Site icon IAS

השופטים תהו: פקידים בקופ"ח יכולים למכור ביטוח נסיעות וסוכנים לא?

סוכני הנסיעות צילום Depositphotos

ביהמ"ש העליון דן אתמול (1.7.19) בעתירת התאחדות משרדי הנסיעות נגד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון בנושא מכירת ביטוח נסיעות לחו״ל. בג"ץ החליט להשהות את מועד מתן ההחלטה בעתירה ובבקשת לשכת סוכני הביטוח להצטרף להליך

 העתירה מתייחסת לחוזר 2019-10-1, לפיו, החל מיום 1.5.19, הוגבלה יכולת משרדי הנסיעות למכור ללקוחותיהם ביטוח נסיעות לחו״ל כפי שעשו זה למעלה מ-40 שנה, לשביעות רצון הלקוחות.

שופטי ביהמ״ש העליון: יצחק עמית, ענת ברון ודוד מינץ, הביעו תמיהה, כיצד ייתכן שפקידים בקופות החולים שאינם מקבלים הכשרה של סוכני ביטוח מורשים למכור לציבור ביטוח נסיעות לחו״ל, בעוד שסוכני נסיעות שכן מקבלים הכשרה ולהם ידע ייחודי על מסלולי הטיולים והסיכונים הגלומים בהם (ובהתאם, לפוליסות המתאימות להם), אינם מורשים לעשות כן.

ראשי הנהלת ההתאחדות קובי קרני (מימין) וחני סובול. צילום עוזי בכר

ב"כ ההתאחדות, עוה״ד אורלי נשיץ (נשיץ ברנדס אמיר ושות׳), ציינה כי הנפגע העיקרי מהקדמת תחולת החוזר הוא ציבור הנוסעים ובפרט אלו המתקשים ברכישות עצמאיות באינטרנט ואלו שאינם מודעים לכך שאופי הסיכונים שהם לוקחים בטיול מחייב פוליסות ייחודיות דוגמת ספורט אתגרי. היא הזהירה כי "הסוסים יוצאים עכשיו מהאורווה, זה הזמן להחזירם"!

מצופה מהרגולטור לא לבוא במקומה של הכנסת

בפני ביהמ"ש הוצגו הניסיונות הרבים של ההתאחדות להידבר עם הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, אשר נפלו על אוזניים ערלות ולא נענו. עוד נדונה הסוגייה התקדימית שהתעוררה בימים אלה בין מערכת בחירות אחת לשנייה, כאשר למעשה על אף אחת מהצעות החוק שהוגשו בכנסת ה-20 ובכנסת ה-21, לא חל דין הרציפות. בימים אלה, הדגישה עו"ד נשיץ, מצופה כי הרגולטור ינהג באיפוק ולא ינסה לבוא במקומה של הכנסת. שופטי בג"ץ אף הם ציינו כי עמדת ההתאחדות המבקשת לנהוג במתינות בתקופה זו, היא בקשה צנועה.

כאמור, החליטו שופטי ביהמ"ש העליון להשהות את מועד מתן החלטתם בעתירה ואת מועד מתן החלטתם בבקשת לשכת סוכני הביטוח להצטרף להליך.

מהתאחדות משרדי הנסיעות נמסר כי בהתאחדות תמיד מוכנים להידברות עם הממונה על מנת להגיע להסדר ביניים לטובת ציבור הנוסעים לחו"ל עוד טרם פסיקת בג"ץ.  עוד הודיעה ההתאחדות כי מיד לאחר הבחירות לכנסת ה-22, תמשיך לקדם את הליכי החקיקה שיאפשרו למשרדי הנסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאם לחקיקה במרבית מדינות העולם – לרבות במדינות האיחוד האירופי ובמדינות ה-OECD –  ולרווחת הנוסעים.

Exit mobile version