Site icon IAS

פורום המלונאיות 2024: "החשיבות של נשים בתעשייה היא קריטית"

מימין לשמאל: יו״ר פורום המלונאיות, עו״ד סמדר נמרודי רינות, יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ פנינה תמנו שטה ומנכ״לית התאחדות המלונות בישראל, סיון דטאוקר. צילום: טל גלילי

בצל המלחמה, העדר התיירות הנכנסת והמשך אירוח מפונים בבתי המלון, התכנס היום (ד'), 'פורום המלונאיות', אשר מאגד את הנשים המובילות של תעשיית המלונאות והתיירות בישראל. האירוע, נערך במלון הילטון בתל אביב במעמד שרת העלייה והקליטה לשעבר ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בהווה, ח"כ פנינה תמנו שאטה ובהשתתפות מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל, סיון דטאוקר, ומנכ״לית המרכז הרפואי שמיר, דר׳ אסנת לב ציון קורח, ומשך אליו כ-100 נשים מובילות בתעשיית המלונאות בארץ, מבעלות רשתות ומנכ"ליות מלונות וכלה בנושאות תפקידים בכירים בתעשייה.

מאז הוקם פורום המלונאיות בשנת 2008, הוא פועל להרחבת הייצוג והשילוב הנשי בתעשיית המלונאות בישראל, והשנה נחשף בכנס כי לראשונה מהוות הנשים בענף המלונאות כ-50% מתוך כוח האדם המונה כ-42,000 מועסקים. "זוהי הצלחה פנומנלית" ציינה יו"ר פורום המלונאיות, עו"ד סמדר נמרודי רינות, באירוע, ואמרה: "לפני כעשור עמדנו על פחות מ-25% נשים בתפקידים בכירים בתעשייה. היום, ותודות לפעילות הפורום הצלחנו להכפיל את הייצוג הנשי בתפקידים בכירים ובתעשייה בכלל"

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי ויו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה בירכה את המשתתפות בפאנל ואמרה: ״זו זכות להיות כאן איתכן, נשים שהיו הראשונות לפתוח את דלתן, לפגוש ולקלוט למעלה מ-100 אלף ישראלים מפונים שנקלעו בעל כורחם לסיטואציה בה נאלצו לעזוב את ביתם ולהיות פליטים בארצם. אני יודעת שנתתן את הנשמה לקלוט את הילדים והנשים שעברו את התופת בדרום ובצפון, וסייעתן רבות למשימה הלאומית. אני מכירה את האתגר מהימים בהם כיהנתי כשרת העליה והקליטה, קלטנו במשמרת שלי עשרות אלפי פליטים שגם שם הייתן שותפות ראשונות במסגרת התאחדות המלונות."

לאחר מכן סיפרה על העשייה בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשותה: ״מאז השבעה באוקטובר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי עוסקת בעבודת קודש סביב אתגרי נשים בשעת מלחמה. החל ממשפחות החטופות והחטופים שהוועדה מבחינתי בעבורם ובשבילם כל העת היא בית, עובר דרך הזכות לסייע לנשות המילואים ונשות הקבע, משפחות הנופלים, למילואמניקיות וכמובן להעלות על נס את תרומתן של נשים במלחמה נגד אוייבנו בחזית ובעורף. זכינו להישגים רבים בוועדה שסייעו לנשים רבות ולפנינו עוד מלאכה רבה, גם בתחום התיירות והמלונואות, אני יודעת שעדיין קיימים פערי שכר בין נשים לגברים והמצב הזה צריך להשתנות וזה מתחיל במחוייבות של המדינה, הכל מתחיל מראש הפרמידה. שם חייבים להבין שנשים הן כוח משמעותי בכל תחומי החיים בישראל וליישם זאת במעשים, לצערי בימים אלה היעדר מנכ"ליות בממשלה מעביר מסר שלילי למגזר הפרטי, ואני נאבקת על הסיפור הזה לצד חברותי חברות כנסת נוספות. אני גאה בפורום המלונאיות ואני סמוכה ובטוחה שיחד נצליח לשנות את המציאות הישראלית לטובה יותר.״

סיוון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות, ברכה את המשתתפות בכנס ואמרה: "נשים נמצאות בחזית ומנהלות ביד רמה ארגונים רבים מכל קשת המשק. השנה, בזמן המלחמה, נחשפנו לנשים חזקות שקיבלו החלטות משנות חיים החל משדה הקרב וכלה בעשייה בענף. אני גאה לראות את המעורבות הנשית המשמעותית אצלנו ואנו נפעל שהעשייה הזאת רק תמשיך לגדול. השנה החולפת הייתה מורכבת מאוד לענף המלונאות, בעקבות המלחמה נסגרו כ-25 מלונות, ומתוך 450 מלונות החברים בהתאחדות, ישנם כ-10% שמתמודדים מידי יום עם סכנת סגירה. המלונות הם נכס אסטרטגי למדינת ישראל; הם הקובעים את היכולת של האזרחים היושבים בגבולות להמשיך ולהכיל את המלחמה, וללא ההתייצבות הברורה של התעשייה בשבעה באוקטובר למדינה לא לציבור מענה אמיתי. כעת יש לפעול על מנת שהתעשייה תמשיך לשגשג גם ביום שאחרי המלחמה"

מנכ"לית החברה הכלכלית של התאחדות המלונות ויוזמת פורום המלונאיות, רומי גורודיסקי: "כאשר הקמנו את פורום המלונאיות כמות הנשים בענף הייתה מעטה, בקושי היה ניתן למצוא מנהלות בכירות וחברות לפורום, אבל מאז, הפורום גדל ויצר נקודם מפנה חיובית ודרמטית בענף. אני שמחה על השינוי ומאחלת שרק ימשך."

Exit mobile version