Site icon IAS

האם בודפשט הולכת להתחדש במסעדת מישלן חדשה?

השף דני גרסיה, בעל שלושה כוכבי מישלן, במסעדה האיטלקית Alelí. צילום יח"צ

בודפשט, אחת הערים האהובות ביותר על הישראלים, מציעה שפע של מסעדות משובחות בכל הסגנונות. בקרוב תתווסף אליהן מסעדה איטלקית משובחת במיוחד. אחד השפים הספרדיים המצליחים והידועים בעולם, השף דני גרסיה מתרחב ופותח מסעדה בלב בודפשט.  גרסיה, שכבר זכה בשלושה כוכבי מישלן, החליט להתרחב מעבר למדריד ולפתוח בבירה ההונגרית מסעדה איטלקית חדשה בשם Alelí. המסעדה האיטלקית מבוססת על ההשראה ומתכוניו של גרסיה, מתובלים ב"דולצ'ה ויטה" שאין שני לו. האורחים יכולים לטעום את האווירה (והטעמים) של איזורים באיטליה כמו פיימונטה, לומברדיה, לציו, קמפניה או סיציליה. Alelí הוא סוג של פרח המשמש כהשראה לקישוט הצלחות והכלים.

לפי אתר turizmus.com ההונגרי, Alelí החדשה נפתחה ליד כיכר ורושמארטי המפורסמת הידועה בשווקי חג המולד ובסמיכות למותג בית הקפה והעוגות Gerbaud. מכיכר זו יוצא לדרך רחוב ואצי, רחוב הקניות היוקרתי של העיר החביב על התיירים. המסעדה החדשה נמצאת במלון דורותיאה, מלון חמישה כוכבים של קבוצת BDPST.

גרסיה אמר שהוא נרגש לשוב לבודפשט ושהוא גילה את יופייה של העיר בזכות המדריך האירופי של מישלן. לגבי פתיחת המסעדה אמר גרסיה כי האפשרות לפתוח את המסעדה החדשה שלו הייתה הזדמנות בלתי צפויה, אך הוא לא היסס לנצל אותה.
גרסיה מגדיר עצמו כ"אמן של טעמים" המשלב את המסורות והמרכיבים של מטבחים מחלקיו השונים של העולם בשילוב הגסטרונומיה הספרדית.

השף הספרדי זכה לפופולריות כשהוענקו לו שלושה כוכבי מישלן עבור מסעדת דני גרסיה בשנת 2018 והוא סגר אותה כמה שבועות לאחר מכן כדי להתמקד בחלומות גדולים יותר. לכן, הוא ייסד את Grupo Dani García כדי להרחיב את חזונו הקולינרי ולפרוש את פרשנותו הפילוסופיה של הקבוצה פשוטה: לחשוב באופן מקומי אך לבשל באופן גלובלי. לכן, הם משתמשים במרכיבים מאיטליה כמו פרושוטו די פארמה, גבינת בולונז ויינות דרום איטלקיים. הם גם עובדים עם מוצרים טריים מהונגריה. הם חידשו לא מעט מנות הונגריות והעניקו להם טוויסט עכשווי. כך, למשל, תוכלו לטעום פיצה נאפוליטנית מסורתית שעברה תסיסה במשך 48 שעות ומוגשת עם חזיר הונגרי מקומי. בין הקינוחים, ניתן למצוא גלידת פיסטוק בבריוש מתוק.

5 מסעדות מישלן שאסור לישראלים לפספס בבודפשט

Costes – (1 Michelin Star) – מסעדת גורמה המציעה חוויה קולינרית מודרנית באווירה אלגנטית. מנה מומלצת: טרטר בקר עם טראפלים שחורים.

Babel Budapest – (1 Michelin Star) – מסעדה המתמחה במנות עם שילוב של טעמים טרנסילבנים ומודרניים. מנה מומלצת: צלעות כבש בציפוי דבש ושום.

Stand Restaurant – (1 Michelin Star) – מסעדה חדשה ומרעננת שמחזירה את הקלאסיות ההונגריות בגישה עכשווית. מנה מומלצת: גולאש עם נודלז דקיקים.

Onyx – (2 Michelin Stars) – הידועה בגישתה היוקרתית והחדשנית לאוכל ההונגרי. מנה מומלצת: פואה גראס עם רוטב פירות יער.

Salt – (Michelin Guide) – מסעדה שמציעה חוויה חזותית וקולינרית, עם דגש על מרכיבים טריים ומקומיים. מנה מומלצת: סלט דג נהריים עם תפוזים וזרעי חמנייה.

 

Exit mobile version