Site icon IAS

"פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת"

אולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

בביטאון לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, שנשלח לחברי הלישכה לקראת שמיני עצרת ושמחת תורה תשפ"ה, מתייחס יוסי פתאל – מנכ"ל הלישכה, לדברים הבאים:

"בשמחת תורה תשפ"ד, הוטלנו לבור ריק ממים ומלא בנחשים, האם אפשרי וראוי שנשמח בתום שנה שהייתה שעתנו הקשה וגם גדולה יחדיו? אנו עושים דרכנו חזרה מן הבור האפל, בדרכנו חזרה אל האור ורק על כך שנפרדנו מתחתית הבור, גם אם לא סיימנו לצאת ממנו, ראוי שנשמח גם אם רק רגע. בדרכנו חזרה מעלה, לא נשכח להושיט יד לחלץ את אחינו ואחיותינו השרויים בחשכת המנהרות. בלעדיהם, חזרתו מהבור לא תסתיים".

פעם יהיה יום שאחרי:

"פעם יהיה יום שאחרי ואנחנו צריכים להערך אליו כבר אתמול. קבוצות עבודה של חברי הלשכה ופורום משותף עם המלונאים, יתכנסו "אחרי החגים". אם אתם קוראים שורות אלו, כנראה שגם אתם מאמינים שבעתיד תשוב השפיות למחוזותינו ואיתה התיירים לרחובות ישראל. אם התקווה הזו לא הייתה מנת חלקכם, בוודאי הייתם בדרככם לעבודה בענף אחר ומכתבים מהלשכה היו האחרונים בתחומי העניין שלכם.

לכל בר בי רב ברור, כי אם אכן העתיד אמור להאיר פנים גם עבור ענף התיירות הנכנסת, הרי שכבר משלשום היינו אמורים לעסוק בעבודה לקראתו. הנהלת הלשכה, שמורכבת כולה ממאמינים ואף חלקה ממאמינים בני מאמינים, דנה בנושא ההכנות וההערכות שנדרשות לקראת הימים הטובים שעוד נכונו לנו.

בסיכום ישיבת ההנהלה, הוחלט לגבש המלצות ואסטרטגיות לתוכנית השיווק הנדרשת לשיקום הענף, והנעה מחדש של תנועת התיירות לישראל. במסגרת התוכנית ובשאיפה לדייק עד כמה שניתן, החליטה הנהלת הלשכה להקים צוותי עבודה שיחולקו לפי יעדים וסוגי שווקים, במטרה לגבש את המסקנות הנדרשות לקהלי היעד השונים.

הצוותים יורכבו מבין חברי הלשכה ויונחו ע"י גורם מקצועי שיגויס על ידיה. בהנחייתו ובליוויו, יכינו הצוותים תוכניות מפורטות, מוכוונות צעדים ומעשים, לצד המלצות להערכות השיווקית, להשבת התיירים לארצנו בהתאמה למדינות וקהלי היעד השונים. לא צריך להיות גאון תיירות כדי להבין, כי מה שהיה עד כה בקידום ושיווק ישראל בעולם טרם פרוץ המלחמה, הוא לא מה שיהיה. המצב מחייב איתחול בתוכניות ובפעולות השיווק, כולל מיתוג מחדש, כפי שעשו מדינות רבות בתום משברים דומים.

נציין כי הלשכה מקיימת שיח דומה גם עם התאחדות בתי המלון, במטרה להתגייס יחדיו לקידום תוכניות המיתוג מחדש וגיבוש האסטרטגיה השיווקית במשרד התיירות. לשמחתנו, כ-30 חברי לשכה נרשמו להיות חברים בצוותי העבודה שיונחו ע"י מנחה מקצועי. צוותי העבודה יחולקו לפי מדינות מקור וסוגי קהלים. מיד אחרי החג נשלח הזמנות למפגשים".

שיהיה בהצלחה!

Exit mobile version