Site icon IAS

בלוז לחופש הגדול – הדרך לחסוך בהזמנת חופשת הקיץ

גשר השלשלאות בבודפשט, העיר ההונגרית שכבשה את לב הישראלים. צילום Depositphotos

הקיץ מעבר לפינה ורבים כבר הפנימו שמי שרוצה לחסוך בהזמנת חופשה לחודשי הקיץ, עליו להקדים להזמין. כיום, בחודש יוני, אנחנו כבר בעיצומה של העונה שמגיעה לשיאה באוגוסט, עם סיום הקייטנות ווהמחירים לטיסות באוגוסט יקרים משמעותית משהיו לפני מספר חודשים וגם יולי לא מפגר אחריו בהרבה.

אין זה אומר שלא תוכלו ליהנות מטיסות מוזלות בעשרות ועד מאות אחוזים בקיץ הקרוב. כל שעליכם לעשות הוא לוותר לילדים על הימים האחרונים של בית הספר ולטוס לחופשה המיוחלת בסוף חודש יוני.

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט, האתר להשוואת מחירים בתיירות, מציינת כי מאחר והביקוש הגבוה ביותר במהלך השנה הינו באוגוסט, המועד האולטימטיבי לחופשות משפחתיות, כך גם מחירי החופשות הם היקרים ביותר, מי שיהיה מוכן להתגמש ולהקדים את מועד חופשת הקיץ במספר שבועות, יוכל להוזיל את החופשה המשפחתית במאות אחוזים.

מציינת כי מאחר והביקוש הגבוה ביותר במהלך השנה הינו באוגוסט, המועד האולטימטיבי לחופשות משפחתיות, כך גם מחירי החופשות הם היקרים ביותר, מי שיהיה מוכן להתגמש ולהקדים את מועד חופשת הקיץ במספר שבועות, יוכל להוזיל את החופשה המשפחתית במאות אחוזים.

טרווליסט בדק כמה כסף תחסכו אם תקדימו את החופש הגדול רק בכמה ימים ותצאו לחופשת הקיץ בסוף יוני, ומצא הבדלים עצומים, החל מעשרות אחוזים ועד למעלה מ-250%. נבדקו מחירי הטיסות לחודשי הקיץ הלוהטים, יולי ואוגוסט לעומת טיסות היוצאות ב- 19 או ה-20 ליוני, ימים ספורים לפני תחילת החופש הגדול.

חסכון בחבילה לכרתים. מלון הדגל CRETA MARIS התחדש בפארק מים גדול. צילום. Depositphotos

מתוצאות הבדיקה עולה כי ההפרשים בין טיסות ביולי לטיסות באוגוסט הן משמעותיות, הרבה יותר מההפרשים בין טיסה בסוף יוני לחודש יולי שאחריו. הטיסות  ביולי עדיין זולות יותר, אך באחוזים נמוכים לעומת חודש אוגוסט המבוקש.

כך למשל, מי שיטוס לבודפשט בין ה-20.6.19 ל-27.6.19 ישלם 114 דולר לעומת  234 דולר במהלך חודש יולי (עלייה של כ-100 אחוזים), או 420 דולר בחודש אוגוסט – מה-14.8.19 ועד ה-21.8.19, חיסכון של למעלה מ-250%. מי שיטוס לפראג  בין ה-19.6.19 לבין ה-26.6.19 ישלם 268 דולר לעומת  382 דולר באוגוסט (לעומת 287 דולר ביולי) – חיסכון של 42%

גם אלו שיבחרו להקל על עצמם בחיפושים ולהזמין מראש חבילה הכוללת טיסה ומלון – ייהנו ממחירים זולים בהרבה בסוף חודש יוני לעומת שיא העונה באמצע אוגוסט. כך שמי שיזמין חבילה לכרתים עם תחילתו של החופש הגדול, מה-30.6 ועד ה-7.7, ישלם רק 456 דולר לעומת 526 דולר באמצע יולי ו-674 דולר במהלך אוגוסט, מה-15.8 ועד ה-22.8, חסכון של 47%. מי שיבחר לנפוש בבורגס בין ה-20.6 לבין ה-27.6  – ישלם 459 דולר לעומת 570 דולר ביולי ו-710 דולר בין התאריכים 16-23 לאוגוסט, חסכון של כ-55%.

מה חדש בקיץ הזה בטיולי המשפחות

הישראלים הם מטיילים מושבעים וחובבי גיוון והעולם הוא גדול ורחב. לטרווליסט יש ארבע הצעות ליעדים חדשים שתופסים תאוצה ויהפכו את החופשה המשפחתית הבאה שלכם לייחודית  ואף חסכונית יותר .

גרזון: "היעדים הוותיקים למשפחות כמו היער השחור, ארה"ב, אפריקה ותאילנד עדיין נתפסים כאטרקטיביים עבור נסיעות משפחתיות עם ילדים ויחד עם זאת אנחנו רואים שהמגוון העשיר של הטיסות היוצאות מישראל, מביא לכך שההורים הצעירים מחפשים יעדים נוספים לחוויות ייחודיות וחדשות עבורם ועבור ילדיהם. לכן בקיץ הקרוב נראה לא מעט משפחות שיטוסו ליעדים חדשים כמו ווייטנאם, טנזניה, פרו וגם נורבגיה ובדרך – גם יחסכו כסף".

בוויטנאם אטרקציות רבות ומגוונות גם לילדים. צילום Depositphotos

וויאטנם

למרבה הפלא, וויטנאם היא יעד אידאלי לטיול משפחתי. האטרקציות רבות ומגוונות ולילדים יהיה הרבה מה לשתף באינסטגרם. תוכלו לצאת לשוט בקיאק במפרץ הא לונג, לנסוע בריקשה ברחובות של האנוי ולהכיר את בני השבטים המקומיים. וייטנאם מציעה למשפחות עם ילדים לא רק טבע מרהיב והיסטוריה מרתקת, אלא גם שלל פארקי שעשועים ומים ייחודיים, הכוללים פסלי דרקונים ענקיים מצופים זהב, אקווריומים עם שלל דגים אקזוטיים והרפתקאות שיעבירו לכל המשפחה יום שלם. כפרים קטנים וציוריים בהם תושבי הכפרים משמרים מנהגים עתיקים, בני השבטים השונים לובשים בגדים וגלימות מסורתיות בצבעים בוהקים, המפגש עימם הוא חוויה מרגשת וזכירה עבור הילדים. וגם מופע של תאטרון בובות המים המסורתי של האנוי, שבו השחקנים שמפעילים את הבובות ניצבים מאחורי מסך, ומושכים במקלות במבוק קטנים, המחוברים לבובות. הבובות עצמן מוצגות לקהל כאשר הן ניצבות מעל לברכת מים. אטרקציות נוספות הן הפגודות של וייטנאם שהצורה הייחודית והקירות הצבעוניים מאוד מרשימים את המבקרים.

מחיר טיסה לאדם במשפחה בת ארבע נפשות לווייטנאם ב-20-27 אוגוסט החל מ-$696 לתקופה של שבוע. מחיר חבילה דומה לתאילנד הוא החל מ-$823 לתקופה של שבוע. סה"כ חיסכון משפחתי (ארבע נפשות) 584$

 נורבגיה

 כאשר מתכננים טיול אל נורבגיה עם ילדים, אין מה לחשוש משעמום – נורבגיה מלאה באטרקציות למשפחות. המדינה ידועה בנופיה המרהיבים והמגוונים, ורבים מהם הוכרזו גנים לאומיים. אזור גדול של נורבגיה הוא טבע שיד אדם לא נגעה בו. הנוף המחוספס שצורתו הושפעה מעידן הקרח מכיל גבעות חורש ועמקים, הרים, מפלי מים וקו חוף ארוך שלאורכו פיורדים, איים והרים שצומחים ממש מתוך הים. בביקור ב"הרפתקאה ויקינגית" בביגדוי יוכלו הילדים לראות את הרפסודה Kon-Tiki המפורסמת, לבקר גם במוזיאון הימי הנורבגי, מוזיאון הספינות הוויקינגיות וגם במוזיאון הפולקלור הנורבגי. בעיר הנורבגית החמישית בגודלה, קריסטיאנסנד תמצאו גנים הבוטנים מרהיבים, גן החיות ולונה פארק ייחודיים עוד אטרקציות שוות הן אי הדובים, שמש חצות, ותרבות סאמי העתיקה (אסקימוסים) וכמובן הזוהר הצפוני.

מחיר טיסה לאדם במשפחה בת ארבע נפשות לנורבגיה ב-15-23 לאוגוסט החל מ-$385 לתקופה של שבוע

טנזניה. ילדים מגיל 5 יוכלו ליהנות מחוויית הספארי. צילום Depositphotos

 טנזניה

טיול משפחתי עם הילדים לטנזניה מומלץ מאוד. ילדים מגיל 5 יוכלו ליהנות מחוויית הספארי ואף לזכור אותה לעוד שנים רבות לאחר מכן. הנה כמה מהאטרקציות היותר מרתקות, שילדים יאהבו במיוחד. טיסה בכדור פורח מעל שמורת הסרנגטי חוויה הסוחטת קריאות התפעלות מהילדים כשבחלקים מהמסע מנמיכים לגובה נמוך יחסית כדי לחזות ממעוף הציפור בבעלי החיים במלוא עוצמתם, וביקור בכפר של בני שבט המסאי  הוא חוויה מרתקת ומעצבת עבור ילדים ובני נוער, מפגש בלתי אמצעי עם בני שבט המסאי, והצצה לאורח חייהם השונה שנות אור מזה המוכר להם החל מהשמלה האדומה והתכשיטים הססגוניים שהם עוטים לגופם, ועד לצפייה במופעי הריקוד והשירה המסורתיים שבני השבט מקיימים למבקרים בכפרים. ביקור בפארק הנחשים שליד העיר ארושה (Meserani Snake Park) נחשב לאחת האטרקציות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, הפארק מציע למבקריו סיור מודרך בעקבות הנחשים המסוכנים ביותר בעולם, כמו הממבה הירוקה והשחורה, קוברה מצרית ועוד, ביקור במוזיאון המסאי בליווי לוחם מסאי שיעשיר אתכם בידע על תרבותם המרתקת ועוד.

מחיר טיסה לאדם במשפחה בת ארבע נפשות לטנזניה ב-10-17 לאוגוסט החל מ-$750 לתקופה של שבוע

דרום אמריקה

טיול משפחתי לדרום אמריקה יכול לכלול את פרו, ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה. עם סיור בערי האינקה, המקדשים והשווקים הצבעוניים – על טעמיהם וריחותיהם, והמאצ'ו פיצ'ו שבפרו. טיול בשמורת מגדלי הפיינה בצ'ילה, שמורה עתירה בקרחונים, ביערות ובאגמים עם שפע של ציפורים ובעלי חיים. בארגנטינה להתרשם מהקרחון פריטו מורנו, הקרחון היבשתי הפעיל הגדול בעולם. ובברזיל מפלי האיגואסו, שנבחרו כאחד משבעת פלאי תבל, וריו דה ז'נרו העיר היפה והמטורפת בעולם. או נקודתית לפנמה וקולומביה בעקבות תרבויות הקדם ואתרי הטבע, מפגש עם שבט אומברה וביקור בתעלת פנמה. אפשר גם ארגנטינה וצ'ילה, המציעות עושר של חוויות ונופים עוצרי נשימה החל מהרים מכוסים ביערות עד, פסגות מושלגות ואגמים קרחוניים. ופארקים לאומיים בארגנטינה, עיירות ציוריות וטבע הפראי בצ'ילה.

מחיר טיסה לאדם במשפחה בת ארבע נפשות בואנוס איירס 1-8 לאוגוסט החל מ-$722 לתקופה של שבוע

Exit mobile version