Site icon IAS

מגלים יצירתיות: שי לנשיא טראמפ ומקלובה מסוגננת

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ומנכ"ל יקב עמק האלה אלון לוי, עם היין. צילום יקב עמק האלה

העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, עוררה אצל גופים רבים את היצירתיות והרצון לחלוק אותה עם הרבים. בבוקר יום הטקס (יום ב') התקיימה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים ארוחת בוקר חגיגית, אותה הפיק ארגון ה-OU העולמי  (Orthodox Union) לרגל העברת השגרירות ארצות הברית לעיר ירושלים.

בין הנואמים היה שגריר ארצות הברית דיווד פרידמן, אשר קיבל מארז יין ייחודי של יקב עמק האלה, שהושק לרגל המאורע ההיסטורי ועליו דגלי ישראל וארה”ב זה לצד זה עם הקדשה אישית ממנכ”ל היקב, אלון לוי,  לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ.

באירוע השתתפה משלחת של 250 בכירים אמריקנים אשר כללה, בין היתר, את שר האוצר של ארצות הברית, השגריר פרידמן, הסנאטור טד קרוז, הסאנטור לינזי גראהם, מושל פלורידה, השליח המיוחד של נשיא ארה”ב למזה”ת ג’ייסון גרינבלט, חברי קונגרס וסנאטורים. את ישראל ייצגו שרים, חברי כנסת ועוד. איוונקה טראמפ, אשר אישרה את הגעתה, נעדרה לבסוף בשל לו"ז צפוף.

למרות השעה המוקדמת, שמונה בבוקר, נהנו באי הסעודה מהיינות המשובחים של יקב עמק האלה, אשר נבחר מתוך מאות יקבים לייצג בגאווה את היין הישראלי. היקב, שהינו כשר למהדרין, נערך מבעוד מועד והכין יין מיוחד למאורע – בלנד ייחודי על בסיס קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. כל משתתפי האירוע קיבלו במתנה מארז יוקרתי עם היין.

פרסים ומדליות יוקרתיות בתחרויות

יקב עמק האלה מייצר כ-350 אלף בקבוקים בשנה, בין היתר הוא מייצא את חלקם לארה”ב, יפן, אנגליה ושוויץ. ליקב יועץ בינלאומי מוערך בשם פטריק לאון, אשר היה היינן הראשי של יקב “מוטון רוטשילד” בבורדו, צרפת.

מטרת היקב הינה ליצר יינות פרימיום, מסיבה זו איכות הענבים הנה עקרון חשוב ומוביל בהתנהלות היקב. היינן הינו זה שאחראי על הכרמים, והבציר נעשה בשעות הלילה.

ליקב שלושה כרמים בעמק האלה, התוצרת המשובחת שלהם זיכתה את היקב בפרסים ומדליות יוקרתיות בתחרויות בארץ ובעולם. היקב נמצא ממש במרכז עמק האלה ועל שביל חוצה ישראל, בסמוך למיקום שבו נערך הקרב המפורסם בין דוד וגוליית.

ייתכן שחלק מחברי המשלחת שמגיעה מארצות הברית יוכלו ליהנות מהיין גם על המטוס בדרך בחזרה לארצות הברית, שכן לאחרונה בחרה חברת אל על ביין סוביניון בלאן של היקב כיין הבית של החברה. בישראל ניתן להשיג אותו לקראת שבועות גם בחנויות המובחרות.

מקלובה בנוסח אמריקה

ואילו השף משה בסון ממסעדת האקליפטוס שבמושבת האמנים בחוצות היוצר בירושלים, בחר לציין את האירוע במקלובה מיוחדת בסגנון הדגל האמריקני.

השף הירושלמי משה בסון ממסעדת האקליפטוס והמקלובה. צילום יחצ

מסעדת האקליפטוס היא אחת המסעדות המוכרות בירושלים. תפריט המסעדה מבטא את סגנון האוכל הארץ-ישראלי העתיק והמודרני, ושואב השראה ממגוון המאכלים הביתיים אשר בושלו במשך דורות באיזור על ידי אנשים משלל ארצות מוצא ורקעים אתניים. המסעדה שואפת להחיות מסורות אוכל נשכחות אשר סודותיהן נשמרו במשך אלפי שנים ומקורם בתקופת התנ”ך. השף משה בסון הוא בעל רקע בחקלאות ואהבה ללימודי המקרא ולדבריו, הם משתמשים במגוון צמחים ועשבי תיבול אשר צויינו במקרא, ויוצרים מהם מאכלים עכשויים עם קריצה אסתטית להיסטוריה.

בסון, השף ובעל המסעדה, מביא למנות את מיטב התוצרת המקומית ונותן גוון אישי לתפריט עם מאכלים ממקורותיו העירקיים. אלה מושלמים על ידי מבחר יינות משובחים מהרי יהודה, בירות בוטיק מקומיות וקוקטיילים ייחודיים תוצרת הבית.

בסון והמסעדה זכו במגוון פרסים ואותות הוקרה על פועלו בהחייאת המטבח המסורתי בצורה מקורית. לאחרונה זכתה המסעדה בפרס ראשון בתחרות הקוסקוס הבינלאומית באיטליה.

Exit mobile version