Site icon IAS

קבוצת נקש תציע – בריכה פרטית במקום בונגלו בחוף דור

בית האופרה בתל אביב. בקומות הראשונות ייפתח מלון הרברט סמואל של קבוצת נקש. צילום יח"צ

"בענף התיירות צריך להסתכל לטווח הארוך. אנחנו מסתכלים אלף שנה קדימה. למדתי מהאחים נקש – ובמיוחד מג'ו – שמסתכלים על השקעות לטווח הארוך ולא נבהלים ממצב בטחוני. מי שמשקיע במלונאות חייב להיות אדם אופטימי", כך אמר אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש בישראל, בראיון שקיימתי אתו בשנת 2016.

היה זה במציאות של תיירות מדשדשת לאור שרשרת של פיגועים, שלא פסחה גם על אירוע דקירה ביפו, לא רחוק ממלון סטאי תל אביב בכיכר השעון ביפו, שעמד אז בפני פתיחה. חורמרו הביע, כאמור, אופטימיות – ומסתבר שצדק. התיירות רק התאוששה מאז, נחצה קו ה-4 מיליון תיירים ונראה שיש די תיירים שמוכנים לשלם עבור לינה במלונות 5 ו-6 כוכבים. לדבריו, הסוויטה הנשיאותית של אותו מלון סטאי – שבה נפגשנו היום במסיבת עיתונאים כדי לקבל סקירה של פעילות הרשת – תפוסה כמעט מדי יום, למרות שמחירה עומד על 4,000 דולר ללילה.

לצד רשתות המלונות המובילות ביום בישראל – רשת פתאל ורשת ישרוטל – מתכננת קבוצת נקש להתרחב עד שנת 2023 ל-21 מלונות בשלושה מותגים: סטאי, הרברט סמואל ואורכידאה. לצד זאת, החברה שותפה דרך חברת אמפא גם ברשת הוסטלים סלינה וכן במיזם wework למתחמי עבודה משותפים. כמו כן היא בעלת חברת התעופה ארקיע, חוכרת את נמל אילת ושותפה בחברות בתחומי החקלאות והתעשיה.

משפחת נקש מושקעת בישראל בהיקף של מיליארדי דולרים בישראל ובחו"ל יש לה 15 מלונות בעיקר במיאמי שבארה"ב. בששה המלונות החדשים שהיא מתכננת בישראל, היא צפויה להשקיע יותר ממיליארד שקל.

מלון מילוס ים המלח, שגם הוא יפעל תחת המותג הרברט סמואל. צילום יח"צ

לאחד מלונות המאופיינים בתכונות ייחודיות

ההחלטה האסטרטגית העיקרית של הקבוצה עתה היא למתג שבעה מלונות תחת המותג מלונות "הרברט סמואל", כאשר המטרה היא לאחד בתי מלון המאופיינים בתכונות ייחודיות תחת קורת גג אחת. לבתי המלון הקיימים במותג זה, ייתוספו 3 מלונות חדשים השנה. "מיתוג שבעה מלונות תחת רשת 'הרברט סמואל', קובע מבחינתו סטנדרד חדש של אירוח, בו במקביל ליוקרה, האורחים ירגישו את היחס החם והאישי שלנו. כל אחד מבתי המלון הנמנים עם המותג, נמצא במיקום שיעשיר את אורחיו בחוויית הנופש ובכל אחד מהם ניתן ליהנות ממה שיש לסביבה להציע", ציין חורמרו.

בתי המלון הנמנים עם רשת "הרברט סמואל" הם מלון הריף אילת, הרברט סמואל ירושלים, אוקיאנוס הרצליה, בית בגליל ביער ביריה, מלון מילוס ים המלח שצפוי להיפתח במהלך חודש מאי ומלונות אופרה תל אביב – על חוף הים בצומת אלנבי-הרברט סמואל ומלון בוטיק תל אביב בן 30 חדרים מעבר לכיכר שבטיילת, שייפתחו עד סוף השנה.

במסגרת התפתחות החברה בבתי מלון חדשים, יפעלו בבעלות קבוצת נקש עד שנת 2023 21 מלונות (4 מושכרים לחברות אחרות – רמות ברמת הגולן, גורדוניה בקריית ענבים, הוד בים המלח ומלון באילת) – 9 מתוכם ייפתחו במהלך 4 השנים הקרובות. חאן אל עומדאן בעכו ושני מלונות שייבנו בתל אביב יימנו עם מלונות סטאי ויצטרפו לסטאי תל אביב וסטאי כנרת. בנוסף ייבנו עוד שני מלונות בתל אביב ומלון בחוף דור (טנטורה) – שכאמור יהיה במותג סטאי ויהיה מלון יוקרה עם בריכות פרטיות במקום שכיום פועל בו כפר נופש ברמה עממית.

"השקעות האחים נקש בבתי המלון בישראל מעידות על האמון הגדול שיש להם בכלכלה הישראלית בכלל ובתחום המלונאות בפרט. מהתפוסות הגבוהות במלונות הרברט סמואל ירושלים, סטאי כנרת וסטאי תל אביב – שנפתחו בשלוש השנים האחרונות – ניתן לראות שהחלטתם מוכיחה את עצמה", ציין חורמרו. לדבריו, התפוסות הממוצעות באילת הן 70%, בירושלים ובתל אביב כ-75%, ו בים המלח מצפים ל-80%.

אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש. במלונאות צריך אופטימיות. צילום עירית רוזנבלום

שירות אנושי הוא האפליקציה החדשה

הנקשים סבורים שככל שייבנו יותר מלונות – כך יהיו יותר תיירים. על רקע חוף הים של תל אביב הנשקף מן הסוויטה, נשמעת קצת עצובה ההצהרה של חורמרו ש"יש לנו חוף ים יפה וככל שבונים יותר זה ישפר את העסקים". ומה יעלה בגורלו של חוף הים שיופיו בחיבור שבין תל אביב ליפו דווקא בראשוניות שלו, באותנטיות של הבניה מסביב?

לדברי חורמרו כעת עובדים בקבוצה 5,000 עובדים ועם פתיחת המלונות הנוספים יגדל מספרם ל-8,000. יש כמובן בעיה עם כוח אדם מיומן, המלצרים הם חיילים בעבודה זמנית, בתי הספר לתיירות ומלונאות ובהם תדמור וואטל הצרפתי נעלמו וחורמרו מסביר שהם מכשירים את העובדים תוך כדי תנועה, אך גם אלה לא נשארים לאורך זמן.

בשנים האחרונות נוצר מומנטום חיובי בתעשיית המלונאות בישראל, שהתבטא בבנייתם של מלונות שפתיחתם מבשילה כעת. אל סטאי הצטרפו מלון ג'אפה במעלה הרחוב, דריסקו, מלון קמפינסקי צפוי להיפתח וכך מלונות נוספים. לפי המקובל בענף, מלון חמישה כוכבים ומעלה מעסיק 1.2-1.5 עובדים לחדר. היכן יימצאו יותר מ-150 עובדים מיומנים וראויים לכל מלון כזה בשנה-שנתיים הקרובות? במצב כזה מתרחשת "חטיפת" עובדים ומנהלים טובים זה מזה.

במלונות, גם בעולם, מנסים להילחם במחסור בכוח אדם בעזרת אפליקציות שונות: מלון לינק של רשת מלונות דן מספק לאורחים אפשרות לצ'ק אין עצמי ופונקציות נוספות, במלונות של קבוצת נקש יש אייפדים בחדרים שאמורים להקל על האורחים לתקשר עם העובדים, אך לדברי רן בלבוס, סגנו של חורמרו, "שירות אנושי זו האפליקציה החדשה".

הבריכה במלון סטאי תל אביב ביפו. גם מותג היוקרה הזה יורחב. צילום אסף פינצ'וק

הלקוחות של מלונות הפאר של קבוצת נקש הם בעיקר לקוחות אמריקאים עשירים – רבים מהם יהודים. במלונות הקפידו על פתיחת בתי כנסת ומתקיימות בהם חגיגות בר מצווה וחתונות מרובות משתתפים. לצד תיירות מאירופה, נוספה לרשת גם תיירות של קהילות יהודיות מאוסטרליה.

חורמרו סבור שמחירי המלונות בארץ  לא יקרים יותר – בממוצע שנתי – ממקביליהם בחו"ל, למרות שההוצאות בארץ גבוהות יותר מאשר באירופה. לדבריו, מדובר במלונות שלהם במחיר ממוצע של 200 דולר לחדר ללילה, כאשר בסטאי המחיר גבוה יותר. "לגור בישראל יקר יותר מאשר לגור בהודו ולמרות זאת, מלון אוברוי במומבאי גובה אלף דולר ללילה", הוא טוען.

חורמרו וסגנו בלבוס, סבורים שמשרד התיירות עשה בתקופת השר יריב לוין עבודה מצויינת ורק מקווים שהמשרד ימשיך באותו הכיוון. "יש לנו את כל התשתית והסיבות לכך שיכולים להגיע לישראל 10-12 מיליון תיירים. משרד התיירות עשה קפיצת מדרגה וחשוב שימשיך אותה."

חורמרו לא שינה את דעתו מאז הראיון ב-2016 שדירות Airbnb צריכות להיכנס תחת רגולציה, שהמשכירים ישלמו ארנונה ומיסים ותהיה תחרות הוגנת עם המלונות. אשר לאפשרות שהקבוצה תשלב אף היא פעילות של השכרת דירות לטווח קצר כפי שעשתה, למשל, רשת מלונות פתאל, אמר חורמרו – בהשאירו פתח קטן: "לעת עתה לא ניכנס לזה".

Exit mobile version