Site icon IAS

תל אביב מזווית אחרת: מלונות דה ורה והלייטהאוס

חדר במלון דה ורה. האמבטיה לא לנוי בלבד. צילום אסף פינצ'וק

אל עשרות מלונות הבוטיק של תל אביב, נוספו באחרונה עוד שניים: דה ורה ברחוב לילינבלום ולייטהאוס בבן יהודה-פינת אלנבי. למרות שהמלונות בבעלות שונה, יש חוט המקשר ביניהם: הבעלים והמנכ"ל של דה ורה, דני תמרי, היה מנכ"ל רשת מלונות בראון שאליו משתייך הלייטהאוס עד לפני שלוש שנים, כשהתחיל להקים יחד עם שותפו איש ההייטק את דה ורה. אין ספק שחלק מה-DNA של מלונות בראון מוצא ביטוי גם בדה ורה, בתחומי העיצוב והתפיסה בכלל – ולטובה.

דה ורה הוא מלון בוטיק אורבני קטן (39 חדרים) הממוקם בלב ליבה ההיסטורי של תל אביב, בסמוך לשדרות רוטשילד, לשכונת נווה צדק הלשכונת פלורנטין המתעוררת. החדרים ב-4 קטגוריות: חדר קלאסי, דלוקס, סופיריור וחדר גן.

הגג של מלון דה ורה בתל אביב משקיף על המגדלים מלמטה. צילום אסף פינצוק

דה ורה הוא הנכס הראשון של המלונאי דני תמרי, שמתמקד בשיתוף פעולה הדוק עם מעצבים, מותגים וכשרונות מקומיים כדי ליצור נרטיב מקומי תל אביבי, העובר כחוט השני בכל המתקנים, השירותים והריהוט האיכותיים של המלון, תחת ההגדרה "אסופה מקומית", (Local Anthology).

קיר המגירות במבואה של מלון דה ורה. צילום עירית רוזנבלום

לדברי תמרי, הפרטים – זו ההגדרה של מלון בוטיק ו-98% מהמלון נעשו בארץ. "כל הריהוט, התאורה והמצעים והסבונים האורגניים נוצרו כאן, ובתחום הפירות – יש רק פרי אחד בחדרים והוא פרי בעונתו ובשיאו. אנחנו עוזרים לאורחים להגיע אל היוצרים והאומנים ולרכוש מהם את הפריטים".

התמרוקים בחדר האמבטיה הם מוצרים ושמנים 100% אורגניים שיוצרו על ידי מותג הקוסמטיקה ערוגות בבעלות משפחתית; בלובי המלון יש מכונת יין בשירות עצמי עם קולקציית יינות מקומיים, ללא תשלום; הרהיטים, בהזמנה אישית, עוצבו על ידי מעצב הרהיטים תומר נחשון וגופי התאורה על ידי  אוהד בנית. חזית הבניין עוצבה על ידי האדריכל אסף סלומון. המיתוג של דה ורה בוצע על ידי המעצבת הגרפית לירי ארגוב, שיישמה את קונספט האוסףהמקומי של תמרי ושילבה אותו בזהות הויזואלית של הפרויקט.

בדה ורה מיישמים גישה לא שגרתית בשירותי הקונסיירז' בשיתוף עם מגזין הלייף סטייל תלאביביאן המביא את הלך הרוח התל אביבי למגזין דה ורה הנותן עצות מפי "יודעי דבר" לאורחים שרוצים לחוות את העיר כמו המקומיים.

המבנה המקורי בשטח עליו בנוי המלון היה "גלעד" בית היולדות הראשון של תל אביב שהוקם בשנות ה-20 . בשנות ה-50 נבנה על חורבותיו של בית היולדות בניין משרדים של חברת הבנייה "משהב". גב הבניין נושק לרוטשילד 16, שבו הכריז בן גוריון על הקמת המדינה.

דני תמרי מנכ"ל ובעלים של מלון דה ורה. צילום עירית רוזנבלום

האדריכל סלומון, תכנן את החלוקה הפנימית של המלון ועיצב את חדריו. על המרחבים הציבוריים, המרפסות וחזית הכניסה הופקד מעצב הפנים ירון טל אשר שמר על אופיו המחוספס של בניין משרדים משנות ה-50, עם רצפות בטון וקירות לא מטויחים, תוך הכנסת חומרים ומרקמים איכותיים וכן שפע של ירק בפנים ובחוץ. קירותי המבואה נעטפו במגירות עץ במגוון גדלים וצבעים ומהוות זיכרון למגירות הישנות, הזרוקות, שנמצאו במשרדים הנטושים. על מעקה העץ המפוסל לאורך מדרגות המלון, חרוט שיר של צ'ארלס בוקובסקי.

מכיסאות הנוח על גג המלון אפשר להשקיף מלמטה על המגדלים שמסביבו, ובמקום מתוכננים שיעורי יוגה ומסיבות. בהמשך השנה צפויים להיפתח במלון בר וחדר טיפולי ספא.

שמו של המלון נגזר משמו של צמח האלוורה המרגיע, ובין הצמחים היחידים שבריא לישון על ידם, מאחר והפוטוסינתזה שלהם הפוכה והם פולטים חמצן בלילה במקום ביום. בכל חדר הוצב עציץ אלוורה לשימוש האורחים, מה שמתברר כיעיל במיוחד אחרי יום בחוף. שירותי קונסיירז' בהתאמה אישית הניתנים על ידי מומחים מקומיים ומבטיחים חוויית אירוח אותנטית ואיכותית בתל אביב

הלובי במלון דה ורה. צילום אסף פינצ'וק

תמרי החל את קריירת המלונאות שלו בשנת 1998 כמתמחה בקבלה של מלון דן תל אביב. לאחר מכן עבד בבריטניה במחלקת המכירות והשיווק של רשת בתי המלון Rocco Forte וכמנהל מכירות אזורי ב- Morgan’s Hotel Group. הוא התחיל את דרכו בתחום המזון והמשקאות במסעדת "הקונטיינר" ביפו ולאחר מכן הקים את UNA – קולקציית השוקולד. שימש כמנהל מלון בראון TLV ברחוב קלישר, אחד ממלונות הבוטיק הראשונים בתל אביב, וקודם לתפקיד מנהל אזורי ברשת.

הוא ושותפו איש ההייטק מתכוונים לפתוח מלון חדש בכל כשלוש שנים וגם ישתתפו בוועידת המשקיעים שתתקיים בחודש הבא בתל אביב. במלון דה ורה הושקעו 16 מיליון שקלים.

החדרים במלון קטנים אך נעימים, עם חדר אמבטיה קומפקטי, ובחלק מהחדרים יש אמבטיה בנוסח נוסטלגי המוצבת בחדר עצמו – והיא אכן לשימוש.

טווח המחירים במלון נע בין 900-1,400 שקלים אך לדברי תמרי הם מלאים בטווח הקרוב. הלקוחות הם גם ישראלים וגם תיירים.

דור חדש של מסעדות וחנויות בשוק לוינסקי. צילום עירית רוזנבלום

ערך מוסף שמציע המלון הוא סיורי שווקים עם חיליק גורפינקל, שנערכים בקבוצות קטנות בשוק לוינסקי הסמוך, אך גם בשווקים אחרים לפי דרישה. (150 שקל לאדם לא כולל האוכל והשתייה).

אתר

מלון הלייטהאוס במבנה מגדלור בתל אביב. צילום אסף פינצ'וק

חיים חדשים למגדל המגדלור – מלון לייטהאוס

ואילו המלון החדש של קבוצת מלונות בראון, ה-LIGHTHOUSE במבנה שהיה "בית מגדלור" ומכאן שמו, ממוקם בפינת רחוב בן יהודה-אלנבי ומותאם לאנשי עסקים ולנופשים המחפשים חווית אירוח אורבנית המחוברת לאווירת חיי הלילה של העיר.

במלון החדש כ-100 חדרים וסוויטות. הוא ממוקם בקומות הגבוהות של המבנה וממנו ניבט קו הרקיע של העיר הלבנה, לאורך קו החוף ועד ליפו העתיקה, כאשר ל-12 חדרים מרפסת רחבת ידיים עם אמבט זרמים (ג'קוזי) פרטי תחת כיפת השמיים.

עוד במלון, לובי מעוצב בקומת הרחוב הבנוי בסגנון מועדון לילה, בו הקבלה משמשת גם כבר קוקטיילים; מסעדת דגים חלבית, דק שיזוף רחב ידיים צופה לים ובו פינות התרגעות ואמבט ג'קוזי חיצוני; בר אופנתי בקומה ה- 18 על גג המגדל, מתחם כנסים ואירועים עד 400 איש וחדרי ישיבות ומתחם בריאות וספא הכולל חדרי טיפולים מעוצבים. בריכת שחיה תתווסף למלון בקיץ 2019.

על גג המלון כולו, בקומה ה-18, סקיי-בר מרהיב תחת כיפת השמיים, HAIKU מבית המוסד התל אביבי המצליח ARIA של השף גיא גמזו, שמגיש מגוון אלכוהולי רחב לצד מנות שף מהמטבח היפני אל מול 360 מעלות של נוף פנורמי של העיר.

חדרי המלון הינם מרווחים ביחס למלונות העיר ומעוצבים בסגנון עכשווי. מרבית חדרי המלון מתאימים לאירוח משפחות ולהוספת מיטה לילד בחדר ההורים בנוסף לחדרים מחוברים. בחדרים חדרי אמבטיה מרווחים עם אמבט או מקלחון מפל, טלוויזיות LCD, שולחן כתיבה, פינת ישיבה, רמקולים מעוצבים בסגנון ווינטג' מבית מרשל, כלי מיטה איכותיים וטואלטיקה יוקרתית מבית MOLTON BROWN לונדון. ל-12 מתוך החדרים מרפסות גדולות במיוחד ואמבט ג'קוזי חיצוני ו-12 נוספים הינם סוויטות ג'וניור ואקזקיוטיב הכוללות סלון נפרד.

פינה במלון הלייטהאוס בתל אביב. צילום אסף פינצ'וק

מלון לייטהאוס עוצב בסגנון ייחודי ועכשווי על ידי האדריכל נסטור סנדבנק, ככזה המנתק את האורח מהעיר הסואנת לטובת אינטימיות עתירת סגנון עם אלמנטים של מים ובריזה מהים.

המחיר: החל מ-950 שקל לחדר קלאסיק ו-1,500 שקל לחדר עם מרפסת וסוויטות. בחודשי ההשקה הראשונים אורחי "לייטהאוס" ייהנו מהטבות וממחירים מיוחדים.

לרשת מלונות בראון, של חברת לאופרד, שבבעלות ניר ויצמן, ליאון אביגד וניצן פרי ומוזגה לחברת הרודיום השקעות, בתי מלון בתל אביב ובירושלים לצד מלון בוטיק מפואר במיוחד על הים האדריאטי ("בראון ביץ' האוס קרואטיה"). בקולקציה פעילים בשלב זה שמונה מלונות ומספר מלונות נוספים נמצאים בתהליכי הקמה בארץ ובחו"ל, תחת המותגים BROWN ו-DAVE, מותג הלואו-קוסט החדש של החברה.

אתר.

Exit mobile version