Site icon IAS

"חוסן נפשי וכלכלי בזמן משבר": התאחדות משרדי הנסיעות כדוגמא לכך

מימין: רינה קמני, המנכ"לית הנכנסת וטלי לאופר, המנכ"לית היוצאת. צילום עוזי בכר

כמו כל דבר בצה"ל, גם בהתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, שקיימה אתמול (ג' 24.9) את הכנס השנתי שלה בהשתתפות בכירי ענף הנסיעות, נחלק האירוע ל- 3: הטיקסי, העיוני והבידורי. אהה, וכמובן העניין הקולינרי, שהשתבץ לו ב'טוב טעם' בין חלקי הטקס.

הכנס, שעמד בסימן "חוסן נפשי וכלכלי בזמן משבר", נערך בהנחייתו של רשף  לוי – תסריטאי, מחזאי, סופר, במאי קולנוע, מפיק, שחקן, סטנדאפיסט וקומיקאי ישראלי – שאף שימש כ'תוכנית הבידור' של הכנס, כשהוא משעשע את הנוכחים בשפתו המושחזת.

בחלק הטקסי, כלל הכנס דברי ברכה של יו"ר ההתאחדות – קובי קרני, פרידה מהמנכ"לית היוצאת של ההתאחדות – טלי לאופר, והיכרות 'ברוכה הבאה' עם המנכ"לית הנכנסת – רינה קמני.

בכירי ההתאחדות וחברת אל על. צילום שוש להב

קובי קרני, נושא דברי פרידה לטלי, מברך את רינה, ומסכם במשפט את ייחודם של משתתפי הכנס: "אין ספק שמשרדי הנסיעות הם דוגמא לענף בעל חוסן יוצא דופן, והכנס המוצלח הוא הוכחה לכך".

טלי לאופר, מחובקת ומתקשה להיפרד (ולא פחות, מתקשים להיפרד ממנה), מציינת בקצרה את התקופה המטורפת בה ניהלה את ההתאחדות, בין מגיפת קורונה ופרוץ המלחמה, ולדבריה, ההתאחדות יכלה להן בהתמודדות נחושה והגיעה להישגים מכובדים.

רינה קמני, מודה על קבלת הפנים החמה והתומכת בה התקבלה בהתאחדות. היא מודעת לאתגר העצום העומד בפניה, אך לפי הרקורד שלה, אין ספק שתעמוד ותצליח בו. קמני כיהנה משנת 2019 ועד לאחרונה כמנכ"לית (ולפני כן כסמנכ"לית הכספים) של המכללה הטכנולוגית רופין. לרינה תואר ראשון בחשבונאות ובתקשורת מאוניברסיטת ת"א ותואר שני בחשבונאות מאוניברסיטת בר אילן, והיא החלה לכהן כמנכ"לית ההתאחדות ב 1.9.24.

לצד שתי הנשים המרשימות האלה, עולה לבמה גם דינה בן-טל גננסיה –  מנכ"לית אל על, שמשתפת את הנוכחים בפעילות המורכבת של חברת התעופה הישראלית בימי מלחמה, על מיגבלות ביטחוניות, ההשפעה של הפסקת טיסות של חברות תעופה זרות, הלחצים מכל כיוון, הרחבת תחומי השירות (הזמנות ומסעדנות) וגם, כמובן, מחירי הטיסות…

נאור פקציארז – סמנכ"ל השיווק של 'דפוס בארי', בהרצאה מעוררת השראה. צילום שוש להב

בכנס ניתנו שתי הרצאות מרכזיות, שהיו ברוח הסלוגן: "חוסן נפשי וכלכלי בזמן משבר", ואותן נשאו נאור פקציארז וערן יעקב.

 נאור פקציארז – סמנכ"ל השיווק של 'דפוס בארי' וחבר הקיבוץ ב-20 השנים האחרונות, סיפק את הכותרת "מחזירים את הצבע לחיים", בהרצאה מעוררת השראה. נאור סיפר על קיבוץ בארי כקיבוץ חלוצי שיתופי, על אירועי ה-7.10 בקיבוץ ועל התקומה העסקית והחברתית של הקיבוץ החל מה-8/10 ועד היום. זו הדוגמא לחוסן נפשי ולאחריות חברתית וכלכלית.  

 ערן יעקב – ראש רשות המיסים היוצא, העניק להרצאתו את הכותרת, "התאמת הארגון למציאות משברית", הרחיב בדוגמאות על מהו חוסן כלכלי ואף נתן טיפים להתנהלות של ארגונים בזמן משבר. עצתו, תתיחסו ברצינות לתאוריית "הברבור השחור"…

כיבוד מכובד ליווה את כל מהלך הכנס, שהסתיים בארוחת צהרים בחסות חב' אל על. כן התקיימה בכנס תערוכה מקצועית, שאיפשרה למציגים הזדמנות לחשיפה ייחודית וממוקדת מאד, בפני באי הכנס.

הכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל. צילום עוזי בכר

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, מייצגת מאות משרדי נסיעות ואלפי יועצי תיירות, בתחומי התיירות היוצאת, הנכנסת והפנים בישראל.

הכנס השנתי של ההתאחדות הינו אירוע משמעותי מאוד עבור תעשיית התיירות בישראל. לצד חברי ההתאחדות, לוקחים בו חלק עמיתי כבוד של ההתאחדות, ראשי ענפי התיירות והתעופה בישראל, וגורמים נוספים מהענף.

כאמור, השנה, עסק הכנס בנושא "חוסן נפשי וכלכלי בזמן משבר", ולא בכדי.  בימים לא-פשוטים אלו, חשוב שחברי ההתאחדות יהיו ביחד, ישמרו על חוסנו של ענף הנסיעות והתיירות, ויעשירו את הראש והנשמה בתכנים איכותיים.

Travl Agencies are here to stay !

Exit mobile version