Site icon IAS

גדנסק, פולין: כוכב מישלן למסעדת ARCO מהמיוחדות והמובילות

במסעדה בקומה ה-33 של בניין אוליביה סטאר, גדנסק פולין. צילום יח"צ משרד התיירות של פולין

מסעדת ARCO של השף פאקו פרז, היא אחד מהפרויקטים הנועזים והמתוחכמים ביותר של מסעדות אירופאיות. ARCO מצאה את מקומה בלב גדנסק, העיר השוכנת בצפון פולין, בקומה ה-33 של בניין אוליביה סטאר. בניצוחם של שני שפים מכוכבי מישלן, שף פטרון פאקו פרז והשף הראשי אנטוניו ארצ'ירי, היא כובשת את העיר ואת אורחיה.

ARCO משלב התכנון: המסעדה נועדה להיות פרויקט בלתי מתפשר לחלוטין, החל מהמיקום הייחודי בקומות העליונות של הבניין הגבוה ביותר בצפון פולין, דרך עיצוב הפנים שנעשה על ידי הסטודיו הספרדי האייקוניSandra Tarruella Interioristas, ועד לבחירת כלי השולחן, שלעיתים עוצבו בחתיכות ייחודיות אישית על ידי פאקו פרז, במיוחד למנות המוגשות בקומה ה-33.

ביקור ב-ARCO הוא מסע: דרך עולם של טעמים, ריחות, מרקמים וזיכרונות. המנות היחודיות מושפעות מהחוויות והרגשות של השפים, במיוחד אנטוניו ארצ'ירי, שעבר לגור בגדנסק לצמיתות. חוויה קולינרית זו מלווה באחד מהאוספים הגדולים והייחודיים ביותר של משקאות חריפים, המונה למעלה מ-700 תוויות, המהוות אוסף של יותר מ-3,000 בקבוקים. ניתן לחקור את המשאבים הרחבים הללו, בהנחיית אחד מהסומליירים הטובים ביותר בפולין, אנדז'יי שטרזלצקי.

ארוחת ערב ב-ARCO: היא לא רק חוויה קולינרית, אלא בעיקר חוויה רגשית, המאפשרת לאורחים להיכנס לעולם יוצא דופן של מסעדות ברמה גבוהה. לעתים קרובות זה אומר כמה שעות בעולם אחר, מלא בתחושות חדשות שיוצרות זיכרונות לחיים שלמים.

המסעדה הספרדית Treinta y Tres: ARCO של פאקו פרז, אינה המסעדה היחידה הממוקמת בקומה ה-33 של בניין אוליביה סטאר. לצד זה נמצאת המסעדה הספרדית Treinta y Tres, בחירה מושלמת לאורחים המחפשים משהו פחות פורמלי. Treinta y Tres מנוהלת על ידי אותו צוות שפים כמו ARCO, ומציעה ערב בסגנון ספרדי טיפוסי – עם טאפאס מצוינים, פירות ים וקינוחים יוצאי דופן. זהו מקום אידיאלי למפגשים עם חברים, ערבים רומנטיים לשניים, או לחגוג אירועים מיוחדים, עם הבר המרכזי ועם אוסף ייחודי של ויסקי, רום, ג'ין ומשקאות אחרים.

בנוסף לקלאסיקות, תמצאו פנינים נדירות ובקבוקים אישיים של משקאות יוצאי דופן, שסביר להניח שלא ימצאו בשום בר אחר בעולם. הנוף, המטבח, עיצוב הפנים והאווירה שנוצרה על ידי צוות המסעדות בקומה ה-33 יוצרים שילוב מדהים שמבטיח זיכרונות ארוכים. זהו מקום לחובבי החיים שמעריכים את התשוקה ותשומת הלב הדקדקנית שהושקעו בכל היבט של מסעדות אלו.

במסעדה בקומה ה-33 של בניין אוליביה סטאר, גדנסק פולין. צילום יח"צ משרד התיירות של פולין

פרויקט אוליביה סטאר טופ: אחת המטרות העיקריות של פרויקט אוליביה סטאר טופ, היה לשים את גדנסק על מפת הגסטרונומיה העולמית, וזה בדיוק מה שקרה. אבל זה רק חלק מהעניין…

רפאל מרצ'ניוק, מנכ"ל משותף אוליביה סטאר טופ: "הייתי יכול להגיב בצורה עסקית ולהדגיש, שאחת המטרות העיקריות של פרויקט אוליביה סטאר טופ, היה לשים את גדנסק על מפת הגסטרונומיה העולמית, וזה בדיוק מה שקרה. אך זה לא מבטא בשום אופן את הרגשות המלווים אותנו היום. ההוקרה שקיבלנו, היא הגשמת חלומות מוחלטת עבור אנשים רבים המרכיבים את הצוות שלנו – הבחירות שלהם, הן המקצועיות והן הפרטיות, היו כפופות לרגע הזה. הצלחנו להגשים את החלום הזה יחד, למרות המכשולים הרבים שנתקלנו בהם מאז פתיחת מסעדת ARCO. יחד, עברנו את התקופות הקשות של המגפה, חודשי הסגירה, והעבודה הקשה לבנות מחדש את כל מה שעבדנו עליו קשה כל כך. היום, באמונה מלאה, אני יכול לומר שהסבלנות שלנו במרדף אחר המטרה, הייתה שווה את הרגע הזה, וצוות ARCO ראוי לחלוטין להוקרה יוצאת הדופן הזו".

קריסטוף דמבק, מנכ"ל משותף אוליביה סטאר טופ: "קשה למצוא מילים שיבטאו באותה מידה את הגאווה שלנו בהוקרה הזו. מהרגע ש-ARCO נפתחה, ידענו שעומדת בפנינו כמות עצומה של עבודה, שבה, לעתים קרובות, לא היה מקום לטעויות. עכשיו, מועשרים במגוון של חוויות, אנו יכולים לומר באמונה שלמה, שאנו חייבים את ההוקרה יוצאת הדופן הזו לאנשים המופלאים שהיה לנו העונג לעבוד איתם. יחד, עברנו לא רק אלפי שירותים יוצאי דופן, בהם אורחינו יכלו לחוות מסעדות ברמה הגבוהה ביותר, אלא גם חודשי סגירה מוחלטת של ענף הגסטרונומיה, שדרשו מאיתנו סבלנות עצומה וענווה. אתגרים חדשים עומדים לפנינו, אותם אנו מקבלים בשמחה הגדולה ביותר. אנו יודעים שההוקרה של מדריך מישלן היא הזדמנות חסרת תקדים לפיתוח התיירות הגסטרונומית באזורנו, ואנו שמחים לתרום לכך.

Exit mobile version