Site icon IAS

אי.טי.אס אויה – מרכז ארצי להזמנת נסיעות ברכבת וטיסות לואו-קוסט  

רייל יורופ. הנסיעה ברכבות משחררת שחווים בנהיגה עצמית במדינה אחרת. צילום יח"צ

לטייל באירופה ובעולם באמצעות רכבות מסוגים שונים, ולטוס לואו-קוסט עם ביטוח אוטומטי צמוד נגד פשיטות רגל של חברות התעופה – שני תחומים אלה פעילים מאוד בחברת אי.טי.אס אויה (ETS AVIA) מקבוצת אופיר טורס. אופיר טורס מייצגת בישראל את חברת הרכבות רייל יורופ (Raile Europe) והיא גם משווקת של חברות לואו-קוסט ובהן איזי ג'ט, נורוויג'ן, פגאסוס, Vueling, ריינאייר, טראנסאויה, Wizz Air וחברות נוספות באסיה, ברוסיה ובארה"ב.

לצורך פעילותה מפעילה החברה את מנוע הרכבת (Rail Engine) באתר החברה – WWW.ETS-AVIA.Com – להזמנות הרכבות ואת מערכת מערכת אויה נט און ליין (Avia Net online) להזמנת טיסות לואו-קוסט בחברות השונות. שתי המערכות מיועדות לסוכנים בלבד והן נוחות וידידותיות למשתמשים.

לטייל באירופה ברכבות של רייל יורופ

ג'ייסון טאראבו, מנהל אזורי למזרח התיכון ודרום אפריקה ברייל יורופ. צילום עמי אטינגר

ג'ייסון טאראבו (Jason Tarabo ) מנהל אזורי למזרח התיכון ודרום אפריקה בחברת רייל יורופ שהגיע לביקור בישראל, הסביר כי הרכבות פעלו בעולם הרבה לפני המכוניות וציין, כי רייל יורופ פועלת כבר 80 שנה. ההתחלה הייתה צנועה ועסקה במכירת כרטיסי רכבת בדרום צרפת, מאז התפתחה החברה והיום היא מפיץ גלובלי מוביל של כרטיסי רכבת ברכבותיה ובחברות רכבות אחרות ברחבי אירופה, אמריקה ואסיה. כדי לשפר את מחובויותיה לנוסעים, היא מפעילה משרדי יצוג מקומיים ב-6 מתוך 7 היבשות, המספקים שירותי תמיכה החל מהתכנון וכלה בהזמנה, כולל צרכים נוספים הקשורים לנסיעות והחלפת רכבות.

למה לנסוע ברכבת?

לדברי טאראבו, היתרון בנסיעה ברכבות, למשל באירופה, הוא שהן נוסעות ממרכז עיר היציאה למרכז עיר היעד, כי תחנות הרכבת ממוקמות במרכזיהן. הדבר חוסך את שעות השהייה הדרושות בנמלי התעופה ביציאות וגם לאחר הנחיתות ואת הנסיעות הכרוכות מנמלי התעופה ומרכזי הערים. הנסיעה ברכבות משחררת מהלחץ הנוצר מנהיגה עצמית במדינה אחרת. הרכבות מספקות נוחות עם מקומות ישיבה מרווחים, אזור רגליים רחב ידיים ואזור ייעודי למטען, כאשר אין הגבלה למספר המזוודות. הנסיעה ברכבת מאפשרת ליהנות מחוויות מגוונות; לצפות בנופים החולפים ולמתוח את הרגליים, תוך כדי הליכה במסדרון הרכבת.

לדבריו, מגוון המוצרים הרב של רייל יורופ בתחום הרכבות והכירטוסים, מאפשר ללקוחות לבנות את צרכיהם בהתאם לתקציביהם, על פי מחירים של מבוגרים, גימלאים, נוער, ילדים, קבוצות ומשפחות.

אפשרויות הנסיעה ברכבת

כרטיסי רכבת – למסמך הנסיעה שהונפק לנסיעה בין שני יעדים ידועים, ישנם שני סוגים: כרטיס פתוח התקף לנסיעה במסלול מסוים בתוך פרק זמן מוגדר, אין מקום מובטח והוא תקף מעיר לעיר. כרטיס גלובלי התקף לנסיעה במסלול ספציפי לתאריך ושעה מסוימים, הכולל מקומות שמורים ותקף מעיר לעיר. בהתאם למפעילי הרכבת, סוגי הכרטיסים הם נייר הנשלח לבית הלקוח או כרטיסים אלקטרוניים המועוברים למייל האלקטרוני האישי. יש להדפיס בבית את מסמך ה-PDF מהמייל לפני ההגעה לתחנה. לאחר ההדפסה, הכרטיס תקף לנסיעה. אפשר גם לאשר את המסמך האלקטרוני באמצעות קוד במתקן לשירות עצמי בתחנת הרכבת, לפני העלייה לרכבת.

בכל המחלקות ברכבות של רייל יורופ, המושבים גדולים ונוחים עם מרחב נוח לרגליים. צילום יח"צ

מחלקות השירות ברכבת

נסיעה ברכבת מציעה כמה אפשרויות, אם כי לרוב האפשרויות מסווגות למחלקה ראשונה, או מחלקה שניה. בכל המחלקות, המושבים גדולים ונוחים עם מרחב נוח לרגליים. מחלקה שניה מספקת מושבים נוחים עם מקום למטען, גישה למסעדה, או בר-מזנון לרכישת מזון. קרון המחלקה הראשונה מספק מושבים נוחים הניתנים להטיה, מרווח רגליים גדול, עם מקום נרחב לכבודה. חלק מהרכבות מציעות לנוסעי המחלקה שירותים נוספים, כולל ארוחות, עיתונים ומגזינים וגישה לטרקלין עסקים והזמנת מוניות.

כרטיס מעבר –  פאס (Pass)

כרטיס מעבר (פאס) ברכבת מאפשר נסיעה בלתי מוגבלת ברשת הרכבות הלאומית של המדינה, או המדינות שהוא מכסה. הפאס מהווה בדרך כלל את מתן הערך הטוב ביותר, אם המסלול המתוכנן כולל שלוש נסיעות, או יותר והם מאפשרים ללקוח לבחור את הנסיעות בתוך פרק זמן מוגדר, ולעתים קרובות הפאס כולל בונוסים, כמו מחיר מופחת, או חינם במעבורות, הפלגות, רכבות פרטיות, בתי מלון, מוזיאונים, ואטרקציות נוספות, בתוספת הנחות מקומיות. יש מגוון רב של פאסים כמו פאס Eurai גלובלי (Eurail Global Pass) המכסה 31 מדינות, או פאס נסיעה שוויצרי (Swiss Travel Pass), או BritRail פאס (BritRail pass) המכסה נסיעות במדינה אחת. אפשר לומר, כי נסיעה עם פאס רכבת היא כמו נסיעה עם בן לוויה גדול שעוזר ללקוח לשמור על תקציבו והמסלול שבחר.

את רוב כרטיסי הרכבת ניתן לרכוש עד 11 חודשים לפני תאריכי הנסיעות. אי.טי.אס אויה מפעילה את מנוע הרכבת (Rail Engine) באתר החברה. .

רכבת רייל יורופ. לצפות בנופים החולפים ולמתוח את הרגליים, תוך כדי הליכה במסדרון.צילום יח"צ

מרכז טיסות לואו-קוסט ארצי

חברת אי.טי.אס אויה (ETS AVIA), מקבוצת אופיר טורס, מהווה מעשית מרכז הזמנות ארצי לטיסות לואו קוסט (GDS), לבודדים ולקבוצות, בחברות שונות בתוספת ביטוח נגד פשיטות רגל של חברות התעופה, כדי שלקוחות החברה יוכלו לקבל את כספם בחזרה אם חברת התעופה פשטה את הרגל. נושא חשוב, כשנזכרים בפשיטות הרגל של חברות כמו מונרך, אייר ברלין, גרמניה איירליינס ואחרונה חברת WOW, פשיטות רגל שגרמו לעשרות אלפי נוסעים להיתקע במקומות שונים בעולם, בלי כל אפשרות ליישם את טיסותיהם ולרוב בלי לקבל את כספם חזרה.

אי.טי.אס אויה מסוגלת, למשל, לשווק יותר מ-100 טיסות שבועיות מתל אביב לאירופה, ביותר מ-100 חברות לואו-קוסט. החברה מתמחה, כאמור, בשיווק טיסות לואו-קוסט היוצאות מישראל וגם שיווק של קטעי טיסות לואו-קוסט ברחבי העולם. הזמנות טיסות הלואו-קוסט הן בהתאם לכללי שיטת תמחור של החברות כמו מזוודות, הושבה ואוכל והוזלת תמחור הטיסה של הזמנות מוקדמות.

מערכת אויה נט און ליין – כל הזמנות הלואו-קוסט מבוצעות במערכת אויה נט און ליין (Avia Net online) המיועדות לסוכנים בלבד והיא נוחה וידידותית למשתמשים ומאפשרת לסוכן לבצע הזמנות וכרטוס משולחן העבודה שלו. המערכת מאפשרת גם הזמנת טיסות מקומיות בסין, זמינות למרבית חברות התעופה של רוסיה ומדינות חבר העמים. בחברת נורוויג'ן ההזמנות כוללות 2 מזוודות, בחברת פגאסוס איירליינס המחירים תחרותיים בהשוואה למחירים ב-GDS. בארה"ב יש לאי.טי.אס אוויה קשר ישיר לחברת סאות'ווסט המפעילה יותר מ-4,000 טיסות ביום. והחשוב מכל, דמי הטיפול הם מופחתים  בהזמנות באמצעות מערכת אויה נט און ליין, בהשוואה להזמנות כרטוס במשרד החברה.

כתבה קודמת: רכבות במקום מטוסים

Exit mobile version