Site icon IAS

התאחדות משרדי הנסיעות פנתה לרשות להגנת הפרטיות נגד יאט"א

צילום Depositphptos

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, פנתה אתמול (ד') לרשות להגנת הפרטיות בבקשה לבחון האם ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א רשאי לדרוש ממשרדי הנסיעות להזין למערכות המחשוב של חברות התעופה את פרטי ההתקשרות של הנוסעים, לרבות מספרי טלפונים וכתובות דוא"ל.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות מצב ללא מוצא. צילום עירית רוזנבלום

ההתאחדות ציינה כי יאט"א הציב את משרדי הנסיעות במצב ללא מוצא: אם יזינו את פרטי ההתקשרות עם לקוחותיהם במערכות המחשבים של חברות התעופה – עלול הדבר לעלות כדי הפרה של הוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. אך אם לא יצייתו לדרישות יאט"א (החלטה Resolution 830d), עלולה להישלל מהם היכולת למכור כרטיסי טיסה של חברות יאט"א, המאגד את רוב רובן של חברות התעופה בעולם (290 חברות).

ההתאחדות ביקשה כי הרשות תתייחס גם לחובת חברות התעופה לפי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז-2017, וציינה כי ראוי שגורם הדורש כי יועברו אליו פרטי התקשרות עם נוסעים, יצהיר כי הוא עומד בתנאי התקנות לשמירה על מאגרי המידע שברשותו ובאחריותו.

מנכ"לית ההתאחדות חני סובול: "החשש של משרדי הנסיעות ברור. אם חברת תעופה תשלח לנוסע חומר שיווקי ופרסומי, הוא עלול לתבוע את סוכן הנסיעות על שהעביר לה את פרטי ההתקשרות עמו ללא אישורו. חברות התעופה צריכות לציית לחוק הישראלי כמו כל עוסק אחר הפועל בישראל".

Exit mobile version