Site icon IAS

אוי כנרת שלי

קשת מרהיבה נתפסה אתמול בעדשת המצלמה מעל הכינרת. צילום מאיר שושן חוף רשות הכינרת

"הוי כנרת שלי, ההיית או חלמתי חלום", כמאמר השיר, אך מה שקורה עתה בעניין ההנחיות לפעילות תיירות וספורט בכינרת, הוא לצערנו "אוי!". בהמשך להקלות הנוספות שהתקבלו אמש על ידי ממשלת ישראל, מזהיר עידן גרינבאום – יו"ר איגוד ערים כינרת, כי יש לקבל גם החלטה, מושכלת ודחופה ביותר, על פתיחת כל חופי ישראל עם הגבלות מסודרות, תוך החזרה מידית של שירותי ההצלה ותחנות העזרה הראשונה טרם יקרה אסון!

גרינבאום מתריע כי הנחיות סותרות, שאינן מתואמות בין משרדי הממשלה לגבי חופי הרחצה בישראל, יביאו לאסון באין שירותי הצלה ועזרה ראשונה בחופים. לדבריו, "המצב בשטח מביא לאבסורד, כאשר מצד אחד מנחים אותנו משרדי הפנים והבריאות להמשיך ולסגור הרמטית את חופי הכינרת ולסלק אנשים המגיעים לחופים, ומצד שני מאשר משרד התרבות שייט לספורטאים, כאשר אין לנו אישור להפעלת שירותי הצלה בחופים". בנוסף, הוא אומר, שערי החופים נעולים ואין גישה אליהם, זאת בהתאם להנחיות של אותם משרדים, כיצד ומי אמור לבצע בדיקה של זהות המשייטים, האם הם ספורטאים אם לאו? ובמידה וחלילה יפצע או יטבע שייט, מי יסייע בהצלתו באין שירותי הצלה בחופים? ועל מי תוטל האחריות לביטחונו?

הכינרת מלאה במים אך ריקה מתיירים. צילום: אורי שור, רשות המים

גרינבאום מוסיף ואומר שחוסר התיאום וקבלת ההחלטות החפוזות חייבות להסתיים בהחלטה חד משמעית, ומאחר ועם ישראל אינו מתרחק מהחופים, ממליץ גרינבאום, כי בהמשך להקלות שהתקבלו אמש, יפתחו חופי ישראל עם הגבלות מסודרות והחזרה מיידית של שירותי ההצלה ותחנות העזרה הראשונה, טרם יקרה אסון. במקביל, שלח גרינבאום מכתב בהול אל שר הפנים ח"כ הרב אריה מכלוף דרעי ולמרדכי כהן מנכ"ל משרדו, בקריאה להחלטה דחופה להחזרת מיידית של שירותי ההצלה לחופי הכינרת, עקב בעיות חוקתיות וסטטוטוריות שיוצר המצב הבלתי מובן כלפי הציבור.

גרינבאום: "הקיץ כבר כאן והציבור לא עומד בתקנות ומגיע לחופים בניגוד להנחיות, כי הקהל מעוניין לצאת מהסגר למרחב, לבילוי ורחצה בכינרת, ספורט ימי ופנאי זול ופופולרי, בקרב כלל המגזרים והדתות, בעיקר כעת, כשאנו בתקופת הרמדאן ועוד מעט ל"ג בעומר וחג השבועות. לכן, עם ההקלות שהתקבלו אמש וחזרת המשק לרמת תפקוד גבוהה בתחומים רבים, אני קורא לשרי הבריאות והפנים ליטול אחריות ולקבל את ההחלטות המתבקשות בדחיפות ולאפשר באופן חוקי שיבה מדורגת של הציבור לחופים, כולל פתיחת חניונים, תחנות הצלה ועזרה ראשונה, תוך שמירה על ההנחיות, טרם יקרה אסון!"

ואסיים בידיעה משמחת: מפלס הכינרת עומד היום על מינוס 208.91 ולכינרת מלאה חסרים רק 11 ס"מ. מתחילת עונת הגשמים עלה מיפלס הכינרת ב- 2.99 מטרים. אנו מתגעגעים לשוב לפעילות תיירותית מלאה באגם הלאומי שלנו.

Exit mobile version