Site icon IAS

 מלונות פתאל ורשת פנדוקס רוכשות את מלון היוקרה מידלנד מנצ'סטר

מלון מידלנד במנצ'סטר. פתאל פתח בו את מותג הספא Rena. צילום יח"צ

‏פתאל החזקות מודיעה הבוקר (ב') כי חתמה יחד עם רשת פנדוקס על הסכם לרכישת מלון מידלנד מנצ'סטר היוקרתי בליבה של מנצ'סטר, בתמורה לכ-115 מיליון ליש"ט. חלקה של פתאל בעסקה מסתכם בכ-14 מיליון ליש"ט. במסגרת ההסכם, תשכור פתאל ותנהל את בית המלון לתקופה של 35 שנה. בנוסף, ישקיעו שתי החברות כ-11 מיליון ליש"ט בהשבחת המלון, שתכלול בניית חדרים חדשים נוספים. החברה מציינת כי בכוונתה לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים וכי השלמת העסקה צפויה להתקיים ברבעון הרביעי  של השנה.

מלון מידלנד מנצ'סטר היוקרתי, נפתח בשנת 1903 ונחשב לאייקון בעולם התיירות. המלון הוא בעל 4 כוכבים סופיריור והוא מתאפיין באדריכלות בסגנון ויקטוריאני. המלון עטור הפרסים, כולל 312 חדרים, 12 חדרי ישיבות (כאשר הגדול ביניהם יכול להכיל כ-700 איש), חדר כושר, 4 מסעדות וספא. מיקום המלון, במרכז מנצ'סטר ובסמוך למוקדי התיירות המובילים, הפך אותו לאחד מהמלונות האטרקטיביים באנגליה.

למלון היסטוריה עשירה: צ'ארלס רולס והנרי רויס נפגשו במלון והחליטו להקים את חברת הרכב רולס רויס והמלכה אליזבת התארחה בו. העיר מנצ'סטר נחשבת לעיר התיירות השנייה בגודלה באנגליה ומציעה למטיילים בה מגוון של אטרקציות בתחום התרבות, הכדורגל, הקולינריה וחיי הלילה. בשנת 2017 עברו בשדה התעופה של העיר 28 מיליון נוסעים.

רכישה זו הינה המשך לשיתוף פעולה רחב של  פתאל עם רשת בתי המלון פנדוקס, הכולל 38 בתי מלון בגרמניה, באי הבריטי ובאירלנד. בשנת 2015 התקשרה פתאל עם פנדוקס בהסכם מכירה והשכרה (Sale and Lease Back) של 18 מלונות בגרמניה ובשנה שעברה התקשרו הצדדים בעסקת המלונות הגדולה ביותר באירופה במסגרתה רכשה פתאל את ההשכרה והניהול של 36 בתי מלון JURYS INN  (מתוכם 20 בבעלות פנדוקס).

פתאל: נמשיך להעמיק אחיזתנו במדינות בהן אנו פועלים

דוד פתאל פותח את המסחר בתל אביב עם כניסת החברה לבורסה. צילום עומר מסינגר

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פתאל החזקות, אמר בתגובה כי מלון מידלנד מנצ'סטר הוא אחד מבתי המלון הטובים באנגליה יהווה תוספת משמעותית לפורטפוליו הנכסים של הקבוצה באי הבריטי, שיכלול עם השלמת העסקה 9,309 חדרים ב-44 בתי מלון. "אנו נמשיך בתכניתנו האסטרטגית להעמקת אחיזתנו במדינות בהן אנו פועלים, בהן יש לרשת  חברות  ניהול עצמאיות האמונות על תפעול ואחזקה אופטימליים של בתי המלון".

פתאל החזקות היא רשת בתי המלון הגדולה בישראל הכוללת 186 בתי מלון בארץ ובחו"ל (כולל מלונות בהקמה). בחודש אוגסט השנה פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2018 מהם עולה כי היא מציגה איתנות פיננסית. הכנסות החברה ברבעון השני של השנה עלו בכ- 33% לכ-853.9 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק בכ-51% לכ-94.7 מיליון שקל. הונה העצמי של הקבוצה הסתכם נכון ליום 30 ליוני 2018 בכ-2.87 מיליארד שקל והוא מהווה כ-38% מסך מאזן החברה. רכושה הקבוע של החברה הסתכם בסוף הרבעון השני של שנת 2018 בכ-3.8 מיליארד שקל ובקופתה מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל.

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 147 בתי מלון, מתוכם 51 בבעלות מלאה או חלקית, 91 בשכירות ו-5 בניהול. המלונות ממוקמים במדינות: גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), אירלנד, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין, הונגריה ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 63 בתי מלון, ואזור בריטניה ואירלנד נחשב לאזור בו ריכוז מלונות הרשת השני בגודלו באירופה, בה מחזיקה הרשת 44 בתי מלון.

Exit mobile version