Site icon IAS

מדריך מישלן דובאי 2024 מחזק את מעמדה הקולינרי של איחוד האמירויות

מדריך מישלן מגיע לדובאי. צילום לשכת התיירות של דובאי

בקיץ 2022 אתר IAS דיווח על הצטרפותה של דובאי למדריך מישלן היוקרתי, כחלק מ- 35 יעדים גסטרונומיים אקסקלוסיביים ברחבי צפון אמריקה, דרום אמריקה, אסיה-פסיפיק ואירופה. כבר אז דובאי היתה בית לאלפי מסעדות בסגנונות קולינריים משתנים, עם מטבחים שנעים בין אוכל גורמה לאוכל רחוב, ואשר בראשם עומדים שפים בינלאומיים מפורסמים לצד כישרונות מקומיים.

לאחרונה מישלן חשפה את המהדורה השלישית של המדריך השנתי שלה דובאי 2024 במהלך טקס יוקרתי ב-One&Only Za'abeel שנפתח לאחרונה. בין השיאים היו Row on 45 שהפכה למסעדה הרביעית בדובאי שקיבלה שני כוכבי MICHELIN.

השנה מדריך MICHELIN היוקרתי של דובאי כולל 106 מסעדות, המהווה זינוק של 53.6% מאז הקמתו של המדריך ב-2022, שהתחיל עם 69 מסעדות וב-2023 כלל 90 מסעדות. עדות לסצנת הגסטרונומיה המתרחבת והמגוונת של דובאי.

דובאי ידועה בהיותה בירה קולינרית ומארחת מבחר מגוון של יותר מ-13,000 מסעדות ברחבי העיר, מאוכל רחוב, ועד פנינים נסתרות ואוכל משובח, המספקת קייטרינג לכמעט 200 לאומים החיים בעיר. הדו"ח האחרון של תעשיית הקולינריה של דובאי מדרג את דובאי במקום השני מבחינת צפיפות המסעדות ברחבי העולם, בנוסף להיותה אחת מעשר הערים המובילות לאוהבי פודיז'.

מהדורת 2024 חושפת ארבע מסעדות של שני כוכבי MICHELIN, ו-15 מסעדות של כוכב MICHELIN אחד, ארבע מהן זכו לאחרונה בפרסים. דובאי היא כעת גם ביתם של 18 מסעדות Bib Gourmand ושלוש עם כוכב ירוק של MICHELIN (הרשימה המלאה של מסעדות מצוינת למטה).

ג'ייסון את'רטון זכה כעת בכוכב MICHELIN הראשון שלו מחוץ לבריטניה. לאחר שנפתחה רק לפני 10 חודשים, המסעדה Row on 45 הממוקמת בקומה ה-45 של מלון Grosvenor House ומגישה תפריט טעימות מרובה מנות ל-22 אורחים בלבד.

עיסאם קזים (Issam Kazim), מנכ"ל תאגיד דובאי לשיווק תיירות ומסחר (DCTCM), אמר: "אנו חוגגים בגאווה את המהדורה השלישית של מדריך MICHELIN דובאי, משקפים את המסע שלנו מהבכורה שלו בשנת 2022, ועד לחשיפת הרשימה הרחבה הזו השנה. אנו מביעים את ברכותינו לכל המסעדות המוכרות, כמו גם למסעדנים, לשפים ולכישרונות אחרים המעורבים בהצלחותיהם. הסצנה הקולינרית של דובאי ממשיכה להוות עמוד תווך של ההיצע הרחב יותר שהופכים אותה לאחת הערים הטובות ביותר לבקר בהן, לחיות ולעבוד בהן, עם מגוון גסטרונומי המתאים לכל הטעמים והתקציבים עבור המבקרים והתושבים שלנו".

גונדל פולנק (Gwendal Poullennec), המנהל הבינלאומי של מדריכי MICHELIN, אמר: "דובאי מוכרת כעת כיעד גסטרונומי בינלאומי והפיתוח המרשים שלה נמשך משנה לשנה. המשיכה שלה היא לא רק עבור מטיילים בינלאומיים או גורמה מקומיים; שפים ומסעדנים מוכשרים מרחבי העולם נמשכים כעת גם לסצנת האוכל התוססת ומגיעים להוטים להטביע חותם משלהם בעיר. עם כל כך הרבה סגנונות שונים של מסעדות וסוגי מטבח, באמת יש משהו לכל אחד."

בשנת 2023 דובאי רשמה שיא של 17.15 לינות תיירים, עלייה של 19.4% משנה לשנה. השנה, בין ינואר למאי, בסך הכל שהו בדובאי 8.12 מיליון מבקרים, עלייה של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023.

מסעדת Al Iwan בבורג' אל ערב. צילום עוזי בכר

מבחר מדריך MICHELIN דובאי 2024

שני כוכבים

Il Ristorante-Niko Romito.

Row on 45 (חדשה).

STAY by Yannick Alléno.

Trèsind Studio.

כוכב אחד

11 Woodfire.

Al Muntaha.

Armani Ristorante.

avatāra

Dinner by Heston Blumenthal

Hakkasan

Hōseki

La Dame de Pic Dubai (חדשה).

moonrise.

Orfali Bros (חדשה).

Ossiano.

Sagetsu by Tetsuya (חדשה).

Smoked Room (חדשה).

Tasca by José Avillez.

Torno Subito.

Green Star

Boca, LOWE ו- Teible.

Bib Gourmand

21 Grams, 3Fils, מסעדת Aamara, מסעדת Al Khayma Heritage ועוד.

Exit mobile version