Site icon IAS

שיא של כל הזמנים במלונות תל אביב רבתי ב-2019

מצעד הגאווה בתל אביב כשברקע מלונות חוף הים התל אביבי. צילום Depositphotos

"אנחנו מסכמים שנה נפלאה לתיירות בגוש דן ומייחלים להמשך הצמיחה בשנת 2020", כך אמר מנכ"ל התאחדות מלונות תל אביב רבתי, עודד גרופמן, לאור נתוני שנת 2019 שהיוותה שנת שיא בתיירות לישראל עם עם 4.55 מיליון תיירים, הגדול אי פעם.

תוצאות השיא  בלינות בבתי המלון בתל אביב רבתי נגזרו מהשיאים בתיירות לישראל  שמקורם בשילוב של שקט ביטחוני, שינויים דרמטיים בתעופה וקמפיין חדשני ואיכותי לקידום אזור תל אביב כיעד 'סיטי ברייק' שהוביל משרד התיירות בשילוב עם ירושלים –  'Two Sunny Cities, One Break.

היתה זו גם שנה של האירוויזיון ושל מצעד גאווה, לצד עלייה בכנסים בעיר.

שיא בלינות באזור תל אביב רבתי ב-2019. מקור התאחדות המלונות בתל אביב רבתי

כמות הלינות גדלה ב-25% בשלוש השנים האחרונות

לדברי גרופמן, בשנים האחרונות עלתה תפוסת המלונות באופן עקבי הודות לגידול משמעותי בלינות התיירים והישראלים וזאת יחד עם גידול חד במספר חדרי המלון. "מספר הלינות השנה עומד על מספר שיא של  4.7 מיליון לינות ובשלוש השנים האחרונות כמות הלינות גדלה ב-25%. אנחנו מסכמים שנה נפלאה לתיירות בגוש דן ומייחלים להמשך הצמיחה בשנת 2020".

במלונות הרצליה נרשמו שיאים הן בתפוסות והן במספר הלינות. התפוסה בשנת 2019 עמדו על 70% ולינות התיירים גדלו ב16%  והישראליים ב6% ,הגידול בביקוש היה לצד גידול של אלף חדרי מלון חדשים בהרצליה בעשור האחרון.

ג'ימי זוהר, יו"ר התאחדות המלונות תל אביב רבתי, התייחס לנתונים והאתגרים הניצבים בפני מלונאי האזור לשנים הקרובות באמרו: "בשנת 2019 נשברו שיאי התיירות בישראל, פעולות השיווק של משרד התיירות תרמו רבות לגידול המרשים בתיירות לאזור תל אביב. לצד זאת, אנו חוששים שהפגיעה בתקציב השיווק של משרד התיירות יגרום להאטה בביקוש. אני קורא לשר ומנכ"ל משרד התיירות לפעול בנושא זה מול משרד ראש הממשלה והאוצר כדי להמשיך את היקפי הפעילות השיווקית התיירות לאזורנו".

גידול דרמטי במספרי התיירים. מקור התאחדות המלונות בתל אביב רבתי

עוד הוסיף כי "יש לזכור שבתחום ההיצע המלונאי, צפויים להתווסף 5,000 חדרי מלון באזור גוש דן בחמש השנים הקרובות מה שיגדיל משמעותית את כמות החדרים. “אתגר חשוב נוסף שהרשויות צריכות להידרש אליו בדחיפות הוא הסדרת אלפי דירות הנופש לטווח קצר הפועלות לצד המלונות (דוגמת Airbnb), שפועלות בצורה לא חוקית והתחרות מולם אינה הוגנת", מוסיף זוהר.

גרופמן ציין שענף המלונאות בכלל ובתי המלון בגוש-דן בפרט, תורמים למדינת ישראל ולכלכלת האזור הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט התדמיתי. "אלפי מקומות עבודה חדשים נוספו, זכינו לראות השקעות חדשות של חברות בינלאומיות וישראליות וההכנסות של בתי המלון גדלו השנה ב10% (לכ-850 מיליון דולר) וההכנסות לכלכלת  האזור מתיירות נאמדות בשבעה מיליארד שקל.  בפן התדמיתי אזור תל אביב זוכה לחשיפה ציבורית טובה ומסייע בקידום תדמיתה של ישראל בעולם. המלונאים ימשיכו לפעול כדי להעניק לתיירים את החוויה המושלמת גם ב-2020", אמר.

תל אביב יפו חדרים ותפוסות. מקור התאחדות המלונות בתל אביב רבתי

התאחדות המלונות תל אביב רבתי מייצגת את המלונות בערים תל אביב- יפו, הרצליה, רמת-גן ובת ים וחברים ופועלת לקידום ושיווק, פיתוח והרחבה של התיירות לאזור תל אביב כיעד מוביל במפת התיירות בישראל.

Exit mobile version