Site icon IAS

אזרבייג'ן מפתחת מסלול הליכה לשימור המורשת היהודית בקווקז

בית הכנסת של יהודי ההרים אזרבייג'ן. צילום לשכת התיירות של אזרבייג'ן

הבית הישראלי ולשכת התיירות של אזרבייג'ן הודיעו כי זכו במענק מטעם המיזם לפיתוח מסלולי מורשת יהודית יורו-וואק  WalkEUR, העוקבים אחרי הנתיבים היהודיים באירופה. המענק נועד לפיתוח מסלול מורשת יהודית באזור הקווקז.

פרויקט WalkEUR שבו משתתפים מסלולי תרבות נוספים במדינות האיחוד האירופי (שגם שותף לפרוייקט) פתח לפני שלושה חודשים קול קורא למענקים, בחיפוש אחר פרויקטים חדשניים וטראנס-לאומיים לחיזוק הפיתוח האסטרטגי של הנתיבים האירופיים המשמרים ומשקפים את המורשת היהודית.

הבית הישראלי ומועצת התיירות של אזרבייג'ן הסבירו על קבלת המענק: "פירושו של דבר – שיתוף פעולה יוצא דופן בין גאורגיה ואזרבייג'ן לקידום המורשת היהודית, עם איחוד שני נתיבים הלאומיים של מורשת יהודית ייחודית מאוד, ייחודית שעדיין לא ידועה לציבור המטיילים".

למרות שקיימים הבדלים תרבותיים מכריעים, לרבות שפה, מנהגים ותרבות, פיתוח מסלול זה יאפשר קידום מחקר על תולדות הקהילות היהודיות של שתי המדינות, חילופיהן והשפעותיהן. מדובר ביצירת תשתית שתאפשר למקומיים ולמבקרים לחקור ולגלות לעומקה את המורשת היהודית העשירה של שתי המדינות הללו.

יישום הפרויקט יערך כארבעה חודשים, שבו שני יערכו מסעות עבור צוותים טכניים, סדנאות הדרכה, צוות חשיבה. עדכונים יערכו מעת לעת.

Exit mobile version