Site icon IAS

קבוצת אברהם הוסטלס מקפיאה פעילות

אברהם הוסטל בדרום תל אביב. כאן הכל התחיל. צילום יח"צ

קבוצת אברהם הוסטלס וטורס הודיעה אתמול (ג') על הקפאת פעילות ההוסטלים וחברת הטיולים עד להודעה חדשה. ההקפאה (הדממה) תחול על שלושת ההוסטלים הפופולריים בירושלים, תל אביב ונצרת. מהלך קשה זה יבוצע בעיצומה של תקופת פריחה וצמיחה מואצת של הקבוצה, שעמדה לפתוח הוסטל נוסף באילת. במבנה של מלון בי-יוניק.

מן החברה נמסר עוד כי בו בזמן, בעלי הקבוצה אינם זונחים את תפיסת עולמם הכוללת פעילות התנדבותית ושמירה על "גחלת" של פעילות (פיזית או וירטואלית) בהוסטלים, "פעילות שמטרתה הפצת אור, תקווה, בריאות ואהבה בעיקר בימים אלו, שהם ימים של חוסר ודאות ופחד".

פעילות זו, המכונה בפי הבעלים "מבצע מגדלור של תקווה", תנוהל על ידי שניים מהשותפים – ניצן קמחי ודרור טישלר.

ההחלטה לסגור את פעילות הלינה והסיורים באה בעקבות סגירת המדינה לתיירות נכנסת (קהל היעד העיקרי של הקבוצה) וצווי השעה האוסרים על התכנסות של יותר מעשרה אנשים ושמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. הגבלות אלו לא מאפשרות קיום הפעילות התיירותית כמו גם התרבותית והקהילתית המאפיינות את הרשת.

מנכ"ל הקבוצה, ירון בורגין, מחדד את הבעייתיות: "לטובת שרידותו של ענף התיירות כולו, לנוכח משבר חסר תקדים זה, מצופה מהמדינה והרשויות ליצר מנגנוני תמיכה אפקטיביים לעסקים ועצמאיים. הכוונה אינה לכלים שהופעלו בחוסר אפקטיביות באירועים ביטחוניים בעבר, אלא למנגנונים לזמן מלחמה כגון מס רכוש ומנגנוני פיצוי ישיר ייעודיים אחרים.

לנוכח המצב מוציאה קבוצת אברהם את כל עובדיה לחופשה ללא תשלום ועוצרת את פרויקט השיפוץ ההוסטל באילת.

יחזרו עם שובם של התיירים

את המכתב שהוציאו השותפים לעובדי הקבוצה הם חתמו במילים: "האש של אברהם תמשיך לבעור, גם אם זמנית לא נפעל במתכונת המוכרת. אנו מאמינים שבחלוף הסערה נחזור כולנו לעשיה האברהמית החשובה והאהובה. יצרנו פה כולנו קהילה מדהימה שנותנת כוח להמון אנשים ולא ניתן לזה להיעלם בגלל וירוס אחד קטן."

יזמי קבוצת אברהם הוסטלס וטורס . ימשיכו לשמור על "מבצע מגדלור של תקווה". צילום יח"צ

מנהל הפיתוח העסקי של הקבוצה, גל מור, מוסיף כי: "ברגע שיהיה צפי לסוף המשבר ולחזרת התיירים לארץ, נחזור לפעול למימוש יעדי הפיתוח האסטרטגיים שלנו, כולל השלמת השיפוץ ופתיחת אברהם הוסטל אילת, פתיחת הוסטל בים המלח, הוסטל נוסף בירושלים ובהמשך יציאה לחו"ל".

מנהל האקטיביזם ואחראי קהילות של הקבוצה, מעוז ינון, משתף כי "קבוצת אברהם הוסטל, בשיתוף עם עסקים אחרים ברחבי הארץ, מגבשים בימים אלו רשימת דרישות מהממשלה אשר יכללו בין היתר: הקפאה של ארנונה ותשלומים אחרים למוסדות המדינה, הקפאה של תשלומי שכר הדירה באמצעות חקיקה, הפשרה מיידית של פיקדון העובדים הזרים ועוד".

כתבה קודמת: קרן ברידג’ס תשקיע כ-25 מיליון שקל באברהם הוסטלס וטורס 

Exit mobile version