איטה איירווייס (ITA Airways) חגגה השבוע את טקס מסירת מטוס האיירבוס A330neo הראשון של החברה שנערך בטולוז, צרפת בנוכחות פיליפ מהון (Philippe Mhun), סגן נשיא בכיר לתוכניות ושירותים באיירבוס, כריסטוף מולוס (Christophe Molus), סגן נשיא בכיר בחטיבת רולס רוייס באיירבוס, אלכס ח'טיבי (Alex Khatibi), סגן נשיא תאגיד חכירה אווירית לשיווק ומסחר, ריקרדו פריוויטרה (Riccardo Privitera), מנהל תפעול טיסות באיטה איירווייס ופרנצ'סקו פרסיצ'ה (Francesco Presicce), סמנכ"ל הטכנולוגיה של ITA Airways. טיסת הבכורה מטולוז לפיומיצ'ינו הופעלה באמצעות תערובת של דלק בר-קיימא (SAF).
"השותפות האסטרטגית עם איירבוס לוקחת אותנו היום צעד אחד קדימה במטרה לממש ניידות אווירית מודרנית, נוחות וחיסכון בדלק " פרנצ'סקו פרסיצ'ה, סמנכ"ל הטכנולוגיה של איטה איירווייס. מטוס האיירבוס החדש מוקדש לג'לינדו בורדין (Gelindo Bordin), רץ המרתון והאלוף האולימפי, וממשיך את המסורת של חברת התעופה להקדיש את שמות מטוסיה לאלופי ספורט באיטליה.
במטוס החדשני תא נוסעים גדול יותר בהשוואה למטוסים הקודמים, בעיצובו הייחודי של וולטר דה סילבה (Walter De Silva) המעניק תחושת נוחות של צבעים טבעיים. מערכת תאורה מתקדמת המשתנה במהלך הטיסה (תכלת בעלייה לטיסה, ירוקה בהמראה ונחיתה ועוד). מערכת בידור משוכללת (מ-13.3 אינץ' באקונומי ועד 17.3 אינץ' בעסקים) הכוללת 372 שעות שידור, וקישוריות WiFi. במטוס תצורה של 3 מחלקות: מחלקת עסקים המכילה 30 מושבים הנפתחים למיטה, מחלקת פרימיום אקונומי עם 24 מושבים ו-237 מושבים במחלקת תיירים.
מטוס האיירבוס A330neo מפחית ב-25% את צריכת הדלק ופליטת CO2 למושב, בהשוואה למטוסים מהדור הקודם. איטה איירווייס שואפת להגיע לצי שיכלול 80% מטוסים מהדור החדש עד סוף 2026 ולהפוך לחברת התעופה הירוקה באירופה.
מטוס האיירבוס A330neo ממחיש עוד יותר את אסטרטגיית החברה לבנות צי שכולו מטוסי איירבוס, כאשר 68 מטוסים הפועלים כעת הם מטוסי איירבוס: ארבעה מטוסי A220s, חמישים מטוסי A320, שמונה מטוסי A330-200s ושישה מטוסי A350-900s. מטוס האיירבוס A330neo החדש שיכנס לפעולה בחודש יוני הקרוב, מרחיב את צי מטוסי ארוכי הטווח ליעדים הבין – יבשתיים החדשים.