Site icon IAS

17% מהישראלים מעדיפים לישון בהוסטל בחו"ל

once again הוסטל בבנגקוק, תאילנד. כבר לא מסתפקים במיטת קומותיים. צילום Booking.com

קשה לדמיין את ענף האירוח ללא הוסטלים או בתי הארחה, אבל עד שנת 2000 לא היה פשוט למצוא אותם. ההוסטל הראשון הצטרף למנוע החיפוש של Booking.com ממש בשנת המילניום ואחריו הגיע המבול. כיום אפשר למצוא ב-Booking.com יותר מ-33,000 הוסטלים, אכסניות נוער, אתרי יוגה, אכסניות יוקרה משודרגות ואפילו מטוס בואינג 747 לשעבר שהפך להוסטל.

גם הישראלים לא נותרו מאחור. מחקרים שנערכו לאחרונה על ידי Booking.com חושפים כי היעדים המובילים בקרב הישראלים בהוסטלים הם ויאטנם, תאילנד, ברזיל, מקסיקו ואפילו ישראל עצמה. המחקרים הראו בנוסף כי 17% מהישראלים השיבו שהם מעדיפים לשהות בהוסטל אחד לפחות בזמן הטיול שלהם בארץ או בחו"ל, כדי להוסיף מימד חברתי לחוויה החופשה. לשם השוואה, הנתון העולמי הוא שליש (33%).

סיבות לא חסרות: הרצון לפגוש אנשים חדשים ולגוון את אופי הטיול והאירוח. כך, לדוגמה, יותר מ-25% מההוסטלים ב-Booking.com מציעים סיורי הליכה, ורבים מהם מציעים מגוון פעילויות אחרות, כמו Happy hour, שיעורים על התרבות המקומית, ערבי סרט, מוזיקה חיה ועוד.

הוסטל ויא אמסטרדם. צילום Booking.com

רוצים לפגוש אנשים חדשים

מכיוון שהוסטלים נחשבים למפתח לחוויה תיירותית דינמית וחברתית, אין פלא שהם כל כך פופולריים בקרב אנשים שנוסעים לבדם (53% מהאורחים בהוסטלים ב-2019 עד כה), אשר רוצים לפגוש אנשים חדשים או ליהנות מחוויות משותפות לאורך הטיול. הנתונים מוכיחים שהאורחים בהוסטלים לא מסתפקים ביעד אחד ולרוב הם נוסעים למספר יעדים בכל חופשה.

ד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל

מצד אחד, אורחים בהוסטלים מחפשים את המקומות התיירותיים והמוכרים ביותר – וכמה מהיעדים הפופולריים ביותר בחיפושי הוסטלים ב-Booking.com בשנת 2019 היו ברצלונה, אמסטרדם, ליסבון, פראג ולונדון. מצד שני, מתפתחת המגמה של הרצון לבקר בערים ויעדים מוכרים-פחות, שהולך ותופס תאוצה בקרב אורחים בהוסטלים.

יותר ממחצית מכל הזמנות מקומות האירוח ב-Booking.com מתבצעות דרך מכשירים ניידים, והמספר הזה גבוה אפילו יותר כשמדובר בהוסטלים. בהתאם לכך, מסביר ד"ר איציק מזרחי, מנהל Booking ישראל, כי "בזמן שהטכנולוגיה מעצבת את ההרגלים והציפיות של הצרכנים בכל שלב בחוויית החופשה, ובמיוחד כשמדובר בנוסעים מדור ה-Z, אנחנו פועלים כל העת כדי לשפר את היצע המוצרים והכלים שלנו למכשירים ניידים, ומסייעים לשותפים בארץ להתאים עצמם למציאות הזו". מזרחי מוסיף כי "תעשיית ההוסטלים התרחבה והתפתחה, ועכשיו לא מדובר רק במטיילים שמחפשים מיטת קומותיים. מדובר בתעשייה מגוונת ורחבה, ואנחנו עובדים במרץ כדי להנגיש אותה לנוסעים ברחבי העולם".

Exit mobile version