התיירות הגסטרונומית צוברת תאוצה, כשהיא תואמת את תרבות האוכל גם בחיי היום יום, בין אם ביציאה לבילוי, כאוכל רחוב או כחלק מהכרת תרבות של יעד התיירות שנסענו אליו.
אתר Booking.com בדק יותר מ-50,000 מטיילים מרחבי העולם והעלה שכ-61% מהם אמרו שהם בוחרים יעד בזכות היצע נהדר של אוכל ושתיה. יותר מרבע ממטיילי העולם (34%) מייחסים חשיבות לאוכל ביעד – נתון שעולה ל-40% בקרב דור ה-Y – אשר מתכננים לצאת במהלך שנת 2018 לטיול ממוקד אוכל.
עוד נתונים שמוסר האתר, טוען כי כמעט מחצית ממטיילי העולם (49%) עדיין מעוניינים להיות קצת יותר הרפתקניים בבחירת סוג האוכל במהלך טיולים, נתון שעולה ל-60% בקרב דור ה-Y. אחת הדרכים לעשות זאת היא לטעום את המעדנים המקומיים בעת הטיול. למעשה, כמעט שני שליש ממטיילי העולם (64%) ינסו לאכול יותר מהמטבח המקומי ב-2018.
לבקר במטבחים המקומיים
כמה מהמקומות הטובים ביותר להתנסות במטבח מקומי נמצאים בדרום מזרח אסיה, עם מעדנים אזוריים כמו דים סאם, נודלס ומרק פו. ייתכן שאין זה צירוף מקרים שסועדים הרפתקניים מגיעים גם הם מהאזור הזה, עם 57% מהמטיילים האסייתים שאמרו שהם מעוניינים להתנסות במאכלי מטבח חדש השנה.
יותר ממחצית (51%) ממטיילי העולם נוטים לחפש שוקי אוכל רחוב השנה, כמו כן, יותר ממחצית ממטיילי העולם (54%) מעוניינים להתנסות בחוויות אוכל ייחודיות יותר בעת טיול, ומשאיות אוכל (פוד-טראקס) הן דרך מצוינת לעשות זאת.
כמעט שליש מהמטיילים (31%) מתכננים לצלם יותר תמונות אוכל השנה. צילומי אוכל הינם פופולריים ביותר בקרב מטיילים אסייתים מסין (65%), הודו (57%), תאילנד (53%), אינדונזיה (50%) והונג קונג (48%).
פפיין רייוורס, סמנכ"ל ומנהל שיווק ב-Booking.com: "לאוכל תפקיד מרכזי בקבלת החלטות לפני ובמהלך טיולים ויש לו השפעה גדולה על חוויות הטיול שלנו. התנסות במטבח המקומי ובמאכלי רחוב היא דרך מעולה עבור מטיילים לאמץ את התרבות המקומית, להתחכך באוכלוסייה המקומית ולגלות את השונה והחדש. באמצעות המלצות בחוות דעת של מטיילים אמיתיים אפשר לנסות את היעדים הטובים ביותר ולגלות יעדים חדשים, וכך מטיול לטיול, לטעום את העולם, ביס אחרי ביס".