Site icon IAS

פורום התיאום של תעשיית התיירות יקרא לשת"ף דחוף עם משרד התיירות

משרד נסיעות. דרושה התייחוסת למצב הקשה אליו נקלע וצפוי להיקלע עוד יותר הענף. צילום Depositphotos

משבר הקורונה מספק לענף התיירות בכלל, ולחברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בפרט אתגרים רבים, קשיים ודאגה בנוגע לעתיד לבוא. בשל כך, בימים אלו, פועלת ההתאחדות באופן נמרץ על מנת לקדם את הנושאים הבוערים על סדר יומם של חברי ההתאחדות בעניין זה.

להלן דיווח על פעילות ההתאחדות בנושא:

* בשבוע שעבר השתתפה ההתאחדות בפגישה דחופה אצל הממונה על הרשות להגנת הצרכן ביחד עם נציגי חברות התעופה המקומיות והזרות לדיון בנושא משבר הקורונה וביטולי עסקאות התיירות הרבות כתוצאה ממנו. בפגישה הובילה ההתאחדות קו תקיף לעניין הנזקים הכבדים הנגרמים בשל הביטולים של האזרחים הותיקים מכח התיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא. לעמדת ההתאחדות הצטרפו כל נציגי חברות התעופה, והממונה הבטיח לשקול בדחיפות הוצאת הבהרה בנושא שיקל על הניצול לרעה של הסעיף (תיקון לחוק נמצא בהמתנה עד לכינון הכנסת).

וירוס הקורונה היכה במזרח הרחוק – וממנו לשאר העולם. צילום Depositphotos

* בנוסף, טענה ההתאחדות בפגישה כי גל הביטולים והנזק הכלכלי הנגרם לחברי הענף יידרש להתייחסות תקציבית של המדינה בצורה של קרן ייעודית אותה יש להקים, או באמצעים תקציביים אחרים. לחיזוק עמדתה הביאה ההתאחדות דוגמאות מחו"ל בנושא.

* ההתאחדות הוציאה פניה רשמית לממונה על הגנת הצרכן בתחילת השבוע בבקשה לפעול בדחיפות על מנת לספק הבהרה או הנחיה שתפחית מיידית את ביטולי האזרחים הוותיקים המהווים ניצול לרעה של כוונת החוק ומטילים נטל כלכלי כבד מנשוא לחברי הענף. הממונה התייחס לפניה וברור לנו כי הנושא נמצא כעת על סדר יומו. במקביל, אנו נעביר לכם בימים הקרובים, מזכר משפטי אחיד המאגד את כל הוראות החוק הרלבנטיות לביטולים, זאת בכדי לצמצם את אי הודאות בנושא.

יצויין כי המועצה לצרכנות בישראל פרסמה הבהרה בנושא בכותבה ש"הוראות החוק קובעות כי צרכן, שהוא אזרח ותיק/בעל תעודת נכה/ בעל תעודת עולה, אשר ביצע עסקה אינטרנטית – אינו זכאי לזכות ביטול בתוך 4 חודשים. כמו כן, צרכן שקיבל טופס גילוי נאות, חתם עליו והשיב אותו לעוסק, גם כן לא יהנה מזכות ביטול של ארבעה חודשים, אלא של 14 ימים בלבד, זאת מאחר והמחוקק בהחלט יצר רבדים מסוימים של הגנה גם על בית העסק"..

* ביום ראשון השבוע השתתפה ההתאחדות בפגישה דחופה של פורום התיאום של תעשיית התיירות. במסגרת הפגישה סוכם על פנייה משותפת למשרד התיירות בקריאה לשתף פעולה בדחיפות בבחינת הפעולות הנדרשות לצמצום הנזקים הנגרמים לענף, לרבות ובעיקר הקצאת התקציבים הנדרשים לצורך כך.

* ההתאחדות תמשיך ותפעל להעלאת מודעות הציבור ככלל וגופי הממשלה בפרט בנוגע למצב הקשה אליו נקלע וצפוי להיקלע עוד יותר הענף, וההכרח הדחוף והמיידי בקבלת תמיכה ורשת ביטחון מהמדינה לטיפול בנזקים הכספיים האדירים הנגרמים עקב משבר הקורונה.

בימים הקרובים מתעתדת ההתאחדות לפנות לגורמי הממשלה הרלבנטיים על מנת לשטוח את ציפיותיה כי ינקטו בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את יציבותו הכלכלית של הענף, משרדי וסוכני הנסיעות, סיטונאי השיט המאורגן וטיסות השכר, תוך העלאת רעיונות אותן מרכזת ההתאחדות בימים אלו.

התאחדות משרדי הנסיעות תפנה לגורמי הממשלה שיבטיחו את יציבותו הכלכלית של הענף
נמשיך לעדכן בהתפתחויות.

Exit mobile version