Site icon IAS

יוסי פתאל: חשיבות ענף התיירות חורגת מהתרומה הכלכלית האדירה שלו

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, מנחה את הכנס. צילום שוש להב

"ענף התיירות הנכנסת מהווה את הענף השישי בגודלו במשק ביצוא לחו"ל, וחשיבותו חורגת מהתרומה הכלכלית האדירה גם לתחומי מעמדה ותדמיתה של ישראל בעולם", כך פתח יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, את הכנס השנתי של הלשכה, אותו אף הנחה, בשבוע שעבר במלון הילטון ת"א.

הלשכה, שהוקמה ב-1960 במטרה לפעול לפיתוח התיירות הנכנסת לישראל, מאגדת בתוכה את סוכני הנסיעות העוסקים בתיירות הנכנסת לישראל וחברים בה כ-140 מארגני תיירות לישראל. חברי הלשכה תורמים רבות למדינת ישראל ולמשק ביצירת מקומות עבודה, תרומה לתוצר הלאומי הגולמי ושיפור תדמיתה של ישראל. "כ-50% מהתיירות המאורגנת לישראל, מגיעה בזכות חברי הלשכה היושבים כאן", הכריז פתאל, לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים באולם.

מתוך המצגת בכנס לשכת מארגני התיירות הנכנסת. צילום שוש להב

בכנס השנתי של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל משתתפים בכירי הענף מכל התחומים (תיירנים, מלונאים, מארגנים, ספקים, אנשי ממשל וכנסת). חברי הלשכה אחראים על כ-48% מתנועת התיירים למדינת ישראל וכ-70% ממחזור העסקים בתיירות הנכנסת (תיירות מקודמת ללא ביקורי משפחות ועסקים).

השנה הגיע מספר שיא של חברי הלשכה להשתתף בכנס ובאסיפה השנתית, מיפגש שמעבר לכינוס המקצועי, החברתי וקיום אסיפה שנתית ובחירות, היווה מפגן מרשים למקומם וחשיבותם של חברי הלשכה לענף התיירות, על כל חלקיו וגווניו. זאת לצד הכרה מצד שדרות התעשיה לפועלם בפיתוח והובלת ענף התיירות הנכנסת לישראל ותרומתם לכלכלת ישראל.

בכנס הציג פתאל את נתוני סקר שנעשה על ידי חברת דלויט ומוכיחים מעבר לכל ספק, כי חלקה של התיירות המאורגנת הוא הסגמנט הצומח הרווחי והמוביל מבין כלל דרכי ארגון הנסיעה לישראל. ולדבריו: "השתתפות גורמים רבים כל כך בכנס, כולל בקשות רבות למתן חסויות, הם מקור לשמחה וקורת רוח לכולנו".

פסיכולוגיה חיובית ותיירות, שירלי יובל יאיר, שרה מנגנת ומרצה. צילום שוש להב

תוכנית הכנס היתה בנושאים מגוונים, מעניינים ומרחיבי ידע. ובהם הרצאה של ג'ואנה לנדאו מנהלת ארגון VIBE ISRAEL על תדמידתה של ישראל בעולם – עובדות מול מיתוסים; על שיווק בעידן הרשתות חברתיות של המרצה ערן גפן; על חדשנות ושינוי מגמות בתיירות ובכלל עם זהר אוריין – יועצת אסטרטגית לחדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית; על החשיבות של הנפש לנפוש עם שירלי יובל יאיר; על מלכוד 67 – הרעיונות שמאחורי המחלוקות שקורעות את ישראל עם המרצה ד"ר מיכה גודמן ועוד. בכל ההרצאות ציינו את השפעות המדיות החברתיות על עיצוב הידע וההחלטות (בכל התחומים, ובתחום התיירות בפרט), על הצורך במחשבה רעננה, חדשנית ואותנטית.

בין החלק העיוני העשיר בתכניו של הכנס, לאסיפה הכללית שהתקיימה בסיום היום ובה נבחרו חברי הנהלת הלישכה ומוסדותיה (דני אמיר, מחברת ורד השרון, נבחר ליו"ר הלשכה), התקיימה (איך לא) ארוחת צהריים חגיגית ושופעת כל-טוב. ואם הזכרנו אוכל, יש לציין שבמהלך האירוע כולו הוצב מזנון טעים מחוץ לאולם ולצידו דוכני מידע של עמותות תיירות וחברות שונות.

Exit mobile version