Site icon IAS

"אין אלא לתמוה על דרישת אל על לקבלת פיצוי מידי של 100 מיליון דולר"

מטוס אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

חברת אל על פרסמה אתמול (ב') בהודעה לבורסה את מכתב התשובה של רם בלינקוב, מנכ"ל האוצר לבקשת הסיוע הכספי של החברה, בה נכתב כי הסיוע שניתן לאל על, נעשה במסגרת שיקול הדעת הרחב של הממשלה בקביעת מדיניות חברתית-כלכלית בהתאם לסדרי העדיפויות של הממשלה ואינו פועל יוצא של חובה המוטלת על המדינה לפצות גורם כזה או אחר בשל נזקים שנגרמו לו עקב משבר הקורונה.

בנוסף כתוב כי ב-13 בספטמבר 2020 הוחלט לפנים משורת הדין, על מנת סיוע חסר תקדים בהיקפו לחברה, באופן של סיוע ישיר מתקציב המדינה. אם לא די בכך, ב-9 במאי 2021 אישרה הממשלה את הרחבת הסיוע התקדימי והייחודי, באופן של רכישת כרטיסי טיסה מראש לתקופה של 20 שנים. "בנסיבות אלה אין אלא לתמוה על דרישת החברה לקבלת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר אשר לא ברור על מה יש לה לסמוך, זאת תוך התעלמות מהסכומים האדירים שניתנו לחברה במהלך השנה שחלפה."

עוד נכתב במכתב שנשלח לאל על: "על החברה ובעלי המניות למלא את כלל התחייבויותיהם בהתאם להסכם בין החברה למדינה מיום 18 במרץ 2021 וזאת ללא תלות בכל סיוע עתידי שיוחלט, ככל שיוחלט, להעמיד לחברה. בהקשר זה אציין כי המדינה בוחנת את צעדיה בנושא זה ושומרת את מלוא זכויותיה לפעול כפי שתמצא לנכון בהתאם להסכם."

מנכ"ל האוצר מסיים את מכתבו: "יודגש כי על החברה ונושאי המשרה בה מוטלת החובה לפעול בהקדם על מנת לשפר את מצבה התזרימי וזאת ללא תלות בפניותיה של החברה לקבלת סיוע נוסף מהמדינה. אזכיר כי תנאי הכרחי לכל סיוע נוסף שהמדינה תעמיד, ככל שתחליט להעמיד, יהיה יישום צעדים שתבצע החברה לשיפור מצבה התזרימי באופן שיאפשר לה לצלוח את המשבר לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים".

למכתב המלא לחצו כאן

Exit mobile version