Site icon IAS

סן פרנסיסקו: "בום" של בניית מלונות בעיר

סן פרנסיסקו בשקיעה. צילום Depositphotos

"בום" של בניית מלונות מתרחש בעיר האמריקנית סן פרנסיסקו, כשהוא מתודלק על ידי מגזר הביוטכנולוגיה הפורח. מנתונים אחרונים של חברת TOPHOTELCONSTRUCTION עולה כי יש כיום בצנרת יותר מ-1,000 חדרי מלון  בסן פרנסיסקו ואזור עמק הסיליקון שמסביבה – הן במלונות חדשים והן בכאלה העוברים שיפוץ ותוספת חדרים.

לפי מקורות נוספים, מגזרי הביוטכנולוגיה ומדעי החיים משכו יותר מ-20,000 עובדים לדרום העיר. מספר זה צפוי לגדול ליותר מ-40,000 בשלוש השנים הקרובות, כשהם מהווים כוח מניע צמיחה בכל העסקים, כולל בתעשיית האירוח.

כמה ממותגי המלונות היוקרתיים וממלונות הפאר צפויים להיפתח בסן פרנסיסקו. בראש ניצב מלון W סן פרנסיסקו של רשת שרתון, עם פרוייקט של 404 חדרים. אחריו מלון BEI סן פרנסיסקו עם פרויקט שמונה 396 חדרים חדשים בעוד גראנד הייאט סן פרנסיסקו אינטרנשונל בנמל התעופה – ימנה 351 חדרים.

מותגים נוספים שיוסיפו חדרים כוללים את וולדורף אסטוריה מרשת הילטון, את מלון ארבע העונות (Four Seasons) וכן את CitizenM – המותג הצעיר והמודרני המציע מתחמי עבודה משותפים וצ'ק אין עצמאי – לצד מותגים נוספים השייכים לרשת מריוט העולמית.

הדאון טאון של סן פרנסיסקו בצילום מהאי המפורסם אלקטרז. צילום Depositphotos

כ-40 אלף תנועות נוסעים ברבעון בין נתב"ג לסן פרנסיסקו

כאמור, את הצמיחה המלונאית מתדלק מגזר הביוטכנולוגיה של סן פרנסיסקו. מאז שהתחילה פריחת התעשייה באזור בסוף שנות ה-70, מיסדה העיר את עצמה כביתה של אחת מקבוצות הביוטכנולוגיה הגדולות בעולם. אולם סן פרנסיסקו היא לא פחות מוקד תיירות בינלאומי פופולרי כשבין אתריה המפורסמים נכללים גשר שער הזהב וצ'יינהטאון, היא מהווה מרכז כלכלי ובנקאי בינלאומי  וכן מרכז של תעשיית ההייטק הבינלאומית.

מאחר ומספר רב של פרויקטים חדשים של מלונות ממוקמים במרכז הביוטכנולוגי של דרום סן פרנסיסקו, הצמיחה של תעשיית האירוח המקומית יכולה להיות קשורה ישירות למגזר זה. כרגע נמצאים בבנייה מלון Yotel ומלונות מרשתות הייאט ומריוט.

גם הישראלים הם צרכנים של תעשיית המלונאות בסן פרנסיסקו: הרבה אנשי עסקים והיי טק עושים שימוש בקו הטיסה היומי הישיר של חברת התעופה האמריקנית יונייטד, שבמרץ שעבר הוסיפה 2,000 מושבים בשבוע לסן פרנסיסקו, לצד חברות תעופה המציעות טיסות לא ישירות לעיר.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, ברבעון הראשון של השנה – בחודשים ינואר-מרץ 2019 – נרשמו  בין נתב"ג לסן פרנסיסקו כ-40,000 תנועות נוסעים (יוצאים ונכנסים) – עליה של כ-15% לעומת אותה התקופה אשתקד.

Exit mobile version