Site icon IAS

רשת הייאט פתחה מלון הייאט ריג'נסי בעקבה שבירדן

הייאט ריג'נסי עקבה מכיוון המרינה. עוד מלון חדש לעיר הדרומית. צילום Hyatt

רשת מלונות הייאט הודיעה בשבוע שעבר על פתיחתו הרשמית של מלון הייאט ריג'נסי בעקבה שבירדן – Hyatt Regency Aqaba Ayla Resortזהו המלון השני של המותג הייאט בירדן, שהצטרף לגראנד הייאט עמאן.

המלון ברמה של חמישה כוכבים, נחנך באזור הפיתוח היוקרתי של עקבה – Ayla – בחופים הצפוניים של העיר. לפי ההודעה, פתיחתו של המלון מהווה צעד חשוב עבור הייאט, שכן הוא מגדיל את טביעת הרגל שלה באזורי הנופש באזור. לרשת 26 מלונות באפריקה ובמזרח התיכון.

Ayla הוא פרויקט עצום ממדים בהשקעה של מיליארדי דולרים שיכלול עם סיומו בתי מלון עם אלפי חדרים, מגדלי מגורים, וילות, מגרש גולף, פארקי מים, אולמות קונגרסים ומסחר וארבע לגונות באורך של 19 קילומטר שייתוספו לחוף, המשתרע על פני 27 קילומטר. באיילה ירוכז כל הספורט הימי של העיר.

קדם לאיילה פרויקט טאלא ביי, הממוקם 18 קילומטרים מדרום לעקבה לכיוון סעודיה, שכולל וילות נופש מהודרות מסוידות לבן, לגונה שבה עוגנות יאכטות ופועלים בה, בין היתר, מלונות רדיסון סאס, מובנפיק, הילטון ועוד.

יתרונו של איילה על פני טאלא ביי הוא מיקומו המרכזי בלב עקבה והריזורט החדש של הייאט ממוקם במקום טוב במרכז המרינה וילאג' המרשים, "כל 286 החדרים והסוויטות של המלון (4 סוויטות אקזיוטיב וגם "פרינס סוויט" ו"רויאל סוויט") מציעים נוף ציורי של לאגונות תכולות, ההרים המתנשאים במזרח עקבה והמרינה שמסביב. הוא נמצא בקירבת חנויות, מסעדות ומקומות בילוי, והאורחים נהנים מגישה למסלול הגולף הראשון בן 18 הגומות של ירדן, אשר עוצב על ידי גרג נורמן", מבטיחים ברשת הייאט.

הדמיה של אזור Ayla בעקבה

יציאה נוחה לוואדי ראם ולפטרה

לפי התיאור של חברת המלונות, חדרי המלון מעוצבים בצבעים נייטרליים עם מוטיבים מסורתיים המקרבים את האורחים לאמנויות ולתרבות המקומית. כל חדר מספק נופים של עקבה דרך חלונות הנמתחים מן הרצפה ועד התקרה, ומאפשרים כניסה של שפע אור טבעי. בחדרים טלוויזיה חכמה 55 אינץ', אמבט עמוק ומקלחת גשם, ומרפסת המשקיפה על המרינה או הלגונה, ומספקת שהייה נוחה עבור אנשי עסקים ותיירי נופש כאחד.

המלון מציע חמש מסעדות עם מבחר מאכלים מהמטבח האיטלקי ועד מעדנים ים תיכוניים. מסעדה-בר בשם ויסטה הפועלת 24 שעות ביממה בלובי של המלון. פטיסרי וביסטרו צרפתי מגיש מאפים, וכן מוצעת האפשרות לסעוד במסעדת אוליב טרי על המרינה ואפשרויות נוספות. במלון גם אולמות אירועים וחדרי כושר וספא עם חמאם טורקי וכמה בריכות.

 "אנו מצפים לקבל את פני האורחים למרחבים המודרניים שלנו ולמקומות המגוונים, המבטיחים את אחת מחוויות האירוח הבלתי נשכחות ביותר באזור", אמר מנכ"ל המלון מוחמד לבאן, "המלון מקושר היטב אל אטרקציות מרכזיות, כגון פטרה וואדי ראם. עם נוף טבעי מרהיב, לאורחים יש את ההזדמנות גם להירגע ולטעון מצברים, תוך השתתפות בפעילות החוף שיש למקום להציע".

מבדיקה אקראית עולה כי חדר רגיל בהייאט ריג'נסי איילה מחירו בשבוע הבא 163 דולר ללילה וסוויטה מחירה 213 דולר ללילה בסוף שבוע.

חדר בהייאט ריג'נסי עקבה. 286 חדרים וסוויטות. צילום Hyatt

עיר של מותגי מלונאות בינלאומיים

מתי נהפכה עקבה מעיר ערבית נידחת ליעד למותגי מלונות בינלאומיים? מרוץ החימוש התיירותי החל ב-2001, כאשר המלך חוסיין הכריז על 375 קמ"ר של העיר וסביבותיה כעל אזור כלכלי מיוחד (Aseza) הפטור ממכס, עם מושל מקומי עצמאי ותנאים הכוללים הטבות ותמריצים כלכליים ליזמים.

בניגוד למלונות סיני, המלונות בעקבה ממוצבים כמעט באותה רמת מחיר ויוקרה כמו באילת. פועלים בה מלונות מרשתות בינלאומיות יוקרתיות כמו קמפינסקי, מריוט, מובנפיק ואינטרקונטיננטל, מלונות חדשים שהם המילה האחרונה בעיצוב וחדשנות. זאת בניגוד לאילת, שבה אין מותגים בינלאומיים כלל ומי זוכר את הפעם האחרונה שנבנה בה מלון חדש.

לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO, בשנת 2017 הגיעו לירדן 3,8 מיליון תיירים (4,2 מיליון ב-2016) – מספרים דומים למדי לאלה של ישראל.

ואגב ישראל, בחודשים ינואר-נובמבר 2018 נרשמו במעבר הגבול ערבה (מעבר רבין) שבין אילת לעקבה 50.0 אלף יציאות של ישראלים לעומת 38,6 אלף באותם חודשים ב-2017 – עלייה של כ-30%.

הייאט ריג'נסי איילה עקבה. מראה מלמעלה של המרינה. צילום Hyatt

לעקבה מלונדון ומברלין

אחד היתרונות של עקבה לעומת אילת כרגע הוא שדה התעופה, המאפשר נחיתת מטוסים רחבי גוף. כיום טסות אליה מארצות הברית טורקיש איירליינס ורויאל ג'ורדניאן ומאירופה – איזי ג'ט, ריינאייר ונורוויג'ן.

איזי ג'ט, שאינה מציעה טיסות לאילת, מקיימת טיסה שבועית לעקבה מלונדון גטוויק ומברלין. מתחרתה הגדולה של איזי ג'ט, ריינאייר, החלה בחודש מרץ להפעיל טיסות לעמאן ובאוקטובר הוסיפה גם טיסות לעקבה, שיחד עם עמאן יספקו כמעט 500 אלף נוסעים בשנה. הטיסות של ריינאייר אינן כוללות יציאה מלונדון, אולם הן מחברות את עקבה לאתונה ביוון, קלן בגרמניה, סופיה בבולגריה ורומא באיטליה. ריינאייר היא גם החברה הגדולה ביותר בטיסות לאילת.

כתבה קודמת: איזי ג’ט תציע בחורף: עקבה החמה במקום לונדון הקרה.

Exit mobile version