Site icon IAS

איי סיישל: נמל התעופה הבינלאומי יפתח בתחילת יוני

חוף באיי סיישל. איים קסומים. צילום משרד התיירות של סיישל

איי סיישל –  יעד תיירותי מרכזי באוקיינוס ההודי עם אוכלוסייה של פחות מ- 100,000 תושבים, חופשי ונקי מנגיף ה- COVID-19.

המדינה שדיווחה על 11 מקרים סך הכל, הודיעה כי התקבלו תוצאות שליליות עוקבות במשך מספר ימים עבור החולה האחרון המאומת שנותר ואי לכך החולה הוכר כנרפא מווירוס ה- COVID-19.

הארכיפלג של סיישל כולל 115 איים עם צמחייה שופעת ויופי טבעי וטהור המפוזרים סביב הפינה הסודית שלהם באוקיינוס ההודי המערבי מול החוף המזרחי של אפריקה ובמרחק של כמה אלפי מיילים ממנו. כל מקרי המחלה דווחו וטופלו באי מאהה, לא דווח על אף מקרה הידבקות באיים הפנימיים כמו פראלין, לה-דיג, סילואט וכן באיים החיצוניים.

מאחורי הטיפול המוצלח במצב העדין שנוצר כתוצאה מהמגיפה עומדת הרשות המקומית הידועה גם בשם רשות בריאות הציבור תחת ניהולו של מפקח בריאות הציבור ד"ר יודה גדעון. צוות בריאות הציבור הגיב במהירות ובאופן אפקטיבי על ידי בניית פרוטוקולי חירום בשיתוף פעולה עם מנהלי ארגון הבריאות העולמי (WHO) וזאת בכדי להגיב למשבר ה-COVID-19, לטפל במקרי ההדבקות הפעילים ולרסן את התפשטות המגיפה בקרב האוכלוסייה המקומית. הוקצו מקומות ייעודיים לבידוד והוקם צוות תגובה מיידית החל מהרגע בו הכריז ארגון הבריאות העולמי על נגיף  ה-COVID-19 כמגיפה כלל עולמית באמצע חודש ינואר 2020.

בעקבות גילוי האדם האחרון שנדבק בנגיף ועל ידי התנהלות זהירה בכדי לרסן את מספרי ההדבקות בנגיף באיים, נכנס לתוקף בחצות של ה-8 באפריל צו הגבלות תנועה שהוצא על ידי הרשויות למניעת תנועה של אזרחים ברחבי האיים למעט עובדים חיוניים, סגר זה נשמר ונאכף במשך 21 יום.

ב- 28 באפריל 2020, נשיא סיישל דני פאורה הודיע על הסרת הסגר וההגבלות על תנועת התושבים ב- 4 במאי 2020 בעוד שההגבלות על כניסה ויציאה מהאיים יימשכו עד ל- 1 ביוני, בתאריך זה יפתח נמל התעופה הבינלאומי של איי סיישל.

נכון להיום,למרות שאיי סיישל נקיים מנגיף ה  COVID-19  שלטונות האיים נותרו בכוננות גבוהה לכל מקרה של אירוע התפרצות חוזר. הרשות לבריאות הציבור יחד עם ארגונים נוספים עובדים על שמירת בריאות התושבים, המבקרים והשוהים באיים ממדינות אחרות בעולם מפני המגפה.

האי הגדול מבין האיים – מאהה. צילום משרד התיירות של סיישל

כפי שהוכרז על ידי הנשיא ב- 28 לאפריל 2020, מבקרים ואזרחי סיישל המגיעים לאיים יהיו כפופים לצעדי מניעה קפדניים שהוטלו על ידי הרשות לבריאות הציבור והכוללים בין השאר כניסה ל- 14 ימי בידוד.

שר התיירות האווירית והימית דידייה דוגליי הכריז כי העבודה היוצאת מן הכלל שבוצעה על ידי רשויות הבריאות הצליחה באופן מעל המשוער ואפשרה למנהלי חברות התיירות לחזור ולתכנן את הגעתם של התיירים הראשונים לאיים.

"בעוד המצב בעולם כולו עדיין רעוע, זוהי ברכה לאומה הקטנה שלנו שהצליחה לרסן את התפשטות נגיף ה-COVID-19 לחופינו. כיעד, זהו יתרון גדול מאד עבור איי סיישל. יש עוד הרבה עבודת הכנה על הקרקע לבצע עם השותפים שלנו בכדי לוודא שאיי סיישל שולחים מסר ברור וחזק להיותם יעד בטוח לתיירות. כאשר העולם ייפתח ואנשים יתחילו לטייל שוב, נושא הבטיחות בהקשר לנגיף ה COVID-19 יהיה היבט חשוב ביותר עבור אלו המתכננים לצאת לחופשה" אמר השר דוגליי.

הוא הזכיר בנוסף שעם פתיחתו של נמל התעופה ב- 1 ליוני 2020, סיישל תהיה בעמדה חזקה מאד לשווק את עצמה כיעד בטוח לתיירות, דבר שאליו ישתוקקו רוב התיירים והמטיילים לאחר הריתוק לבתיהם במשך חודשים.

 

Exit mobile version