Site icon IAS

קבוצת פתאל רוכשת 13 בתי מלון אפולו בהולנד

מלון אפולו בכרונינגן, הולנד. צילום באדיבות מלונות פתאל

מלון אפולו בכרונינגן, הולנד, אותו רכשה פתאל אירופה בשנה שעברה. צילום באדיבות מלונות פתאל

קבוצת פתאל רוכשת פורטפוליו של 13 בתי מלון בהולנד. החברה הודיעה היום כי חברה-בת הולנדית (100%), חתמה על הסכם לרכישה מלוא הון המניות של חברת ההחזקות ההולנדית  European Hotel Management B.V, המחזיקה בזכויות בעלות, ניהול והשכרה של 13 בתי מלון APOLLO בתמורה לכ-160 מיליון יורו.

בתי המלון הנרכשים כוללים מעל 1,900 חדרים, מדורגים 4-5 כוכבים והם ממוקמים באזורי תיירות ועסקים אטרקטיביים בהולנד. במסגרת העסקה, רוכשת החברה-הבת – פתאל נכסים (אירופה) – 4 בתי מלון בתמורה לכ-49.1 מיליון יורו, שיושכרו למלונות פתאל. פתאל החזקות רוכשת בתמורה לכ-110.9 מיליון יורו חברות תפעול השוכרות 8 מלונות לתקופה ממוצעת של למעלה מ- 30 שנה, הכוללת אופציות להארכה. בנוסף, רוכשת פתאל החזקות חברת תפעול שמנהלת מלון אחד. יצוין, כי פתאל אירופה תממן את העסקה ממקורותיה העצמאיים ופתאל החזקות תממן 40% מהיקף העסקה  ממקורותיה והיתרה תמומן באמצעות תאגיד בנקאי הולנדי.

מלון אפולו באמסטרדם, אף הוא חלק מהעיסקה. צילום באדיבות רשת פתאל

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל הקבוצה אמר בתגובה כי "העסקה הנוכחית תחזק את מעמדה של רשת פתאל בהולנד, שהינה אחת המדינות האמידות והליברליות ביותר באירופה ונחשבת ליעד פופולארי מוביל לתיירים ולחברות עסקיות". לדבריו, מדובר ברכישה אסטרטגית, שכן המלונות הנרכשים ממוקמים בערים המובילות בתיירות ועסקים בהולנד.

תחזיק מעתה כ-1,540 חדרים באמסטרדם

ארבעה בתי המלון הנרכשים באמסטרדם יצטרפו לשני בתי מלון נוספים של החברה בעיר ולמעשה, הרשת תהפוך למשמעותית באמסטרדם עם אחזקה של 6 בתי מלון הכוללים כ- 1,540 חדרים. בחברה מציינים כי בשנים האחרונות חלה עלייה עקבית במספר הלינות בהולנד ורק בשנת 2016 נרשם גידול של 7.1% שצפוי – על פי הערכות רשמיות – לעלות גם בשנים הקרובות.

פתאל: "רשת APOLLO הנרכשת, נחשבת לרשת טובה עם שיעורי תפוסה גבוהים של כ-80% ובכוונתנו להמשיך ולהשביח את בתי המלון. אנו נמשיך לפעול על פי תכניתנו האסטרטגית ולהעמיק את אחיזתנו באירופה באמצעות המותג לאונרדו ו-NYX".

נזכיר כי אמסטרדם מרושתת בבתי מלון בבעלות ישראלית, בהם מלון קונסרבטוריום היוקרתי של חברת אלרוב של אלפרד וג'ורג'י אקירוב, וכן מלונות של חברות ישראליות נוספות.

בתחילת השבוע פרסמה פתאל כי הושלמה העסקה למכירה ושכירות (Sale and lease back) של מלון לאונרדו רויאל מינכן בתמורה לכ-157 מיליון יורו, מחיר הגבוה בכ-25 מיליון יורו משווי הנכס בספרים.

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (72.1%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה – באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה – בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ובאירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-32,923 חדרים ב-171 בתי מלון ב-17 מדינות.

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 144 בתי מלון, מתוכם 52 בבעלות מלאה או חלקית, 87 בשכירות ו-5 בניהול.

Exit mobile version