Site icon IAS

צניחה במחירי המלונות ודירות הנופש באילת בחודש יולי

מלונות אילת. ראש העיריה: הענף פשוט מתרסק. צילום עירית רוזנבלום

לפי נתוני אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, בחודש יולי נרשמה ירידה חדה של עד 40% במחירים ששילמו ישראלים על הזמנת מלונות וחדרי נופש בעיר אילת השנה לעומת השנה שעברה.

השוואת המחירים מבוססת על ההזמנות בפועל ולא על המחירים הרשמיים.

הנתונים מצביעים על כך שהתשלום הממוצע עבור חדר במלון 5 כוכבים ירד ב-23% ל-288 דולר ללילה. מחיר החדרים במלונות 4 כוכבים ירד בשיעור מתון יותר של 11% ל-219 דולר ואילו עלות השכירות לטווח קצר של דירת נופש צנח ב-40% ל-120 דולר ללילה בממוצע.

לדברי איל סגל מהוטלס קומביינד ישראל, מבחינת המלונות ומשכירי הדירות, מדובר בירידה חריפה יותר בהכנסות, שכן שער הדולר השנה נמוך בלמעלה מ-10% משערו לפני שנה. "את ירידת המחירים אפשר להסביר בחלופות הזולות יותר של חופשה בסיני ובעקבה ובמדינות סמוכות באגן הים התיכון ובעיקר קפריסין וכן בסגירת שדות התעופה בתל אביב ואילת ובקמפיין השלילי שהדגיש את הקושי להגיע לעיר."

מלון מובנפיק הוותיק בעקבה, האהוד על הישראלים. צילום עירית רוזנבלום

הוא הוסיף כי "במבט קדימה אנחנו רואים שבחודש אוגוסט נשמרות רמות המחיר הגבוהות יותר שאופייניות לשיא עונת התיירות ואף נרשמת עליה במחירי ההזמנות לעומת אוגוסט הקודם, וזאת בשל הביקוש הרב בחלקו השני של החופש הגדול עם סיום הקייטנות". עם זאת, לדבריו, נתוני יולי מצביעים על תופעה מאוד מדאיגה שכן ענף התיירות לא יכול להישען על חודש מוצלח אחד.

אתמול פורסם כי חברת התעופה ארקיע  החלה למכור חבילות הכוללות טיסות לנמל התעופה רמון ולינה במלונות היוקרה של עקבה שבירדן במחיר של החל מ-799 שקלים ללילה ופתחה חזית תחרותית לאילת. כמו כן, מספר הטיסות לקפריסין עולה על 100 לשבוע והן זוכות להצלחה רבה מצד הנופשים הישראלים – הכל על חשבון מלונות אילת.

Exit mobile version