Site icon IAS

איזי ג'ט מדווחת על הפסד שנתי ראשון אי פעם

מטוס איזי ג'ט, צילום יח"צ

משבר הקורונה השנה לא פסח גם על חברת הלאו קוסט הבריטית, איזי ג'ט, המדווחת על הפסד שנתי ראשון אי פעם, שהסתיים בספטמבר 2020. איזי ג'ט רשמה הפסד לפני מס של 1.27 מיליארד ליש"ט בהשוואה לרווח של 430 מיליון ליש"ט בשנה שעברה.

הכנסות החברה צנחו ב-55% והסתכמו ב-3 מיליארד ליש"ט, לעומת 6.4 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה אשתקד. מספר הנוסעים ירד גם הוא במחצית והגיע ל-48.1 מיליון נוסעים והקיבולת פחתה ב-47%. איזי ג'ט הודיעה כי תפעיל ברבעון הראשון של 2021 רק 20% מההיצע הרגיל של טיסותיה לעונת החורף

יוהאן לנדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט התייחס לתוצאות הכספיות: "אני גאה מאוד בביצועים של צוות החברה    שמתמודד עם אתגרי שנת 2020. הגבנו בצורה נחרצת תוך צמצום הפסדים, צמצום שריפת המזומנים והשקת התוכנית הגדולה בתולדותינו לחיסכון בהוצאות ובנייה מחדש – כל זאת תוך גיוס של יותר מ- 3.1 מיליארד ליש"ט עד כה.

"לאיזי ג'ט יש בסיס איתן שיאפשר לה לצאת חזקה מהמשבר. רשת הטיסות שלנו לטווחים קצרים שאין שני לה והמותג החזק שלנו יביאו את הלקוחות לבחור שוב באיזי ג'ט כשנחזור לשמים. אמנם אנו מצפים לטוס לא יותר מ -20 אחוז מהקיבולת המתוכננת ברבעון הראשון של שנת 2021, תוך שמירה על גמישות תפעולית שתאפשר לנו להעלות במהירות את ההיצע כשהביקושים יחזרו", הוסיף יוהאן.

"אנו יודעים שלקוחותינו רוצים לטוס איתנו והביקוש הבסיסי הוא חזק. לראייה, נרשם גידול של 900% במכירות בימים שלאחר הסרת הסגר לאיים הקנריים, באוקטובר. הגבנו בזריזות והוספנו 180,000 מושבים תוך 24 שעות בכדי לענות על הדרישה ובשבוע שעבר ראינו את הידיעה הברוכה על חיסון אפשרי בקרוב. אני רוצה להודות לכולם באיזי ג'ט על עבודתם המסורה שהותירה אותנו במצב טוב ובציפייה לחזור לפעילות מלאה", סיכם מנכ"ל החברה.

Exit mobile version