Site icon IAS

"אל על החליטה באופן חד צדדי להפר הסכם שנחתם מול העובדים"

מחאת עובדי אל על צילום ועד עובדי אל על

שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על שלח היום (ג') מכתב להנהלת החברה (מצ"ב) ואמר  :" הנהלת חברת אל על החליטה באופן חד צדדי להפר הסכם שנחתם מול העובדים, הסכם כואב שבו נפרדנו ממעל לאלפיים עובדים, ושוב החליטה לפגוע בערב ראש השנה באופן קשה במאות עובדי אל על ובפרנסתם וזאת בניגוד לכל ההסכמים אשר נחתמו מולנו.

הנהלת אל על מנצלת את הכאוס הקיים בענף התעופה על מנת להוציא עובדים לחל"ת שדינם פיטורים וזאת בזמן שהשמיים נפתחו ולוח הטיסות מתמלא. לא יעלה על הדעת שבה בעת שעובדי החברה נאבקים על מנת להציל את החברה מקריסה בזמן שחלקם עוד יושבים בבית בחל"ת כבר שנה וחצי, ממשיכה הנהלת החברה למשוך משכורות עתק תוך ניתוק מוחלט ממצב החברה ומצב העובדים.

אני קורא לרוה"מ ושר האוצר לא לתת שקל אחד לאל על, לפני שזאת תבטיח את העמידה בהסכמים עליהם חתמה מול העובדים ומול המדינה וכן תבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

מצ"ב המכתב שנשלח להנהלת החברה בנושא:

‏‏‏31 באוגוסט 2021

לכבוד
גב' יהודית גריסרו

סמנכ"ל משאבי אנוש

אל על נתיבי אויר לישראל                                                                                                באמצעות דוא"ל

ג.נ,

הנדון: הפרת הסכמי הבראה ודרישה לקיום הסכמים ונוהגים בחברה

 

בשם מועצת העובדים הרוחבית, הריני פונה אליך בענין הנדון כדלהלן:

 

  1. במסגרת הסכמי ההבראה שנחתמו בחודש יולי 2020 והתיקון להם מיום 6.4.21 סוכם על הפחתת מצבת העובדים בהתאמה לתוכנית העסקית של החברה, והקטנת צי המטוסים, בעקבות השלכות התפשטות נגיף הקורונה.
  2. כל מכסת העובדים, שנקבעה לפיטורים במסגרת הסכמי ההבראה הללו פוטרו כבר, ואף מעבר לכך. העובדים קיימו את מלוא חלקם בהסכמי ההבראה.למרות זאת לא בוצעה ההתייעלות מצד החברה, ולא הוקטן צי המטוסים בהתאמה לצמצום בכח האדם, למרות שהסכמי ההבראה וההיפרדות מ 2,000 עובדים התבססו על המתווה של מכירת 12 מטוסים.
  3. בנוסף החברה מפרה את ההסכם, שחתמה מול המדינה ביום 18.3.21 לצורך קבלת הסיוע, שעליו התבססו הסכמי ההבראה, ובכלל זאת אינה מבצעת את הנפקת המניות והזרמת הון מצד הבעלים בסך של 43 מיליון דולר, ומסכלת את הסיכוי לקבלת הסיוע, שנועד להצלת החברה ועובדיה.
  4. נוכח המפורט בסעיפים 2-3 לעיל מפרה החברה את ההסכמים מול נציגות העובדים וההסתדרות.
  5. מאז שנחתמו הסכמי ההבראה, החברה מנצלת את המצב, ובכלל זאת אינה מכבדת סעיפים רבים בהסכמים הקיבוציים הקיימים, וכן אינה מכבדת נוהגים שנהוגים בחברה מזה שנים רבות, כגון: אופן הפעלת חדרי אוכל, אופן הפעלת קווי היסעים, שיבוצים מחוץ לשבלונות במגזרי הקרקע, אי איוש תפקידים, ביצוע תפקידים ללא תקן, אי פרסום מכרזים, היעדר הענקת דרגות אישיות לפי ההסכם בנושא זה, ועוד.
  6. מאחר שהחברה הוציאה לחל"ת כמות ניכרת של עובדים, אף לאחר שהתגברה הפעילות הטיסתית, נוצרו עומסים על העובדים הפעילים, עד כדי כך שהלחץ הנפשי שנגרם להם עלול לגרום למפגעים בטיחותיים.
  7. במקביל החברה מגדילה את כמות העובדים, המועסקים באמצעות חוזים אישיים, וכן מתקשרת עם קבלני משנה בתחומים רבים.
  8. נוכח המפורט לעיל, במידה שעד יום 13.9.21 לא יוסדרו הנושאים שאינם מוסדרים כנדרש בעת הנוכחית, נפעל בכל האמצעים לרשותנו במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז ביום 24.8.21.

בכבוד רב,

שרון בן יצחק, יו"ר הנציגות הרוחבית

מועצת העובדים אל-על

בשם מועצת העובדים

העתקים:

מר ארנון בר דוד – יו"ר ההסתדרות הכללית

מר אביגל שורק – מנכ"ל, אל על

גב' לימור בוזגלו – רא"ג משאבי אנוש, אל על

מר אבי אדרי, עו"ד – יו"ר איגוד התחבורה, ההסתדרות הכללית

מר מור אבלה, עו"ד – ממונה חטיבה, איגוד התחבורה, ההסתדרות הכללית

Exit mobile version