Site icon IAS

מלונות ישראל ויוון מובילים על מלונות אירופה בהכנסה בינואר-ספטמבר

מלון וולודרף אסטוריה בירושלים. . צילום יח"צ

בכנס של ארגון הריזורטים והנדל"ן המלונאי בים התיכון Mediterranean Resort & Hotel Real Estate – MR&H, שהתקיים בשבוע שבעבר במלון הילטון שבאתונה, הוצגו נתוני חברת המחקר המלונאי STR. לפיהם, מלונות ישראל ויוון הובילו בהכנסה לחדר פנוי (RevPAR) בחודשים ינואר-ספטמבר השנה.

בישראל נרשמה הכנסה של 183 יורו ללילה למלונות עצמאיים ו-148 יורו למלונות ממותגים בינלאומיים. בישראל יש יחס כמעט שווה בין מספר חדרי המלון מהמותגים הבינלאומיים למלונות העצמאיים (43% ממותגים ו-57% עצמאיים), בעוד ביוון – שבה המלונות העצמאיים הם הרוב המכריע – 82%, נרשמה הכנסה של 135 יורו ללילה במלונות הממותגים ו-71 יורו למלונות עצמאיים.

מלונות ישראל ויוון זכו לתשואה הגבוהה ביותר. מקור:STR. צילום יוסי פישר

באיטליה השיגו המלונות הממותגים הכנסה של 104 יורו ללילה והמלונות העצמאיים – 118 יורו. אפילו צרפת – המדינה המובילה בתיירות באירופה – השיגה תשואה נמוכה יותר למלונותיה מאשר ישראל – 67 יורו למלון ממותג ו-99 יורו למלון לא ממותג. גם גרמניה הראתה ביצועים פחותים עם 73 יורו למלון ממותג ו-82 יורו למלון עצמאי.

למקום האחרון הגיעה טורקיה עם הכנסה של 53 יורו למלונות ממותגים ו-69 יורו למלונות מקומיים, שהם ברמה גבוהה ביותר ומהווים 75% ממלאי המלונות.

אלה נתונים שיכולים לספק רוח גבית לכנס השני של פורום ההשקעות הבינלאומי בתחום המלונאות בישראל (IHIS) שיתקיים בחודש הבא במלון הילטון בתל אביב בהובלת משרד התיירות ובמימונו ויחבר יותר מ-250 מובילים בתחום המלונאות והתיירות לצורך השקעה במלונות כאן.

כנס למשקיעים במלונאות בישראל בחודש הבא בהובלת משרד התיירות

כמיליון תיירים בספטמבר

גם לפי נתוני התאחדות המלונות בישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) – חודש ספטמבר היה חודש שיא למלונות ישראל.  עם זאת, יש לציין כי השנה חלו חגי תשרי בחודש אוקטובר ורק ראש השנה והיום הראשון של החג חלו בחודש ספטמבר, לעומת השנה שעברה בה כל חגי תשרי חלו בחודש ספטמבר, נתון שהשפיע מצד אחד על ירידה מסוימת בלינות ישראלים ומנגד איפשר גידול חד בלינות התיירים, שמעדיפים חודשים ללא חגים.

לפי הנתונים, חודש ספטמבר הביא עמו שיא של כל הזמנים לחודש זה, של כמיליון לינות תיירים. מדובר בעליה של 51% לעומת ספטמבר אשתקד ועליה של 48% לעומת ספטמבר 2017. לינות התיירים היוו כ-45% מסה"כ הלינות. מרבית לינות התיירים נרשמו בירושלים (כ-34%) ובת"א (כ-25% מכלל הלינות).

לינות הישראלים הסתכמו בכ-1.2 מיליון, ירידה של 4% בהשוואה לספטמבר 2018 ועליה של 4% בהשוואה לספטמבר 2017.

סה"כ נרשמו בספטמבר כ-2.2 מיליון לינות, עליה של 15% בהשוואה לספטמבר 2018 ועליה של 20% בהשוואה לספטמבר 2017.  תפוסת החדרים הארצית הסתכמה בכ-74% בממוצע, עליה של 25% לעומת ספטמבר 2018 ועליה של 19% לעומת ספטמבר 2017.

התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בנצרת עם כ-86%, ת"א כ-83%, אחריה הרצליה עם 81%, אילת עם 79%, ירושלים עם 74%, טבריה עם 72%, ים המלח, חיפה ונתניה עם כ-71% תפוסה כל אחת.

לינות בחודשים ינואר-ספטמבר 2019 . מקור התאחדות המלונות בישראל

מצבת החדרים עמדה על 55,800, עליה של 2% לעומת אשתקד וכ-5% לעומת 2017, בעקבות פתיחת מלונות חדשים ותוספת חדרים.

בחודשים ינואר-ספטמבר במצטבר נרשמו 8.9 מיליון לינות תיירים, עליה של 8% לעומת אשתקד. לינות הישראלים נותנו ללא שינוי – 10.7 מיליון וסך הלינות עמד על 19.6 מיליון, עליה של 3% לעומת ינואר-ספטמבר אשתקד.  תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ-70% לעומת 67% ב-2018 (עליה של 4%).

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה כי מגמת העלייה המרשימה בלינות התיירים,  מחזקת את מאמצי השיווק של משרד התיירות, הנושאים פרי.  "לעומת זאת, הקיבעון בלינות ישראלים, חרף הגידול הטבעי באוכלוסייה, נובע, להערכתנו, מהעלייה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל, מגמה שהתחזקה בשנים האחרונות על רקע מדיניות השמים הפתוחים והתחזקות השקל".

לאור נתוני המחקר של STR אולי כדאי לצרף לכך גם את הנימוק שמלונות ישראל הם היקרים ביותר גם לאזרחיה, לא רק לתיירים.

Exit mobile version