Site icon IAS

IATA ישראל מזהיר את משרדי הנסיעות מפני נסיונות הונאה

ח"כ סמוטריץ: "ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש". צילום Depozitphotos

התאחדות משרדי הנסיעות הפיצה לחבריה מכתב של מנכ"ל IATA ישראל, קובי זוסמן, זאת לאחר שלדברי מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול, נעשו נסיונות הונאה לחייב את משרדי הנסיעות בסכומי כסף שונים במרמה, דרך בקשות לתשלום של חשבוניות יאט"א. "במידת הצורך, גם אנחנו בהתאחדות עומדים לרשותכם לבירורים", מציינת סובול בהודעה לסוכנים..

מנכ"ל יאט"א ישראל קובי זוסמן. נסיון הונאה

במכתבו כותב זוסמן לסוכנים כי לאחרונה קיבלה IATA ישראל  לא מעט פניות מסוכנים וחברות תעופה בחשד שישנם ניסיונות לחייב סכומי כסף שונים במרמה, דרך בקשות לתשלום של חשבוניות מ-IATA.

לדבריו כיום, חשבוניות IATA  לתשלום בגין שירותים ש-IATA  מספקת כגון דמי שימוש חודשיים במערכת ההפצה BSP, דמי חבר שנתיים של IATA, תשלום עבור דוחות מיוחדים, תשלומים בגין שינויים בסטטוס רישוי, שינוי בעלות, שינוי שם וכדומה, חיובים אלה מחוייבים אך ורק דרך מערכת ה-BSP והחשבונית נשלחת אף היא דרך ה-BSP  בלבד.

"במידה ותקבלו איזושהי דרישת תשלום מיאט"א שתישלח אליכם למייל המשרד או למייל האישי, או בדואר, נא לא לשלם, ולפנות באופן מיידי לכתובת המייל של IATA security information.security@iata.org – זאת על מנת לבדוק את אמיתות החשבונית. מידע על הונאות מסוג זה ועוד ניתן למצוא באתר הבית של IATA  בקישור: webpage", כותב זוסמן.

להקפיד על סיומת המייל

כמו כן, בכל שאלה או בחשד להונאה, יש לשלוח מייל באנגלית ליאט"א, לכתובת information.security@iata.org ולדווח שם על מיילים חשודים בצירוף המייל המקורי וכל מסמך שצורף לו.

זוסמן מציין כי כל מייל מ-IATA מסתיים ב-iata.org. "סיומת שונה של כתובת מייל היא אינדיקציה ראשונה למרמה. כמובן שגם אם תופיע סיומת מסוג זה, וישנו חשד שזוהי הונאה, או שקיבלת חיוב שאינכם יודעים מה הוא, או שאינכם מצפים לו – נא פנו אלינו מיידית לבירור".

Exit mobile version