Site icon IAS

רשת מריוט מבטיחה להעלים את בקבוקוני הטואלטיקה עד סוף 2020

מכלי טואליטיקה קטנים של מריוט שיעברו מן העולם. צילום Marriott

מלונות מריוט – Marriott International – רשת המלונות הגדולה בעולם, הודיעה אתמול כי תפסיק את השימוש במכלי טואליטיקה קטנים ובהם בקבוקי שמפו, מרככים וג'ל רחצה מחדרי האורחים במלונותיה בעולם עד דצמבר 2020. הם יוחלפו בבקבוקים גדולים יותר או במכלי לחיצה צמודים לקיר המקלחת והכיור, תלוי בסוג המלון.

המהלך מגיע בעקבות הודעה דומה בחודש שעבר של חברת המלונות הגדולה IHG שבבעלותה מותגי הולידיי אין, קימפטון, אינטרקונטיננטל ורבים אחרים. ב-IHG נמסר כי בעקבות המהלך יבוטל השימוש בכ-200 מיליון בקבוקונים בכל שנה עד שנת 2021. בשנה שעברה הודיעה חברת הקרוזים של דיסני כי תחליף בקבוקי שמפו קטנים באתרי הנופש ובספינות השייט שלה.

רשת מריוט מונה יותר מ-7,000 מלונות ב-131 מדינות תחת 30 מותגים, החל מסוויטות ועד מלונות שרתון (שהגיעו לבעלותה באמצעות רכישת רשת רדיסון) וריץ-קרלטון. פירוש הדבר הוא ביטול של כ-500 מיליון בקבוקי טואלטיקה קטנים מדי שנה, או 1.7 מיליון פאונד של פלסטיק.

מריוט מסבירה את המהלך להקטנת מספר בקבוקוני הטואלטיקה במלונות

מלונות מריוט רצו להיפטר מבקבוקים קטנים במשך שנים, אמר נשיא ומנכ"ל מריוט ארנה סורנסון, אולם הם מתקשים למחזר אותם בגלל הזמן שנדרש לניקויים. "נדרשה עבודה רבה כדי לתכנן בקבוקים גדולים עמידים בפני חבלה ולמצוא את הספקים הנכונים, זאת לצד הצורך לההשתמש בבקבוקים שייראו עדיין מפוארים דיים לשימוש במלונות יוקרתיים". אמנם גם הבקבוקים הגדולים יהיו עשויים מפלסטיק ולכשיתרוקנו יוחלפו ולא ימולאו מחדש, אולם בחברה אומרים שבקבוקים גדולים קלים יותר למחזור מקטנים.

מיחזור והקטנת השימוש בפלסטיק מכיוון אחר עושה רשת הילטון שהכריזה מלחמה על קשי שתייה ובקבוקים מפלסטיק.

"זיהום פלסטי הוא משבר עולמי דחוף והגיע הזמן לחשוב על שימוש חוזר על פני שימוש חד-פעמי," סיכמה דיאנה כהן, מייסדת-שותפה ומנכ"לית ברקלי, הקואליציה למניעת זיהום פלסטי שבסיסה בקליפורניה.

Exit mobile version