Site icon IAS

במרפסת של הילטון תל אביב עם טבולה וכנאפה

שף רפיק ג'ברין עם תפריט הטעימות 70 שנה למדינה. צילום מלון הילטון תל אביב

עם שטח של כאלף מטרים רבועים, הפכה המרפסת הזנוחה של מלון הילטון תל אביב, לשלוחה של מסעדת הלובי. תחת כיפת השמיים, רצפת עץ חדישה, רהיטי גן, ספות נוחות, שמשיות ופרגולה הפכו את המרפסת – שכמעט לא נעשה בה שימוש כל השנים – לפינת חמד פתוחה לים, אתר לבלות בו בקיץ את שעות הבוקר לפני החום הגדול ואת שעות השקיעה והערב, עם כוס יין ותפריטים מקוריים.

הן המרפסת והן מסעדת הלובי המקורה הצמודה לה, עוצבו על ידי האדריכל הטורקי רב-המוניטין סינאן קפדאר, אשר עיצב לפני שנים אחדות את מלון הוולדורף אסטוריה בירושלים ואת קומת הגראנד ויסטה בקומת הגג של הילטון תל-אביב.

המרפסת פתוחה לאורחי המלון וגם לקהל הרחב בין החודשים אפריל לאוקטובר והיא מהווה מוקד משיכה למפגשים רומנטיים, משפחתיים וגם לפגישות עסקיות באוויר הפתוח.

עם פתיחת המרפסת המחודשת, מוצע לקהל תפריט טעימות מיוחד בן שבע מנות לרגל חגיגות 70 שנה למדינה. לדברי השף הבכיר, רפיק ג'בארין, בעבר היה נהוג להגיש במלון מאכלים מכל העולם. "ב-20 השנים האחרונות גילינו את המטבח הישראלי, הגלילי, את חומרי הגלם הטובים וכל מה שיש למטבח שלנו להציע. אם זה עשבי תיבול, שמן זית, דגים, קטניות וחצילים – והכל עם הארומה שלנו. מה שהקהל אוהב. זה מייצג את ארץ ישראל".

במרפסת של הילטון – כנאפה בסירופ הדרים. צילום עירית רוזנבלום_

מקוויאר חצילים ועד שווארמה בורי

תפריט ה-70 לישראל הוא תפריט חלבי מותאם למטבח הכשר וכולל "טעימות" – מנות לא גדולות, אך מטופלות בקפידה ובהן: לחמניות הבית  – פריכות בחוץ וזרויות בשומשום לבן ושחור, עם מטבלי יוגורט גלילי ועגבניות מרוסקות / שמן זית כתית וקונפי שום / ממרח קישואים ולאבנה; טרטר דגים ירושלמי עם טחינה, יוגורט עזים, בצל, נענע וסומק; קוויאר חצילים, גבינת המאירי וצ'יפס חצילים; שווארמה בורי על פיתה קלויה, טחינה מסבחה וסלסה עגבניות פיקנטית; סלט טבולה על פלאפל ולאבנה זעתר; סינייה דגים וחצילים ברוטב עגבניות.

השף המוכשר הצעיר, עידן חדד, האחראי על המתוקים שאפילו רונלדיניו התפעל מהם רק לפני ימים אחדים, היה אחראי על הקינוח של ארוחת ה-70 – כנאפה בסירופ הדרים.

מחיר הארוחה 253 שקל ובהילטון ממליצים להזמין את התפריט לזוג.

שני קוקטיילים הוכנו במיוחד לציון חגיגות ה-70: קוקטייל העצמאות המכיל וודקה בלוודר, ליים, ג'ינג'ר ביר, סירופ משמש וסירופ שקדים (63 שקל) והשני: מרגריטה שבעים, המכיל טקילה פטרון סילבר, פטרון ליים, ליקר ליצ'י, מיץ רימונים וסירופ אבטיח ( 63 שקל).

מרפסת הלובי המחודשת במלון הילטון תל אביב. צילום מלון הילטון

מרפסת הלובי פתוחה לקהל בכל ימות השבוע בין השעות 7 בבוקר עד 1 לפנות בוקר. בסופי שבוע ובחגים התפריט מוגבל. כמו כן פועל במקום בר-יין עם מבחר מגוון של משקאות אלכוהליים, יינות וקוקטיילים ואף שתי מכונות יין למזיגה בגדלים שונים.

הילטון תל אביב, מהמובילים שבמלונות הילטון בתבל, נפתח ב-1965 והוא ממוקם על גבעה נישאת המשקיפה לים בלב גן העצמאות שבעיר. המלון – העובר מדי חורף חידושים באגפיו השונים – מציע 393 חדרים וסוויטות מהודרות ו-167 חדרים וסוויטות פרימיום נוספים בקומות העליונות תחת המותג "הויסטה בהילטון תל-אביב". לכל החדרים מרפסות הצופות לים התיכון. המלון מציע חמש מסעדות, אולם נשפים רחב ידיים, חדרי כנסים וישיבות, בריכת שחיה עם מי ים, מכון בריאות ויציאה נפרדת לחוף הים במרחק דקת הליכה.

טעמים מקומיים של סלט טבולה על פלאפל ולבנה עם זעתר. צילום עירית רוזנבלום

 

Exit mobile version