Site icon IAS

אי הוודאות בנושא פתיחת חדרי אוכל בבתי המלון, פעימה שלישית ופסח

אילת, עיר הנופש הדרומית. צילום Depositphotos

במכתבו של אמיר חייק – נשיא התאחדות המלונות, לשר הבריאות – ח"כ יולי אדלשטיין, כותב חייק בסיכום דבריו: "אני מבקש את התערבותך הדחופה, על מנת שיוסר מעטה אי הוודאות, וחדרי האוכל במלונות ברחבי הארץ יוכלו להיפתח, בהתאם למתווה הפעימה השלישית ב-7.3.21. הזיגזג בהחלטות הממשלה אינו עולה בקנה אחד עם יכולת ההישרדות של ענף המלונאות. עבור הענף, הימים האלה הם ימים מכריעים ואיננו יכולים עוד לדחות את קבלת ההחלטה בקשר לפסח".

הנה המכתב במלואו:

לכבוד:

ח"כ יולי אדלשטיין

שר הבריאות

נכבדי,

הנדון: פתיחת חדרי אוכל בבתי המלון – פעימה שלישית ופסח

אני מבקש להביא בפניך את השלכותיה הכלכליות הקשות של אי הוודאות הקיימת כרגע בקרב מקבלי ההחלטות ובציבור, בכל הקשור לפתיחת חדרי האוכל בבתי המלון ברחבי הארץ.

בימים אלה, נערכים בתי המלון ברחבי הארץ לפתיחת חדרי האוכל לאורחי המלון (מתחסנים, או מחלימים או נבדקים מתחת לגיל 16), תחת הקפדה של כללי התו הירוק. הערכות המלונות כוללת בעיקר גיוס עובדים והזמנת מזון בהיקפים נרחבים ובכלל זה לליל הסדר. המדובר בהשקעה כבדה הנאמדת במיליוני ₪ למלון ועשרות מיליוני ₪ לרשת.  

אלא שמרגע שהחלו הפרסומים על כוונת משרד הבריאות לדחות את הפעימה השלישית והוטל ספק באשר לפסח, החלו להתקבל אלפי ביטולים של הזמנות בבתי המלון. במציאות כזו, מנהלי המלונות נמצאים בסיטואציה בלתי אפשרית, המונעת את היערכותם לקראת פסח, מחשש לנזק כלכלי עצום. נזק כזה עלול להגיע לעשרות רבות של מיליונים לענף שעדיין מדמם לאחר השנה הקשה בתולדותיו.

אין שום סיבה, למנוע את פתיחת חדרי האוכל בבתי המלון בכפוף לתו הירוק,  במועד. כפי הידוע לך, אורחי המלונות מחוסנים, מחלימים או נבדקים מתחת לגיל 16. הישיבה סביב השולחנות בחדרי האוכל היא של קפסולות ,של אנשים הלנים באותו החדר ובאולמות גדולים, המאפשרים מרחק בין שולחנות וריחוק בין אנשים. החשש הוא שללא חדרי האוכל, מלונות רבים לא יפתחו לקראת החג, לאחר שנה שלמה שבה היו סגורים, כיון והגשת מזון לחדרים אינה מעשית ונטולת הגיון בהקשר של אירוח המשפחות בחג הפסח.

אני מבקש את התערבותך הדחופה, על מנת שיוסר מעטה אי הודאות, וחדרי האוכל במלונות ברחבי הארץ יוכלו להיפתח בהתאם למתווה הפעימה השלישית ב-7.3.21. הזגזג בהחלטות הממשלה אינו עולה בקנה אחד עם יכולת ההישרדות של ענף המלונאות. עבור הענף, הימים האלה הם ימים מכריעים ואיננו יכולים עוד לדחות את קבלת ההחלטה בקשר לפסח.

בברכה,

רו"ח אמיר חייק

נשיא התאחדות המלונות

העתקים:

אורית פרקש הכהן, שרת התיירות

ח"כ ישראל כץ, שר האוצר

פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות

פרופ' נחמן אש, פרוייקטור הקורונה

ד"ר שרון אלרעי, הממונה על בריאות הציבור

Exit mobile version