חברת התעופה איזי ג'ט מפרסמת תוכנית מפורטת (מפת דרכים) להשגת היעד של אפס פליטת פחמן עד 2050. זוהי התוכנית השאפתנית ביותר של חברת התעופה עד כה, בשל ההתמקדות שלה בטכנולוגיה חדשה מבוססת מחקר מדעי. התוכנית קובעת כי באמצעות אימוץ חבילת אמצעים הכוללים טכנולוגיית פליטת פחמן אפסית, תוכל איזי ג'ט להפחית את פליטת הפחמן שלה לנוסע לק"מ ב-78% עד 2050 (לעומת 2019). שארית הפחמן תטופל על ידי טכנולוגיה מתאימה שתוביל את חברת התעופה לאפס פליטת פחמן. היעד הסופי של איזי ג'ט הוא אפס פליטת פחמן לכל צי המטוסים.
התקדמות לקראת טכנולוגיית אפס פליטת פחמן מתרחשת במקביל להכנות האחרונות של השותפה רולס רויס, לבדיקות הקרקע הראשונות של מנוע המופעל באמצעות מימן. שיתוף הפעולה של איזי ג'ט עם רולס רוייס נועד לפיתוח טכנולוגיית מנועי בעירת מימן, המסוגלת, בין היתר, להטיס מטוסים צרי גוף בהם עושה שימוש איזי ג'ט בצי שלה.
לצד המעבר לטכנולוגיה של אפס פליטת פחמן, התוכנית כוללת חידוש צי המטוסים, יעילות תפעולית, מודרניזציה של המרחב האווירי, שימוש בדלק תעופה בר-קיימא וטכנולוגיה להסרת פחמן. איזי ג'ט מתמקדת זמן רב בהפחתת פליטת הפחמן שלה ומאז שנת 2000, על פני תקופה של עשרים שנה, כבר הפחיתה בשליש את פליטת הפחמן שלה לנוסע לכל קילומטר.
כעת חברת התעופה מודיעה על השקעה של מיליוני ליש"ט בהכנסת טכנולוגיה עדכנית ביותר לכלל המטוסים שלה, שתאפשר הפחתות משמעותיות וקבועות של פליטת פחמן בטווח הקצר באמצעות אופטימיזציה של המטוסים.
יוהאן לונדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט, הגיב על השקת התוכנית: "איתגור הסטטוס קוו נמצא ב-DNA של איזי ג'ט: מהפיכת טיסה למשתלמת עבור כולם לפני יותר מ-25 שנה ועד להובלת הענף כולו בנושא הפחתת פחמן. אנו חברת התעופה הראשונה שמתווה מפת דרכים שאפתנית שבה לטכנולוגיית אפס פליטת פחמן תפקיד מפתח ביעד של אפס פליטות נטו עד 2050. אני שמח שהשאיפה הזו מקודמת צעד נוסף היום, כאשר שותפתנו רולס רויס מבצעת את ההכנות האחרונות לבדיקות הקרקע הראשונות של מנועי המימן".
"הפחתת פחמן בענף התעופה היא משימה מרכזית שכל הענף מגויס אליה, אבל אנחנו גם דורשים את התמיכה של מממשלת בריטניה והאיחוד האירופי כדי לסייע לנו להשיג אפס נטו ותיארנו בבירור את הפעולות הנדרשות מהם. כעת יש בידנו מפת הדרכים ואנו יכולים להבטיח שנהיה ממוקדים בצעדים שיביאו אותנו לאפס נטו בשנים הבאות, כדי להבטיח עתיד בר-קיימא לתעופה לטובת הדור הבא וכדור הארץ. מפת הדרכים מבוססת על הידע הטכנולוגי שקיים היום ועם הזמן יתכן שיהיה צורך לבצע התאמות של אלמנטים מסוימים בהתאם להתפתחויות, סיכם יוהאן".