Site icon IAS

אזרבייג'ן: חופשה משפחתית ייחודית

שדרת באקו המרהיבה בלילה. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן ATB

אין כמו טיול משפחתי בשדרת באקו המציעה מספר רב של אטרקציות. לעצור ולראות את הרכבות העתיקות ששימשו את העיר בעבר והיום הן פיסת היסטוריה מרשימה. לעלות על הגלגל הענק במהלך היום בכדי להשקיף על העיר כולה, ולהתבונן בו בלילה מפיץ חגיגה של אורות.

מוזיאון האומנות המודרנית יאראט מציע מגוון של סדנאות לילדים ומשפחות. מעבר לכיתות אמן לילדים עם אמנים מודרניים מקומיים, המוזיאון גם מציע מועדון סרטים, תוכניות התנדבות אומנותיות ואף אקדמיה לאומנות. מוזיאון יאראט הינו הכתובת למציאת האומן החבוי בתוך כל אחד מילדיכם.

https://www.yarat.az/

מוזיאון הספרים המיניאטורים שבעיר העתיקה מחזיק בשיא גינס למספר הספרים המיניאטוריים הנמצאים בו (5600), חלקם בגודל של כמה מילימטר בלבד. במוזיאון ישנם כ-15 קטגוריות לפיהם הספרים מסודרים, ביניהם ניתן למצוא ספר סובייטי אשר הוצא לאור בשנת 1985 וגודלו כ-6 מילימטרים על 9 מילימטרים בלבד. המוזיאון ממוקם במרכז העיר העתיקה ומסביבו יופי עוצר נשימה, בהחלט שווה עצירה.

https://azerbaijan.travel/en/place/39-museum-of-miniature-books

אזרבייג'ן – מוזיאון הספרים המיניאטורים. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן ATB

האם ישנו ילד שלא היה רוצה לראות פטרוגליפים של האדם הקדמון? האתר ושמו גובוסטאן הוא אמנם מחוץ לעיר  באקו אך החוויה בו לילדים משתלמת. בכניסה לאתר הוקם מרכז מבקרים סופר חדשני עם הפנים לדור הצעיר -משחקים, מסכי מגע אינטראקטיביים, מדיה חזותית ומה לא. הסיור הרגלי באתר ישלים את החוויה.

http://www.gobustan-rockart.az/en/pages/24-Plan-of-museum

אזרבייג'ן : הרי געש העשויים מבוץ. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן ATB

אנחנו ממליצים לקנח בגיחה קצרה וחווייתית להרי געש העשויים מבוץ. הרי הגעש הזעירים, ממוקמים כרבע שעה נסיעה ממתחם הפטרוגליפים בגובוסטאן וההגעה לשם מתבצעת בעזרת מכונית מהתקופה הקומוניסטית. לא רק שלבוץ סגולות רפואיות, גם מאוד כיף להתפלש בו ולהתמרח בו.

https://azerbaijan.travel/en/blog/single/18-mud-volcanoes

'גבאלנד' – ה'דיסנילנד' של אזרבייג'ן. הוא אומנם ממוקם מחוץ לעיר, בגאבאלה אבל מציע בידור והנאה לכל המשפחה. מעבר למסעדות עילית פארק השעשועים עמוס במתקנים חדישים, רכבות הרים פרועות, אטרקציות בתלת-מימד ומתחם לייזר.

https://azerbaijan.travel/en/place/102-gabaland

'גבאלנד' – ה'דיסנילנד' של אזרבייג'ן. צילום מועצת התיירות של אזרבייג'ן ATB
Exit mobile version