתן ארכה של שבוע כדי להחליט אם להיענות לבקשת בית המשפט למשוך את עתירתה אם לאו. היום החליטו השתיים למשוך את העתירה.

ב-28 במרץ השנה הגישו אל על וכנפיים עתירה דחופה לבג”ץ, כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל טיסות לישראל במסלול המקוצר החסום בפני אל על וכנגד היתרים עתידיים לחברות תעופה זרות להפעלת טיסות בנתיבי טיסה אשר החברה אינה מורשה לטוס בהן. העתירה הוגשה כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, מנהל רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה ואייר אינדיה. בדיון בעתירה המליץ, כאמור, בג"ץ לשתיהן למשוך את העתירה.

במסיבת עיתונאים באותו היום ציין יו"ר דירקטוריון אל על אלי דפס, כי הוצע לאל על פיצוי כספי שהחברה דחתה אותו, היות והיא רוצה להתחרות ולהתמודד ולא לבנות על פיצויים. הוא גם הסביר, כי אין כרגע אפשרות לאמוד את גובה הפיצוי, כי ברגע שחברות תעופה זרות יטוס גם הן מעל ערב הסעודית לישראל, תתעצם ההפרה שקיימת היום מול טיסות אייר אינדיה, בלי לתת לאל על אפשרות להתמודד בשוויון תעופתי.

עכשיו תצטרך אל על לאמוד את גובה הפיצוי הנדרש, בגין התחרות הבלתי שווה מול אייר אינדיה וגם לאמוד את הגובה הפיצוי הנוסף אם הצטרפו חברות נוספות להיתר לטוס מעל ערב הסעודית לעבר ישראל. אבל, בדיעבד מתברר, כי הגשת העתירה לבג"ץ הזיקה יותר מאשר הועילה בכל הקשור לדעת הקהל וחבל.

אל על משכה את העתירה לבג"ץ בעניין אייר אינדיה. צילום יח"צ
Exit mobile version