Site icon IAS

האירוויזיון דווקא מוריד את מחירי הטיסות מישראל במאי

בשבוע האירוויזיון אפשר לטוס ללננדון ב-265 דולר הלוך ושוב. צילום Depositphotos

הנהירה של מעריצי האירוויזיון האירופים לישראל לקראת האירוויזיון בתל אביב כבר נותנת את אותותיה במחירים המהמירים של החדרים להשכרה בתל אביב. מנגד, היא מביאה עמה גם בשורות משמחות למי שינצל את תקופת האירוויזיון דווקא לחופשות בחו"ל.

כפי שדווח, ישראל מצפה להגעתם של כ-20 אלף תיירים, מרביתם מאירופה והרכבת האווירית צפויה  להתחיל כבר ב-12 או ב-13 במאי לקראת האירוויזיון שייערך בין ה-14-18 במאי.

אותן טיסות שיגיעו לארץ במועד זה חייבות גם לחזור לאירופה ואותם ישראלים שירצו דווקא "לברוח"  מהארץ במועד זה, ישמחו לדעת שהם יכולים לעשות זאת במחירים נמוכים בכ-20-30% מהמחיר הממוצע לתקופה.

האתר להשוואת מחירים בתיירות, טרווליסט, בדק את מחירי הטיסות בתקופת התחרות ליעדים אירופיים נפוצים ובהם לונדון, פראג, אמסטרדם, רומא, פריז ומדריד ומצא כי יש ירידה של בין 9% ועד 30% במחירי הטיסות, בשבוע שבו מתקיים האירוע בהשוואה לשבוע שלפני ולשבוע שאחרי ארועי האירוויזיון.

"העלייה בביקוש לטיסות לישראל בשבוע של האירוויזיון מגדילה את תנועת הנוסעים הנכנסת לארץ. חברות התעופה כמובן מעוניינות למלא את המטוסים היוצאים בנוסעים, ולכן בתקופה זו מחירי הטיסות יורדים ליוצאים מישראל. הנוסע הישראלי יכול להוזיל את מחיר הטיסה הישירה שלו ללונדון, לדוגמא, במעל ל-20% או למדריד בכ-30%. גם טיסות הקונקשן – שמחיריהן ממילא נמוכים יותר מהטיסות הישירות – משקפות ירידת מחיר משמעותית של כ-20% לאותם יעדים, בתקופת האירוויזיון", מציינת  תמר גרזון,  מנכ"לית טרווליסט.

לירידה במחיר יש כנראה גם היבט אחר: ישראלים רבים מעדיפים להישאר בארץ בתקופת האירוויזיון כדי להיות חלק מההסטוריה ומהאירועים המתוכננים ורבים אחרים נענו לקריאה להדריך תיירים בהתנדבות. אי לכך ניכרת ירידה בביקושים של 30% בהזמנות בשבוע האירווזיון לעומת  השבוע הקודם והשבוע שאחריו. *הבדיקה נעשתה בכל שבוע על ימים שלישי עד ראשון.

בשבוע האירוויזיון אפשר להגיע לעיר הספרדית הפופולארית מדריד ב-241 דולר.צילום Depositphotos

מחירים מוזלים ליעדים פופולאריים

בבדיקה שערך האתר בשבוע שלפני האירוויזיון ( 7-12 במאי) בהשוואה לשבוע התחרות (14-19 במאי)  נמצאו הפרשים משמעותיים במחיר:

לונדון:  טיסה ישירה / הלוך ושוב בשבוע שלפני – תעלה $346, יורדת בכ23% למחיר – 265 $ בשבוע של האירוויזיון. בשבוע לאחר האירוויזיון המחיר יעלה כבר ל- 309$ .

רומא: טיסה ישירה / הלוך ושוב בשבוע שלפני -ן תעלה 359$, יורדת בכ-12% ל-$317 בשבוע האירוויזיון ושוב עולה לאחר שבוע ל-344$ .

מדריד: טיסה ישירה / הלוך ושוב  בשבוע שלפני – תעלה 351$, יורדת בכ-31% ל- 241$  בשבוע האירוויזיון ושומרת על המחיר הנמוך גם בשבוע שלאחר מכן עם מחיר של 249$ .

פריז:  טיסה ישירה / הלוך ושוב  בשבוע שלפני  – תעלה  415$, יורדת בכ-7% ל-385$  בשבוע האירוויזיון ושומרת על המחיר הנמוך גם בשבוע שלאחר  עם מחיר של 391$ .

אמסטרדם: טיסה ישירה / הלוך ושוב בשבוע שלפני – תעלה 325$, יורדת בכ-13% ל-284$.

פראג: טיסה ישירה / הלוך ושוב  בשבוע שלפני – תעלה  258$, יורדת בכ-18% ל-211$  בשבוע האירוויזיון ושוב עולה לאחר שבוע  ל-236$ .

*(הבדיקה נערכה בכל אחד משלושת השבועות לגבי  ימים שלישי עד ראשון)

Exit mobile version