Site icon IAS

איסטנבול תהיה מוקד לתיירות שייט ב-2023

Galataport Istanbul:מתקן הנמל הייחודי של העיר. צילום TGA

איסטנבול, נקודת המפגש של אסיה ואירופה, תופסת את הבמה המרכזית בתיירות השייט עם גלאטפורט איסטנבול (Galataport Istanbul), מתקן הנמל הייחודי של העיר. המזח ההיסטורי המשופץ ב-Karaköy מביא את איסטנבול לאור הזרקורים העולמי, כיעד עיקרי לפלח הנסיעות הצומח במהירות. עם יותר משמונה אלפי קילומטרים של קו חוף, טורקיה היא ביתם של תחנות נסיעה מדהימות ומהנמלים האהובים של אגן הים התיכון. כאחד מהמרכזים המשמעותיים של טורקיה לתיירות שייט, איסטנבול והנמל הראשי שלה גלאטפורט איסטנבול, מושכים את תשומת הלב של מטיילים המחפשים חוויות טיול ייחודיות ומגוונות – מגסטרונומיה ועד קניות, מאומנות ותרבות ועד היסטוריה.

נמל גלאטפורט אירח כמעט 150 ספינות ו-350,000 נוסעים ואנשי צוות בשנה שעברה, ומאגד מגוון של חוויות ייחודיות הפונות לכל טעם. איסטנבול, המדגימה את עלייתה בתיירות השייט, הוגדרה כנמל ביתי על ידי חברות שייט רבות וספינות קיבולת שונות. כנמל ביתי, גלאטפורט איסטנבול הביא דחיפה משמעותית לתיירות השייט בהתפרשות רחבה, מאגן הים התיכון ועד לים השחור, ותרם תרומה משמעותית לתיירות ולכלכלה של האזור והמדינה. בעוד שתפעול הנמל העיקרי עמד על 15% בשנת 2014 עם השתלטות על אזור הנמל, שיעור הספינות המשתמשות בו כנמל הבית שלהן, גדל כעת ל-50% ונערכים מאמצים להגדיל את הנתון הזה עוד יותר.

Galataport Istanbul: עמדות הצ'ק אין בטרמינל המפואר. צילום TGA

מסוף השייט התת-קרקעי הראשון, בהשראת בורות המים העתיקים באיסטנבול    

 גלאטפורט איסטנבול מעורר השראה בפרויקטים דומים ברחבי העולם, כולל 29,000 מ"ר של מסוף השייט התת קרקעי, ומבטיח חווית טיול נוחה וחלקה לתיירי שייט. Red Dot Design הוענק למסוף השייט התת קרקעי המרשים, בעיצוב שבו מודרניות ומורשת תרבותית הולכים יד ביד. החלק הפנימי כולל שולי עמודים מעוגלים, המתייחסים לארכיטקטורה ההיסטורית והאופי של בורות המים הישנים של איסטנבול, שמקורם באימפריה הרומית והביזנטית.

Galataport Istanbul: מקום בילוי, תרבות וקניות. צילום TGA

חוויות יוצאות דופן בלב הבוספורוס

נמל גלאטפורט מציג טיילת ייחודית שנועדה להכיל את כל סוגי ספינות השייט. בנוסף, המתחם רחב הידיים מציע שפע חנויות יוקרתיות ומסעדות טורקיות ובינלאומיות, מרכזי אמנות ותערוכות פנים וחוץ. כמו כן, ישנן הפעלות מיוחדות לנוסעי ההפלגות ולצוות, כדי לחוות מקרוב מותגים מקומיים. מלון גלאטפורט איסטנבול שוכן בשכונת קאראקוי התוססת, במרחק הליכה מחצי האי ההיסטורי, בו נמצאים מבנים איקוניים, כגון: המסגד הגדול איה סופיה, המסגד הכחול, ארמון טופקאפי ובור הבזיליקה. בנוסף, הבזאר הגדול, בזאר התבלינים, מגדל גלאטה, טקסים ודולמבאצ'ה, נמצאים גם כן בקרבת הנמל.

מתחם Galataport İstanbul מכיל גם את מוזיאון הציור והפיסול באיסטנבול של אוניברסיטת מימר סינאן לאמנויות יפות ואת ה-Istanbul Modern החדש, שיתחיל לקבל את פני האורחים שוב השנה. שני המוזיאונים ידועים באוספים הבולטים שלהם של יצירות אמנות טורקיות ובינלאומיות. מגדל השעון Tophane, שהוקם על ידי הסולטן עבדולמצ'יד במאה ה-19 ושוחזר במסגרת פרויקט Galataport İstanbul, הוא החלק המרכזי של כיכר המייצגת את כוחם של הזמן והטרנספורמציה. כיכר מגדל השעון בגודל 14,000 מ"ר, מארחת גם הופעות חיות, תערוכות מיוחדות באוויר הפתוח, אירועי תרבות ופסטיבלים בינלאומיים, כמו פסטיבל מסלול התרבות ביוגלו לאורך כל השנה.

Exit mobile version