Site icon IAS

אייר קנדה תרכוש 30 מטוסים היברידיים חשמליים

מטוס ה-ES-30 צפוי להיכנס לשירות בשנת 2028. צילום אייר קנדה

חברת אייר קנדה (Air Canada) הודיעה על תוכניתה לרכוש 30 מטוסים היברידיים חשמליים מחברת Heart Aerospace השבדית. בנוסף, אייר קנדה תרכוש מניות בשווי של 5 מיליון דולר בתהליך הייצור.

מטוסי ה-ES-30 צפויים להיכנס לשירות בשנת 2028, ויכולים להטיס עד 30 נוסעים, לטווח של 200 ק"מ כאשר הם מופעלים על ידי סוללות הליתיום-יון של המטוס בלבד. ניתן להרחיב את טווח הטיסה ל-400 ק"מ עם תוספת של גנרטורים היברידיים שיכולים לפעול על דלק סילוני בר קיימא (SAF), ועד 800 ק"מ אם מטיסים עד 25 נוסעים. המטוס יהיה בתצורת 2-1 ויכלול מטבחון ושירותים.

מייקל רוסו (Michael Rousseau), מנכ"ל ונשיא אייר קנדה, אמר: "אייר קנדה לקחה עמדה מובילה בתעשייה התעופה כדי לטפל בשינויי האקלים. הכנסת המטוסים האזוריים החשמליים ES-30 לצי שלנו מבית Heart Aerospace יהיה צעד קדימה ליעד שלנו של אפס פליטות נטו עד 2050.

"אייר קנדה תומכת בפיתוח טכנולוגיות חדשות, כגון דלק תעופה בר-קיימא ומניעת פליטת פחמן, כדי להתמודד עם שינויי האקלים. כעת אנו מחזקים את המחויבות שלנו על ידי השקעה בטכנולוגיית מטוסים חשמליים מהפכניים, הן כלקוחות של ה-ES-30 והן כשותף הון ב-Heart Aerospace."

חברת פינאייר (Finnair) חתמה בשנה שעברה על הסכם עם חברת Heart Aerospace לרכישת 20 מטוסי ES-19 המציעים 19 מושבים, וגם יונייטד איירליינס  (United Airlines) חתמה על הסכם לרכישת 100 מטוסי ES-19s.

Exit mobile version