Site icon IAS

אידיבי: התמורה שצפויה במסגרת מכירת ישראייר מושפעת מהמצב

ישראייר .מפעילה 3 טיסות יומיות לאלתי. צילום יח"צ

אידיבי חברה לפתוח בע"מ עדכנה אתמול כי הנהלתה, יחד עם הנהלותיהן של אידיבי תיירות ושל ישראייר תעופה ותיירות בע"מ (המוחזקת בבעלותה המלאה של אידיבי תיירות – "ישראייר") עוקבות באופן שוטף אחר התפשטותו של נגיף הקורונה ברחבי העולם, ובגדר כך – על הנחיותיהם של גורמי הממשלה בעניין זה.

לפי הדיווח  לבורסה, בין היתר, עקב הנחיות שפורסמו על-ידי משרד הבריאות, חלה ירידה חדה בהיקף ההזמנות והטיסות שמפעילה ישראייר וצפויה לפגוע באופן מהותי בהכנסות ובתוצאות הכספיות של ישראייר, אשר נוקטת בפעולות שונות להיערכות עם המצב, ובגדר כך אף נמצאת בדיונים עם משרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל.

בדיווח מצויין כי אידיבי תיירות מוצגת מ-2018 כהשקעה המוחזקת למכירה, הנמדדת לפי שוויה ההוגן בניכוי עלויות מכירה, ובהתאם – התקבולים הצפויים בגין מכירתה נכללים בתזרים המזומנים החזוי של החברה. "הירידה בהיקף ההזמנות והטיסות והמשך התפשטותו של נגיף הקורונה, צפויה להשפיע באופן מהותי על פעילות ישראייר ותוצאותיה, על עיתוי מכירת החזקות החברה באידיבי תיירות ועל התמורה שצופה החברה לקבל במסגרת מכירה כאמור, וכפועל יוצא מכך, לאירוע הנ"ל תהיה השפעה מהותית על תזרים המזומנים החזוי של החברה. החברה ממשיכה לבחון את ההשפעות האמורות".

בדו"ח מובהר, כי התפשטותו של נגיף הקורונה, הנחיות הגורמים המוסמכים במדינת ישראל ומחוצה לה, אינם, מטבע הדברים, בשליטת החברה ובהתאם אין לה יכולת לצפות את ההשלכות במלואן.

ישראייר טסה ל-5 מתוך 13 יעדים

לפי דיווחי רשות שדות התעופה (רש"ת), רשמה חברת ישראייר בחודש פברואר השנה גידול של 42% בנתב"ג והטיסה בו מעל ל-25 אלף נוסעים. מתחילת השנה הטיסה החברה מעל ל-76 אלף נוסעים, המהווים גידול של 67% בהשוואה לאשתקד.

המבצע עד יום חמישי ה-12 בחודש

לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות ישראייר, "נקטנו מספר פעולות מהירות על מנת לייצר ודאות אצל הלקוחות מצד אחד ולהגדיל ביקושים מהצד השני. אנו חברת התעופה הראשונה שיצאה בהטבה ללא דמי ביטול למזמינים חדשים ולאחר מכן יצאנו במבצעים אטרקטיביים למזמינים טיסות".

החברה מציעה עתה למזמינים עד לסוף השנה – כולל לפסח ולקיץ – חבילות ל- 3 ו- 4 לילות ב- 249$ לעשרות יעדים. כך, למשל, חבילה של 3 לילות או 4 לילות ביעדים כמו: מונטנגרו, ריגה, לובליאנה, סלוניקי, טיראנה, מדריד, בלגרד, סוצי, באקו, רודוס, פראג, טיביליסי, בוקרשט ועוד ליציאות בחודשים אפריל – אוגוסט במלונות בדרגות  4* או 5* תעלה 249 דולר לאדם. עוד כולל המבצע מדיניות תשלומים מקלה למזמינים במוקד החברה – שלמו 49$ עכשיו ואת היתרה חודש לפני מועד היציאה.

במסגרת זו גם יוכלו הלקוחות ליהנות מדמי ביטול עד 7 ימים לפני מועד היציאה ליציאות עד חודש יוני ו- 14 יום למזמינים ליולי אוגוסט. המבצע עד יום חמישי ה- 12.3 או עד גמר המלאי.

עם זאת, הבוקר אמר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ב"חדשות הבוקר" של N12 כי בתוך חודשים ספורים חברות התעופה הישראליות עלולות לפשוט את הרגל אם לא תהיה התערבות ממשלתית. לדבריו, ישראייר נאלצה לפטר בין 15%-20% מהעובדים ערב המשבר ותיאלץ לבצע פיטורים נוספים. הוא אמר עוד שמדובר באירוע מתגלגל שמנהלים אותו ברמה היומית, כמות הטיסות פחתה ב-70% וכי הם נשארו עם 5 מתוך 13 יעדים בלבד לטוס אליהם וקרא לממשלה להתערב במשבר בהקדם ולסייע לחברות תעופה.

יצויין כי בראיון טלוויוני בשבוע שעבר אמר סירקיס כי "קיצצנו 20% מכוח האדם בשל סגירת שדה דב וכעת אנחנו גם עם מלאי של מזומנים שאתו נוכל לעבור את החודשים הקרובים. אנחנו מנהלים את המשבר הזה".

Exit mobile version