Site icon IAS

הממונה על הגנת הצרכן קבע: מותר לפרסם "מחיר לילה לאדם בחדר זוגי"

משרד נסיעות. דרושה התייחוסת למצב הקשה אליו נקלע וצפוי להיקלע עוד יותר הענף. צילום Depositphotos

ביום 30.11.2017, הוציא הממונה על הגנת הצרכן הנחייה שעניינה פרסום בענף המלונאות – "מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי". זאת, על רקע פניות צרכנים מהן עלה כי המונח: "מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי" מבלבל, מאחר שבפועל המחיר מותנה בכך שבחדר ילונו שני אנשים, שכל אחד מהם משלם את המחיר הנקוב בפרסום בעצמו.

בעקבות פניית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, פרסם הממונה על הגנת הצרכן הנחייה משלימה ביום 28.1.219, המבהירה כי במכירת חבילות נופש בחו"ל, ניתן לפרסם "מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי", ובלבד שמשרד הנסיעות המשווק ומוכר את החבילה, ידגיש לצד המחיר כי הוא מותנה בתפוסה זוגית. הבהרה זו נועדה לאפשר למשרדי הנסיעות בישראל לפרסם באותה דרך הנהוגה בחו"ל, באופן שיקל על השוואת מחירים על ידי הצרכן ועל יכולת התחרות של משרדי נסיעות ישראלים באתרי הזמנות הבינלאומיים.

בהמשך פנו התאחדות המלונות והתאחדות משרדי הנסיעות אל הממונה כי יבהיר שההנחיה המשלימה תחול גם על חבילות בארץ, שכן הפרקטיקה הנהוגה בעולם לגבי חבילות מתקיימת גם עבור חבילות תיור בארץ.

הסוכנים יוכלו לפרסם כמו באתרים הבינלאומיים

היום, ה-18 ביוני, פרסם הממונה על הגנת הצרכן הנחייה משלימה המבהירה כי במכירת חבילות נופש בישראל (דוגמת טיסה ומלון באילת), ניתן לפרסם "מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי" ובלבד שמשרד הנסיעות המשווק ומוכר את החבילה, ידגיש לצד המחיר כי הוא מותנה בתפוסה זוגית. הבהרה זו נועדה לאפשר למשרדי הנסיעות בישראל לפרסם באותה דרך הנהוגה באתרים בינ"ל הפועלים בישראל ופונים לקהל ישראלי, באופן שיקל על השוואת מחירים על ידי הצרכן ועל יכולת התחרות של משרדי נסיעות ישראלים באתרי הזמנות הבינלאומיים.

על פרסום חדרי מלון בלבד, (שאינם חלק מחבילה הכוללת טיסה), יחולו הכללים שנקבעו ביום 30.11.2017, לפיכך, קובעת ההנחיה כי יש לפרסם/להציג את המחירים בדרך הבאה:

Exit mobile version