Site icon IAS

אזרחי ישראל ואיחוד האמירויות פטורים מאשרות כניסה

מבט על העיר המרשימה של דובאי. freepik

סוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות (wam-Emirates News Agency) מדווחת על אישור ההסכם בין איחוד האמירויות וישראל המבטל את הצורך באשרות כניסה של אזרחי שתי המדינות בביקורם למשך 90 יום. בימים הקרובים ממשלת ישראל והכנסת צפויים לאשרר את ההסכם הייחודי שנחתם עם המדינה הערבית.

הוויתור על אשרות הכניסה תואם את מזכר ההבנות שנחתם בין שתי המדינות לפני כשבועיים והוא פרי הסכם השלום בין שתי המדינות. ההסכם נחתם  על ידי עומר סייף גובש (Omar Saif Ghobash), נציג השר לתרבות ויחסי חוץ באיחוד האמירויות ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים, פרופ׳ שלמה מור-יוסף.

"הפטור משקף את רצון שתי המדינות לחזק את היחסים, את ההזדמנויות לשיתוף פעולה ומפתח אופקים חדשים לשיתוף פעולה אזורי", נכתב ב- WAM.

באוגוסט הודיעו ישראל ואיחוד האמירויות כי הגיעו לעסקה בתיווך ארה"ב על מנת לנרמל את הקשרים, לאחר שנים של שיתוף פעולה כלכלי ובטחוני דיסקרטי. כנסת ישראל, אישרה בשבוע שעבר את הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות. כמו כן, איחוד האמירויות הערביות וישראל חתמו בחודש שעבר על הסכם לקיום 28 טיסות מסחריות שבועיות ו-10 טיסות מטען בין המדינות.

Exit mobile version