Site icon IAS

אייר קנדה רוכשת 26 מטוסי איירבוס A321neo לטיסות ארוכות טווח

אייר קנדה: מטוסי איירבוס A321XLR לטיסות ארוכות טווח. צילום אייר קנדה

חברת התעופה אייר קנדה הודיעה היום (ג', ה-22 במרץ 2022) על רכישת 26 מטוסי איירבוס A321neo לטיסות ארוכות טווח (XLR), שישרתו את נוסעי החברה בקווים הטרנס אטלנטיים ובצפון אמריקה, תוך צריכת דלק יעילה יותר (חיסכון של עד 23%) וחוויית לקוחות משודרגת.

אספקת המטוסים מתוכננת לרבעון הראשון של 2024, כשהמטוס האחרון יגיע ברבעון הראשון של 2027. 15 מטוסים בחכירה מחברת Air Lease Corporation, חמישה מחברת AerCap ושישה במסגרת הסכם עם יצרנית המטוסים איירבוס וכוללת זכויות רכישה ל-14 מטוסים נוספים, בין השנים 2027 ל-2030.

"אייר קנדה מחויבת לחזק עוד יותר את מעמדה כמובילה בתעשיית התעופה, במיוחד באמצעות השקעות בטכנולוגיות חדשות. רכישת מטוסי האיירבוס  A321XLR היא מרכיב חשוב באסטרטגיה הזו ותניע את סדרי העדיפויות העיקריים שלנו של העלאת חווית לקוח, קידום המטרות הסביבתיות שלנו, הרחבת הרשת והגדלת יעילות העלויות הכוללת שלנו. הזמנה זו גם מראה שאייר קנדה יוצאת מחוזקת מהמגפה והיא ממוקמת לצמוח, להתחרות ולשגשג בתעשיית התעופה העולמית שעוצבה מחדש", אמר מייקל רוסו (Michael Rousseau), נשיא ומנכ"ל אייר קנדה.

אייר קנדה: מטוסי איירבוס A321XLR לטיסות ארוכות טווח. צילום אייר קנדה

מטוסי A321XLR של אייר קנדה יכללו 182 מושבים בתצורה של 14 מושבי מיטה Air Canada Signature Class ו-168 מושבים במחלקת תיירים. הנוסעים ייהנו ממערכת בידור מהדור הבא, גישה ל-Wi-Fi בטיסה ועיצוב תא נוסעים מרווח הכולל תאי אחסון עיליים רחבים. למטוסים החדשים טווח טיסה של כ-8,700 קילומטרים ויכולת טיסה של עד 11 שעות, ה-A321XLR יוכל לפעול ללא הפסקה בכל מקום ברחבי צפון אמריקה, ובהמתנה לאישור משרד התחבורה הקנדי לטיסות טרנס-אטלנטיות, ולחזק את המוקדים והרשת של החברה. אייר קנדה נמצאת בתהליך בחירת יצרן מנועים למטוסי ה-A321XLR.

מטוסי ה-A321XLR ישמשו הן לצמיחה מצטברת של צי מטוסי אייר קנדה והן להחלפת מטוסים ישנים ופחות יעילים שצפויים לצאת מהצי. כתוצאה מכך, המטוס החדש יניב חיסכון משמעותי בעלויות תפעוליות ויתרונות סביבתיים. אייר קנדה מעריכה כי תהיה לה עד 17% צריכת דלק נמוכה יותר למושב בהשוואה לדור הקודם של צרי הגוף בטיסות טראנס אטלנטיות וירידה צפויה של עד 23% לעומת רחבי הגוף מהדור הקודם. זה יפחית גם את פליטת גזי החממה כדי לעזור לאייר קנדה לעמוד בהתחייבויותיה הסביבתיות, הכוללות השגת אפס פליטות פחמן נטו עד 2050. ה-A321XLR גם צפוי להיות שקט יותר עבור הנוסעים ונמלי התעופה מאשר המטוסים הישנים. נכון ל-31 בדצמבר 2021, לאייר קנדה צי של 214 מטוסים משולבים (רחבי וצרי גוף) ו- 136 צרי גוף בצי אייר קנדה רוז', החברה הבת.

Exit mobile version