Site icon IAS

אירועי הגאווה בישראל יתקיימו וירטואלית

מצעדי הגאווה בישראל מושכים תיירות עולמית. צילום גיא יחיאלי

מצעדי הגאווה בישראל, בעיקר זה התל-אביבי, היו תמיד אבן שואבת לתיירות מרחבי העולם. השנה, בשל הקורונה, נידחו מצעדי הגאווה בארץ, אך יתקיימו אירועים מקוונים במהלך חודש הגאווה, יוני 2020.

מדינת ישראל כמו שאר העולם, נאבקת במגפת הקורונה, ובסיטואציה הזו ולאור ההמשך הצפוי של מגבלות על התכנסויות ואירועים, החליטו במשותף ארבעת הבתים הגאים, המייצגים את ארבעת המצעדים הגדולים והוותיקים בישראל: חיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב-יפו, לדחות בשלב זה את מצעדי הגאווה, בתקווה שניתן לקיימם בסוף הקיץ. לצד זאת, המארגנים צפויים לקיים במהלך חודש הגאווה המסורתי – חודש יוני, מספר אירועים ארציים ופריפריאלים, רובם ככולם וירטואליים, בשיתוף ארגוני הקהילה והתארגנויות מקומיות. האירועים יציינו את המאבק הלהט"בי לשיוויון, לצד הבעת סולידריות עם הקושי שחווים תושבות ותושבי ישראל, והצדעה לעובדות ולעובדים במערכת הבריאות ובכל הגופים המסייעים.

אירועי הגאווה בארץ מושכים תיירות להט"בית עולמית. צילום גיא יחיאלי

תיירות גאה – גיי פרנדלי

תיירות גאה או תיירות להט"בית, היא תיירות נישה המשוּוקת ללסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים (להט"ב). הרכיבים העיקרים של התיירות הגאה הם הרצון של ערים ומדינות למשוך תיירים להט"בים, אנשים המחפשים לנסוע ליעדים המוגדרים כגיי פרנדלי, אנשים הרוצים לטייל עם להט"בים אחרים ללא תלות ביעד הנסיעה ולהט"בים אשר מודאגים מענייני ביטחון ותרבות. תעשיית התיירות הגאה כוללת סוכני נסיעות, חברות נסיעות, קווי שיט, פרסומים ומבצעים אשר משווקים במיוחד לקהילה הגאה.

מחקרים מצאו כי התיירות הגאה מהווה כ-10% מהתיירות בעולם, והיא גם נחשבת למשתלמת מאוד עבור ספקי התיירות ומאופיינת ברובה בהוצאת כספים הרבה מעבר לתייר הממוצע. בין יעדי התיירות הגאה הפופולריים בעולם, תל-אביב נמצאת ממובילות הדרוג. כזכור, מצעד הגאווה הראשון בישראל, התקיים בתל אביב בשנת 1998 ומאז צמחו צעדי גאווה בערים רבות בארץ והפכו להיות אירועי ענק, שמשכו תיירים רבים.

 

Exit mobile version